inline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/play-largeinline/pointer-moreinline/searchinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtube

Keurmerk Klantgericht Verzekeren

KKV
Al jaren is Glashelder onze belofte aan de klant. Het woord Glashelder benadrukt waar Interpolis voor staat: voor transparantie van de organisatie en de producten. Interpolis maakt verzekeren niet ingewikkelder dan het is. Wij bieden consumenten en ondernemers inzicht in risico’s waar zij aan bloot staan. We laten zien dat preventie de kans op schade kan verkleinen of voorkomen. Want verzekeren is niet de enige oplossing, zo vinden we bij Interpolis. En voor de risico’s die overblijven en die u niet zelf kunt of wilt dragen, bieden wij concrete en relevante verzekeringsoplossingen. Zo zetten wij de klant centraal.
 
Het Keurmerk: een indicatie voor kwaliteit
Interpolis heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV), een kwaliteitskeurmerk waarbij het klantgericht werken van een verzekeraar centraal staat. Het keurmerk laat zien dat Interpolis niet alleen praat over klantgerichtheid, maar dit ook in praktijk brengt.
 
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren wordt door de onafhankelijke Stichting toetsing verzekeraars toegekend aan verzekeraars om het publiek zekerheid te geven over de kwaliteit van verzekeraars. Het kwaliteitskeurmerk stelt strenge eisen aan de klantinformatie, de dienstverlening, de bereikbaarheid, de klanttevredenheid en het kwaliteitsbeleid van verzekeraars. De stichting beoordeelt iedere 2 jaar of een verzekeraar nog aan de eisen voldoet.

Waarop toetst het Keurmerk?
Wij moeten als Interpolis met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren aan 17 normen voldoen. Deze normen zijn onderverdeeld naar een aantal thema’s. 

U begrijpt ons product
Als u een verzekering afsluit, is het erg belangrijk dat u begrijpt wat de verzekering inhoudt en dat u krijgt wat u verwacht. Wij schrijven onze teksten daarom zo begrijpelijk en helder mogelijk. 

Daarnaast heeft het Verbond van Verzekeraars voor de schadeverzekeringen productwijzers gemaakt. Deze productwijzers geven een beknopt overzicht van de belangrijkste kenmerken van die verzekering. U vindt deze productwijzers als bijlage bij de webpagina van een product. 

Verder wijzen wij u graag op de website Wijzer in Geldzaken. Wijzer in Geldzaken is een platform waarin ruim veertig organisaties samenwerken met als doel om het financiële inzicht van consumenten te vergroten. Bij onze producten hebben we links opgenomen naar de website WijzerinGeldzaken.nl.

Als u een levens­verzekering wilt sluiten, dan moet u een gezondheidsverklaring invullen. Wij houden ons aan de richtlijnen die het Verbond van Verzekeraars heeft opgesteld.

Ons product is geschikt voor u
Bij dit thema gaat het erom dat wij producten maken en verkopen, die voor u een toegevoegde waarde hebben en voor u geschikt zijn. Als we een product ontwikkelen, zorgen we ervoor dat de behoeften van de klant leidend zijn. We toetsen dat door middel van klantonderzoek. Ook toetsen we regelmatig of onze bestaande producten nog voldoen aan uw wensen. 

We bieden goede verzekeringen. Toch vinden we het belangrijk onze klanten erop te wijzen dat verzekeren niet de enige oplossing is om met risico's om te gaan. Voor sommige risico’s kunt u misschien beter sparen. En met preventie kunt u schade voorkomen of beperken. Wilt u meer over preventie weten? Neemt u dan een kijkje in de Interpolis Preventiewinkel.

Onze dienstverlening is van optimale kwaliteit
We willen er voor onze klanten zijn, op de momenten die er toe doen. We vinden dat u goed en snel moet worden geholpen, bijvoorbeeld als u vragen hebt of schade wilt melden. Hieronder geven we u een idee, hoe we dat doen.

Snelheid van afhandeling
Wij proberen u snel en zorgvuldig van dienst te zijn. Bekijk de termijnen waarbinnen wij uw verzoeken afhandelen. U kunt daarbij denken aan beantwoording van informatieverzoeken, offertes, wijzigingen en afhandeling van klachten.
 
Schade melden  
U kunt uw schade rechtstreeks bij ons melden. Voor een uitleg over ons schadeproces verwijzen wij u graag naar de twee informatieve filmpjes die wij op onze website hebben staan. 

Goede bereikbaarheid
Uw particuliere schadeverzekeringen brengen wij onder bij de Rabobank. Dat doen wij omdat de bankadviseurs u kunnen helpen met een goed en compleet advies over uw financiële zaken, waar uw verzekeringen deel van uitmaken. Ook de zorgverzekering van Interpolis, ZorgActief, is verkrijgbaar via de Rabobank. Maar verkoop en advies van ZorgActief verloopt niet via uw adviseur maar via Rabobank.nl. Voor het afsluiten van uw zakelijke verzekeringen kunt u kiezen uit een netwerk van tussenpersonen in uw omgeving.

Wij werken daarnaast continu aan onze eigen telefonische bereikbaarheid. De maximale wachttijd bedraagt vijf minuten. Mocht dit in heel drukke periodes niet lukken, dan maken wij met u een terugbelafspraak. Om te zorgen dat u direct de juiste medewerker aan de lijn krijgt, werken wij in soms met een keuzemenu.

Als extra service voor onze klanten hebben wij als Interpolis ook een algemeen telefoonnummer. Belt u dit telefoonnummer als u geen rechtstreeks nummer bij de hand hebt. U wordt dan geholpen om de juiste afdeling en medewerker te vinden, die uw vraag kan beantwoorden.

Klachten
Wij doen onze uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch is het mogelijk dat u ergens ontevreden over bent. Neemt u in zo’n geval eerst contact op met uw adviseur of contactpersoon. Wilt u toch rechtstreeks bij Interpolis een klacht indienen, dan is dat ook mogelijk.

Voor Interpolis is het belangrijk om te weten wat onze klanten van ons vinden. Wat doen we goed en waar kunnen wij onze dienstverlening nog verbeteren? Naast ons eigen onderzoek naar de waardering van onze klanten doen wij jaarlijks ook mee aan het klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond van Verzekeraars.  

Beleggingsbeleid
In ons beleggingsbeleid kunt u lezen wat dit beleid inhoudt: van de manier waarop wij risico’s afdekken tot de rol die duurzaamheid speelt.

Fraude
Een verzekering of overeenkomst wordt op basis van wederzijds vertrouwen gesloten. Dat is één van de belangrijkste bouwstenen in de relatie die Interpolis met haar klanten aan gaat. Helaas constateren wij elk jaar dat een kleine groep dit vertrouwen schaadt door te frauderen. Wij voeren daarom een actief fraudebeleid.