In 3 stappen naar een oplossing

Doe aangifte en verzamel alle informatie

Doe zo snel mogelijk aangifte bij de plaatselijke politie. Met gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken maken we een goede inschatting van de schade. Ook nota’s en foto’s helpen ons enorm.

Icoontje vergrootglas

Meld de schade of diefstal

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het u uitkomt. Wij nemen daarna contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.

Icoontje  tafelbel

Wij regelen het verder voor u

Samen kijken we naar de beste oplossing voor u. Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan de schade gerepareerd worden? Dan komt de reparateur bij u langs wanneer het u uitkomt.

Icoontje duim omhoog

Wilt u weten of schade door diefstal of inbraak verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen u daarom uit wanneer de schade of diefstal wel en niet verzekerd is.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Soms kunnen we schade direct oplossen. In andere gevallen nemen we eerst contact met u op.

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Hoe kan ik de schade aan mijn woning of spullen herstellen?

Herstel door een aangesloten reparateur

Wij adviseren deze keuze. Door onze samenwerking bieden we u een betrouwbare en goede reparateur aan. De reparateur neemt contact met u op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het u uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat u daar geen omkijken naar heeft. U hoeft zelf niets re regelen.

Herstel door een eigen reparateur

U kiest zelf door wie u de schade laat repareren. Maak duidelijke foto’s van de schade. We vragen u, voor reparatie plaatsvindt, een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan.

U herstelt de schade zelf

Bent u handig? Dan mag u de schade aan uw woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En we betalen € 15,- per gewerkt uur.

Wat betaalt Interpolis bij schade door inbraak of diefstal?

Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van uw spullen als uw spullen niet gerepareerd kunnen worden. De dagwaarde is het bedrag dat uw spullen op het moment van schade waard zijn. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor uw spullen nu in een winkel te koop zijn. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud uw spullen zijn en welk eigen risico u heeft.

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen dagwaarde en nieuwwaarde?
De dagwaarde is de waarde van uw spullen op het moment van schade. Om de dagwaarde te kunnen bepalen moeten we eerst weten wanneer de spullen gekocht zijn en voor welk bedrag. Daarna gebruiken we afschrijvingspercentage om de dagwaarde te bepalen. Deze afschrijvingspercentages zijn gebaseerd op de levensduur van producten die op een normale manier gebruikt worden. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor de spullen nu in een winkel te koop zijn. Om dit bedrag te bepalen kijken we naar de huidige prijzen die online voor dezelfde of vergelijkbare spullen te vinden zijn.
Wat heb ik nodig om mijn schade te melden?
Verzamel zoveel mogelijk informatie over uw schade en de diefstal. We kunnen u sneller en beter helpen als u ons een goed beeld geeft van de schade:
  • Wat is er precies beschadigd of gestolen?
  • Wat zijn alle specificaties van de beschadigde of gestolen spullen? Bijvoorbeeld merk, type, grootte, et cetera.
  • Maak duidelijke foto’s van de schade.
  • Zijn er foto’s van de gestolen spullen?
  • Hoe groot zijn de beschadigde oppervlakken? Wat zijn de afmetingen?
  • Van welke materialen zijn de oppervlakken gemaakt?
  • Hoe oud is het materiaal. Dat vindt u terug op uw aankoopnota of rekeningafschrift.
  • Om welk merk en type gaat het?
  • Wat moet er gebeuren om de schade te herstellen?
Welke gegevens moeten op een offerte staan als ik kies voor een eigen reparateur?
Kiest u voor een eigen reparateur? Dan ontvangen we graag een offerte. Wij willen weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:
  • Welke werkzaamheden zijn nodig?
  • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
  • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
  • Wat kosten deze materialen?
  • Wat is het BTW percentage?
  • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
Passen de prijzen en tarieven bij de markt van dit moment? Dan ontvangt u het bedrag van de offerte. Heeft u een eigen risico? Dan halen we dat bedrag ervan af.
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als u in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met u op. We maken dan een afspraak om bij u thuis de schade te bekijken en door te nemen.