U hebt een stroomstoring gehad. Hierdoor zat u een paar uur zonder stroom. Hebt u recht op een vergoeding?
Hoe lang duurde de storing?
Een netbeheerder moet een stroomstoring binnen vier uur oplossen. Als dit niet lukt, hebt u recht op een vergoeding. De hoogte van de vergoeding hangt af van de duur van de storing en van uw aansluiting. U krijgt de vergoeding ook als u geen schade hebt.
Duur van de storing
korter dan 4 uur: geen vergoeding
4 tot 8 uur: € 35
langer dan 8 uur: € 20 voor elke aaneengesloten periode van 4 uur
De vergoeding is gebaseerd op een aansluiting van maximaal 3 x 25 ampère. Hebt u een hogere aansluiting? Neem dan contact op met uw netbeheerder.
Een voorbeeld
U hebt van 9 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds geen stroom. Dat is 13 uur. Voor de eerste 8 uur krijgt u € 35 vergoeding. Voor het 8e tot 12e uur krijgt u € 20. Voor het 13e uur krijgt u geen vergoeding omdat dit geen aaneengesloten periode van 4 uur is. U krijgt in totaal € 55.
Storing in een hoogspanningsnet
U krijgt geen vergoeding als de storing heeft plaatsgevonden in een hoogspanningsnet met een spanningsniveau van 220 kV of hoger.
Wanneer krijgt u de vergoeding?
De netbeheerder betaalt de vergoeding uit binnen 6 maanden na de stroomstoring. U hoeft hiervoor niets te doen. U kunt natuurlijk wel een brief sturen.
Met Interpolis Rechtshulp zijn wij er voor iedereen zonder een rechtsbijstandsverzekering en helpen je bij jouw juridisch probleem. Je krijgt juridisch advies voor een vast bedrag, zo voorkom je verrassingen. Het is mogelijk om je zaak bij de rechtbank of geschillencommissie volledig over te dragen aan ervaren juristen van LegalGuard. Voor Interpolis Rechtshulp werken we samen met LegalGuard.
Sparren met een jurist (20 minuten)
€ 39,-
Makkelijke, snelle weg naar juridische antwoorden.
Je hoeft geen stukken op te sturen.
Een jurist die jouw situatie begrijpt.
Contact binnen 1 werkdag.
Een advies voor eventueel benodigde vervolgstappen.