inline/alertinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearfacebookflaghashtaglinkedininline/loginlogo_labinline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchaanmeldeninline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtubetagtwitterwhatsapp
Wat is het Lab?
Interpolis gelooft dat verzekeren anders kan. We willen meer veiligheid voor onze klanten maar weten nog niet altijd hoe we dat gaan realiseren. Het Lab is een initiatief waar we op zoek gaan naar innovatieve oplossingen en vervolgens samen kijken wat wel en niet werkt.
Wat is het Lab?
Startpunt #Ambitie01:

Jong volwassenen eten gezonder

  • Start proef chef-kok challenge

  • Eerste testresultaten zijn binnen

Jongeren eten te weinig groente, fruit en vis

Jong volwassenen eten te weinig groente, fruit en vis

Startpunt #Ambitie01: jong volwassenen eten gezonder

Meer dan 80% van de jong volwassenen voldoet niet aan de norm 
Ongeveer een kwart van de bevolking haalt de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. Van de 20 tot 30 jarigen voldoet slechts 17% aan de norm voor voldoende fruit, 22% voor voldoende groente en 10% voor voldoende vis. Dit blijkt uit gegevens van CBS en het RIVM.

Eet iedere dag 2 stuks fruit en 200 gram groente
Dit is de norm volgens de Gezondheidsraad. Eet daarnaast ook 2 keer per week vis, waarvan minimaal 1 keer vette vis zoals zalm, haring of makreel.

Drink meer water, koffie en thee zonder suiker
En eet meer plantaardig en minder dierlijk voedsel. Dit zijn de richtlijnen voor goede voeding volgens de Gezondheidsraad. De Gezondheidsraad is een onafhankelijk wetenschappelijk adviesorgaan. De raad adviseert ministers en parlement op het gebied van de volksgezondheid en het gezondheids(zorg)onderzoek.