In 3 stappen naar een oplossing

1. Declareer de kosten bij uw zorgverzekering

Zij zijn uw eerste aanspreekpunt voor zorgkosten. Van de kosten die zij niet vergoeden ontvangt u bericht. Op basis van dat bericht kijken wij of we u kunnen helpen.

Icoontje vergrootglas

2. Meld uw kosten online of via de App

Dat kan op het moment dat u het beste uitkomt. Daarbij vragen we om gegevens van uw reis, de nota's van de geneeskundige kosten en de afwijzing vanuit uw zorgverzekering. U mag ons natuurlijk ook bellen, we helpen u graag.

Icoontje  tafelbel

3. Wij nemen contact met u op

We laten u weten welke kosten op uw Doorlopende reisverzekering met aanvullende dekking Geneeskundige kosten vergoed worden.

Icoontje duim omhoog

Wilt u weten of uw medische kosten op reis verzekerd zijn?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen u daarom uit welke medische kosten op reis verzekerd zijn en met welke verzekering.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Spoed?

Neem meteen contact op met onze schadeafdeling als u niet meer veilig woont.

Veelgestelde vragen

Hoe snel moet ik een melding maken als ik kosten maak of schade heb op reis?
Wij vragen u om de kosten of schade zo snel mogelijk bij ons te melden. U heeft hier uiterlijk een termijn van 14 dagen voor na de ontstane schade.
Wat heb ik nodig om de geneeskundige kosten te melden?
We hebben de gegevens nodig van uw reis zoals: 
  • Reisperiode
  • Reisbestemming
  • Reisdoel

Daarnaast hebben we gegevens nodig over de medische kosten:

  • Nota van de gemaakte kosten in het buitenland
  • Afwijzing van de zorgverzekeraar met de reden dat ze niet betalen
Welke kosten betaalt Interpolis op de Doorlopende Reisverzekering met aanvullende dekking Geneeskundige kosten?
We betalen de kosten die gemaakt zijn door of op verwijzing van een arts en die uw zorgverzekering niet betaalt. Voor de tandarts ontvangt u een maximale vergoeding van € 375,-. Houd rekening met uw eigen risico van uw zorgverzekering.
Ik heb geen nota’s meer van de medische kosten, kan ik deze toch bij jullie melden?
Nee, dat is niet mogelijk. Wij nemen uw kosten alleen in behandeling nadat ze zijn ingediend en beoordeeld door uw zorgverzekeraar. Ook uw zorgverzekeraar neemt geen kosten in behandeling zonder nota.
Ik heb tijdens mijn reis medische hulpmiddelen nodig, wat moet ik doen?

Neem in dit geval contact op met onze alarmcentrale. U bereikt de alarmcentrale op +31 13 462 04 62.

Onze alarmcentrale gaat met u op zoek naar een oplossing. Als zij de noodzakelijke medische hulpmiddelen opsturen, dan zijn de verzendkosten verzekerd op de Doorlopende Reisverzekering Personenhulp. De kosten van de medische hulpmiddelen zijn mogelijk verzekerd op uw zorgverzekering.