Wat is het Lab?
Interpolis gelooft dat verzekeren anders kan. We willen meer veiligheid voor onze klanten maar weten nog niet altijd hoe we dat gaan realiseren. Het Lab is een initiatief waar we op zoek gaan naar innovatieve oplossingen en vervolgens samen kijken wat wel en niet werkt.

Opdracht 4

Ruim 2/3 van de Nederlanders snoozet 's ochtends om nog héél even in te dommelen. Maar sluimeren is er voor jou niet meer bij. 

Europa's langste snoozers
Er is 's ochtends niets vervelender dan het geluid van de wekker. Sluimeren is een makkelijke uitweg om jezelf hiervan zo snel mogelijk te verlossen. Nederland telt met 44% het hoogste aantal snoozers, blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Philips. 

Blijf jij liggen?
In het slaaponderzoek, uitgevoerd door GfK in samenwerking met Interpolis, erkent 48% van de jongvolwassenen moeite te hebben met opstaan. 59% snoozet dan ook minimaal 1 keer in de ochtend. Hier gaan we vanaf morgenochtend verandering in brengen. 

Waarom?
Die extra minuten lijken misschien een cadeautje, maar dat zijn ze niet. Snoozen is een gevolg van onvoldoende slaap, oftewel opgebouwde ‘slaapschuld’. De korte dutjes tussen het snoozen door zijn van mindere kwaliteit en geven niet de extra slaap die blijkbaar nog nodig is. Daarnaast heeft snoozen een negatief effect op jouw slaapritme met vaste bedtijden.

Stop snoozing
Verstop je wekker in de slaapkamer zodat je sowieso je bed uit moet om 'm uit te zetten. Een leuk wekkergeluid of een wake-up light zorgt ervoor dat je prettiger ontwaakt waardoor opstaan je gemakkelijker afgaat.

Succes, en… slaap lekker alvast!

P.S. Ben je 's morgens nog steeds moe? Zet de wekker dan later zodat de slaap die je nog hebt van goede kwaliteit is. Of ga eerder naar bed zodat je voldoende slaapt en de slaapkwaliteit hoog is. 

Met vriendelijke groet,

Ellen Seelen en Christiaan Buitenhuis
Namens Team Gezondheid Interpolis