inline/alertinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtube
Dossier Zakelijke groei met tips voor groeiende bedrijven.

Puck Aerns over de start van Strooploos

    Full service communicatie door slim samenwerken

    Naam: Puck Aerns en Priscilla Wagensveld

    Bedrijf: Strooploos

    Aantal medewerkers: 1 medewerker voor 32 uur per maand, 1 stagiaire en verschillende vormen van samenwerking met andere ondernemers

    Quote: ‘Onze klanten zijn onze grootste ambassadeurs’

    Groei-tip: ‘Sluit je aan bij netwerkorganisaties en -platforms. Zorg dat je zichtbaar bent en blijf bouwen aan je netwerk!’


    Korte lijntjes, altijd een reactie binnen het uur en razendsnelle doorlooptijden. Dus beslist geen stroperige service. Dát is waar de jonge ondernemers Puck Aerns en Priscilla Wagensveld voor staan. Met hun full service communicatiebureau Strooploos werden zij door Rabobank Tilburg en omstreken in 2016 verkozen tot Rabo Starter van het Kwartaal Q3. En door JOST, de sociëteit voor jonge ondernemingen in Tilburg, werden zij uitgeroepen tot Beste Starter van het Jaar 2017. Puck vertelt over de start van hun bedrijf, hun eerste jaar als ondernemers en over hun ambitie om te groeien.

     

    We sprongen gewoon in het diepe
    “Tijdens onze communicatiestudies waren Priscilla en ik huisgenoten. Ik werkte naast mijn studie als zzp’er voor verschillende opdrachtgevers. Ik sparde regelmatig met Priscilla over de opdrachten die ik deed en af en toe nam zij ook werk van mij over. Die samenwerking beviel ons prima.

    De stap om direct na het behalen van onze diploma’s voor onszelf te beginnen, was voor ons daarom eigenlijk helemaal niet zo groot. We hadden ook niet veel te verliezen. We hadden geen banen die we op moesten zeggen en geen huizen die afbetaald moesten worden. We dachten niet na over risico’s, maar sprongen gewoon in het diepe!”

     

    Er komen steeds meer opdrachtgevers bij
    “In eerste instantie werkten we vanuit huis, aan de keukentafel. Maar we merkten dat we behoefte hadden aan een plek waar we onze klanten konden ontvangen. Dus huren we nu een kantoorruimte in het centrum van Tilburg. Binnenkort gaan we over naar Station 88 in de Spoorzone, waar ook andere ondernemers een kantoorruimte huren. Dat biedt kansen in netwerken, sparren en samenwerken, verwachten wij.

    Groeien is onze ambitie. We werken hard en veel. Om zichtbaar te zijn, bezoeken we veel netwerkbijeenkomsten, bijvoorbeeld van de Rabobank en de JOST. De opdrachtgevers die we tijdens onze studies al hadden, zijn gebleven. En sinds de start van ons bedrijf worden het er alleen maar meer. De publiciteit die we kregen doordat we gekozen werden tot Starter van het Kwartaal en Beste Starter van het Jaar, heeft daar zeker aan bijgedragen. En de mond-tot-mondreclame van onze klanten, onze grootste ambassadeurs.

     

    Samenwerken …
    “We willen een full service communicatiebureau zijn voor onze klanten. Om snel en eenvoudig te kunnen op- en afschalen werken we samen met andere lokale ondernemers. Een grafisch vormgeefster, een webbouwer, een bedrijf dat videocontent produceert en copywriters. Zo zorgen we voor brood op onze eigen plank en dragen we ons steentje bij aan de inkomsten van anderen. Doordat we allemaal doen wat we leuk vinden én waar we goed in zijn, boeken we samen optimaal resultaat voor onze klanten.

    Omdat het steeds drukker wordt, besloten we ons team uit te breiden. We hebben een stagiaire aangenomen die ons voor 3 dagen in de week versterkt. Daarnaast worden we 32 uur per maand ondersteund door een doorgewinterde copywriter. Natuurlijk waken we er wel voor dat Strooploos echt ons bedrijf blijft. Dat we blijven uitdragen waar Strooploos voor staat. De mensen met wie we samenwerken, moeten bij ons passen, onze visie onderschrijven.”  

     

    … en outsourcen
    “Doordat we steeds meer opdrachten krijgen, wordt ook de boekhouding steeds complexer. We merkten al redelijk snel dat we administreren lastiger vinden dan we dachten. Dus verzorgt een boekhouder nu voor ons de kwartaalaangiften en de jaarrekening. En besteden wij onze tijd aan de dingen waar we goed in zijn en die we graag doen.” 

    Meer informatie over zakelijke groei

    Weet u welke nieuwe risico’s om de hoek komen kijken als uw productie verdubbelt? En wat u moet regelen als u mensen in dienst neemt? U leest het in het dossier Zakelijke groei.

    Persoon die verhaal vertelt
    Purple
    Voor Joost Rueck is het digitale innovatiebureau Purple niet zijn eerste bedrijf. Wijzer geworden door eerdere ervaringen groeit hij nu in behapbare stappen naar de juiste positie in de markt. En focust hij nu vooral op mensen en plezier.
    Dossier Zakelijke groei met tips voor groeiende bedrijven.
    Zakelijke groei
    Welke nieuwe risico’s komen om de hoek kijken bij zakelijke groei? U leest het in het dossier Zakelijke groei.
    Persoon die verhaal vertelt
    Le Gooker
    Jeroen Dronkert kan helaas maar al te goed over groeipijn meepraten. De enthousiaste zzp’er importeert buitenovens uit Frankrijk van het merk Le Gooker. Na een spannende start richt hij zich vol energie op de groei van zijn bedrijf.