In 3 stappen naar een oplossing

1. Declareer de kosten bij je zorgverzekering

Zij zijn je eerste aanspreekpunt voor zorgkosten. Van de kosten die zij niet vergoeden ontvang je bericht. Op basis van dat bericht kijken wij of we je kunnen helpen.

Icoontje vergrootglas

2. Meld je kosten online of via de App

Dat kan op het moment dat jou het beste uitkomt. Daarbij vragen we om gegevens van je reis, de nota's van de geneeskundige kosten en de afwijzing vanuit je zorgverzekering. Je mag ons natuurlijk ook bellen, we helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

3. Wij nemen contact met je op

We laten je weten welke kosten op je Doorlopende reisverzekering met aanvullende dekking Geneeskundige kosten vergoed worden.

Icoontje duim omhoog
Wil je weten of je medische kosten op reis verzekerd zijn?
Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit welke medische kosten op reis verzekerd zijn en met welke verzekering.

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
Vandaag bereikbaar tot 18.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech onderweg.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).

Veelgestelde vragen

Hoe snel moet ik een melding maken als ik kosten maak of schade heb op reis?
Wij vragen je om de kosten of schade zo snel mogelijk bij ons te melden. Je hebt hier uiterlijk een termijn van 14 dagen voor na de ontstane schade.
Wat heb ik nodig om de geneeskundige kosten te melden?
We hebben de gegevens nodig van jouw reis zoals: 
  • Reisperiode
  • Reisbestemming
  • Reisdoel

Daarnaast hebben we gegevens nodig over de medische kosten:

  • Nota van de gemaakte kosten in het buitenland
  • Afwijzing van de zorgverzekeraar met de reden dat ze niet betalen
Welke kosten betaalt Interpolis op de Doorlopende Reisverzekering met aanvullende dekking Geneeskundige kosten?
We betalen de kosten die gemaakt zijn door of op verwijzing van een arts en die je zorgverzekering niet betaalt. Voor de tandarts ontvang je een maximale vergoeding van € 375,-. Houd rekening met het eigen risico van je zorgverzekering.
Ik heb geen nota’s meer van de medische kosten, kan ik deze toch bij jullie melden?
Nee, dat is niet mogelijk. Wij nemen je kosten alleen in behandeling nadat ze zijn ingediend en beoordeeld door je zorgverzekeraar. Ook je zorgverzekeraar neemt geen kosten in behandeling zonder nota.
Ik heb tijdens mijn reis medische hulpmiddelen nodig, wat moet ik doen?

Neem in dit geval contact op met onze alarmcentrale. Je bereikt de alarmcentrale op +31 13 462 04 62.

Onze alarmcentrale gaat met jou op zoek naar een oplossing. Als zij de noodzakelijke medische hulpmiddelen opsturen, dan zijn de verzendkosten verzekerd op de Doorlopende Reisverzekering Personenhulp. De kosten van de medische hulpmiddelen zijn mogelijk verzekerd op je zorgverzekering.