Zij zijn je eerste aanspreekpunt voor zorgkosten. Van de kosten die zij niet vergoeden ontvang je bericht. Op basis van dat bericht kijken wij of we je kunnen helpen.
Dat kan op het moment dat jou het beste uitkomt. Daarbij vragen we om gegevens van je reis, de nota's van de geneeskundige kosten en de afwijzing vanuit je zorgverzekering.
We laten je weten welke kosten op je Doorlopende reisverzekering met aanvullende dekking Geneeskundige kosten vergoed worden.
Daarnaast hebben we gegevens nodig over de medische kosten:
Ik heb een Interpolis zorgverzekering
Maak je in 2023 onverwacht medische kosten op reis? En betaal je daarvoor het verplicht eigen risico van je zorgverzekering? Dan vergoeden we dit verplicht eigen risico als je een doorlopende reisverzekering én zorgverzekering bij Interpolis hebt. Dit bedrag mag je melden op je doorlopende reisverzekering. Het vrijwillig eigen risico betaal je zelf.
Ik heb ergens anders een zorgverzekering
Het verplichte of vrijwillig gekozen eigen risico van je zorgverzekering is niet verzekerd op je doorlopende reisverzekering. Deze kosten betaal je dus altijd zelf.
Neem in dit geval contact op met onze alarmcentrale. Je bereikt de alarmcentrale op +31 13 462 04 62.
Onze alarmcentrale gaat met jou op zoek naar een oplossing. Als zij de noodzakelijke medische hulpmiddelen opsturen, dan zijn de verzendkosten verzekerd op de Doorlopende Reisverzekering Personenhulp. De kosten van de medische hulpmiddelen zijn mogelijk verzekerd op je zorgverzekering.