In 3 stappen naar een oplossing.

Doe aangifte en verzamel alle informatie.

Doe zo snel mogelijk aangifte bij de plaatselijke politie. Met gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken maken we een goede inschatting van de schade. Ook nota’s en foto’s helpen ons enorm.

Icoontje vergrootglas

Meld de schade of diefstal.

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het je uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

Wij regelen het verder voor je.

Samen kijken we naar de beste oplossing voor je. Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan de schade gerepareerd worden? Dan komt de reparateur bij je langs wanneer het je uitkomt.

Icoontje duim omhoog
Wil je weten of schade door diefstal of inbraak verzekerd is?
Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer de schade of diefstal
wel en niet verzekerd is.

Wat is het verzekerd bedrag van mijn spullen?

In de tabel hieronder vind je de bedragen waarvoor bepaalde spullen verzekerd zijn op je Inboedelverzekering. Je kunt het verzekerde bedrag van je diefstalgevoelige spullen verhogen tot € 200.000,- per object of verzameling. Diefstalgevoelige inboedel zijn kostbare bezittingen die aantrekkelijk zijn voor dieven om mee te nemen, bijvoorbeeld laptops, foto- en filmapparatuur, kunst of muziekinstrumenten.
Wat is het verzekerd bedrag van mijn spullen?
Diefstal van: Verzekerd bedrag
Diefstalgevoelige inboedel tot € 35.000,-
Sieraden en horloges tot € 15.000,-
Edelmetalen, edelstenen en munten tot € 7.500,-
Geld tot € 1.250,-
Spullen van je eigen bedrijf aan huis tot € 25.000,-
Planten, struiken en bomen tot € 1.000,-
Motorrijtuigen zonder kenteken zoals een crossmotor en oldtimer tot € 35.000,-
Aanhangwagens en vaartuigen tot € 1.500,-
Gereedschappen tot € 35.000,-
Dieren tot € 35.000,-

Hoe kan ik de schade aan mijn woning of spullen herstellen?

Kies een aangesloten reparateur.

We werken samen met betrouwbare reparateurs die gebruik maken van duurzame materialen. De reparateur belt binnen 2 uur om een afspraak te maken, en komt langs wanneer het jou uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat je daar geen omkijken naar hebt.

Zoek zelf een reparateur.

We vragen je om voordat de reparatie plaatsvindt een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan.

Repareer de schade zelf.

Ben je handig? Dan mag je de schade aan je woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En we betalen € 15,- per gewerkt uur.

Man meldt schade achter laptop | Schade aan je woning, wat nu? | Interpolis

Wat betaalt Interpolis bij schade door inbraak of diefstal?

Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van je spullen als je spullen niet gerepareerd kunnen worden. De dagwaarde is het bedrag dat je spullen op het moment van schade waard zijn. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor je spullen nu in een winkel te koop zijn. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud je spullen zijn en welk eigen risico je hebt.

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt.

Soms kunnen we schade direct oplossen. In andere gevallen nemen we eerst contact met je op.
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Scan de QR-code via je smartphone camera.
Download de Interpolis app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
Bel ons
Vandaag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen dagwaarde en nieuwwaarde?
De dagwaarde is de waarde van uw spullen op het moment van schade. Om de dagwaarde te kunnen bepalen moeten we eerst weten wanneer de spullen gekocht zijn en voor welk bedrag. Daarna gebruiken we afschrijvingspercentage om de dagwaarde te bepalen. Deze afschrijvingspercentages zijn gebaseerd op de levensduur van producten die op een normale manier gebruikt worden. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor de spullen nu in een winkel te koop zijn. Om dit bedrag te bepalen kijken we naar de huidige prijzen die online voor dezelfde of vergelijkbare spullen te vinden zijn.
Wat heb ik nodig om mijn schade te melden?
Verzamel zoveel mogelijk informatie over uw schade en de diefstal. We kunnen u sneller en beter helpen als u ons een goed beeld geeft van de schade:
  • Wat is er precies beschadigd of gestolen?
  • Wat zijn alle specificaties van de beschadigde of gestolen spullen? Bijvoorbeeld merk, type, grootte, et cetera.
  • Maak duidelijke foto’s van de schade.
  • Zijn er foto’s van de gestolen spullen?
  • Hoe groot zijn de beschadigde oppervlakken? Wat zijn de afmetingen?
  • Van welke materialen zijn de oppervlakken gemaakt?
  • Hoe oud is het materiaal. Dat vindt u terug op uw aankoopnota of rekeningafschrift.
  • Om welk merk en type gaat het?
  • Wat moet er gebeuren om de schade te herstellen?
Welke gegevens moeten op een offerte staan als ik kies voor een eigen reparateur?
Kies je voor een eigen reparateur? Dan ontvangen we graag een offerte. Wij willen weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:
  • Welke werkzaamheden zijn nodig?
  • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
  • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
  • Wat kosten deze materialen?
  • Wat is het BTW percentage?
  • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
Passen de prijzen en tarieven bij de markt van dit moment? Dan ontvang je het bedrag van de offerte. Heb je een eigen risico? Dan halen we dat bedrag ervan af.
Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.

Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.

Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld je schadenummer.

 

Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot een uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via mail of per post? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.

Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als je in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met je op. We maken dan een afspraak om de schade door te nemen.