Is je vlucht vertraagd of geannuleerd? Of loop je tegen andere problemen aan op de luchthaven? Lees wat je kunt doen

In 3 stappen naar een oplossing

1. Bel onze alarmcentrale

Heb je hulp nodig of moet je extra kosten maken op reis? Bel dan altijd eerst onze alarmcentrale voordat je de kosten maakt. En verzamel de gegevens van de extra kosten zoals hotelboekingen en telefoon- of taxikosten.

Icoontje vergrootglas

2. Meld je kosten online of via onze app

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis App. Gewoon wanneer het jou uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

3. Wij regelen het verder voor je

Onze alarmcentrale ontzorgt je zo goed mogelijk tijdens je reis. Heb je naast de hulp van de alarmcentrale nog andere kosten gemaakt? Dan kijken we welke extra kosten verzekerd zijn en betalen deze aan je. Je mag ook bij thuiskomst de extra kosten bij ons indienen, wat jij fijn vindt.

Icoontje duim omhoog
Koppel meldt schade op vliegveld | Schade aan op reis, wat nu? | Interpolis

Wat betaalt Interpolis bij extra reis- en verblijfskosten?

Soms moet je onverwachts extra kosten maken tijdens je vakantie. Bijvoorbeeld omdat je hulp nodig hebt. Of omdat jij en je gezinsleden langer moeten blijven op de vakantiebestemming. Veel van deze kosten zijn verzekerd op je reisverzekering. Je maakt deze kosten in overleg met onze alarmcentrale.

 

Krijg je te maken met extra reis- en verblijfskosten? Dit is wat wij vergoeden:

  • Extra verblijfskosten en dagelijkse kosten (zoals eten en drinken) tot € 75,- per persoon per dag.
  • Extra reiskosten tot € 0,24 per kilometer met eigen of geleend voertuig.
  • Noodzakelijke internet- en telefoonkosten, maximaal € 300,- per reis.
  • Taxikosten, bijvoorbeeld naar en van een autogarage.
Wil je weten of jouw kosten verzekerd zijn?
Dat begrijpen we heel goed. We leggen je daarom uit wat wel en niet verzekerd is als je onverwachts hulp nodig hebt en extra kosten maakt tijdens je vakantie.

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Maak je tijdens jouw reis extra reis-, verblijf- en/of medische kosten? Neem dan altijd eerst contact op met onze alarmcentrale. Zij bespreken met jou de volgende stap.
Alarmcentrale
Alleen voor noodgevallen.
Voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech onderweg.
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de Interpolis app
Scan de QR-code via je smartphone camera. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
Bel ons
Vandaag bereikbaar tot 18.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.

Veelgestelde vragen

Ik heb de alarmcentrale niet gebeld voordat ik kosten maakte, wat nu?
Het kan zijn dat overleg met onze alarmcentrale niet mogelijk was. Bijvoorbeeld in een noodsituatie. Is het duidelijk dat je vooraf echt geen toestemming kon vragen? Dan vergoeden we de kosten die onze alarmcentrale anders toegezegd of gemaakt zou hebben.
Welke informatie heb ik nodig bij het melden van mijn extra kosten?

Als je te maken krijgt met extra reis- of verblijfskosten is het belangrijk dat je eerst belt met onze alarmcentrale. Alle kosten die je daarna maakt, kun je bij ons melden. Deze gegevens heb je nodig om je kosten te melden:

  • Reisperiode
  • Reisbestemming
  • Reisperiode
  • Met wie ging je op vakantie?
  • Wat is de reden van de extra kosten?
  • Heb je contact gehad met onze alarmcentrale? En wat was hun advies?
  • Rekeningen van de extra reis- en verblijfskosten
  • Belkosten
  • Taxikosten
Wat kan ik doen als mijn vlucht geannuleerd is?

Extra kosten die je hierdoor maakt kun je bij je luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie indienen. Is je vlucht vertraagd of geannuleerd? Of loop je tegen andere problemen aan op de luchthaven? Lees wat je kunt doen.

 

Geeft de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie aan dat het overmacht was en vergoeden ze jouw kosten niet? Meld je kosten dan bij ons. Wij ontvangen graag een schriftelijke afwijzing van de luchtvaartmaatschappij en een overzicht van de extra gemaakte kosten. Zo kunnen wij jouw situatie beoordelen.

Wat moet ik doen als ik medische kosten op reis maak?

Neem voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg altijd eerst contact op met onze alarmcentrale: +31 13 462 04 62. Wij helpen je graag.

Hoe meld ik schade, extra kosten of diefstal op mijn kortlopende reisverzekering?
Bel ons om je schade te melden. Helaas kun je je schade op de kortlopende reisverzekering nog niet online of in de app melden.