Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Maak je tijdens jouw reis extra reis-, verblijf- en/of medische kosten? Neem dan altijd eerst contact op met onze alarmcentrale. Zij bespreken met jou de volgende stap.
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
Vandaag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech onderweg.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).
Onze klanten beoordelen ons met een

8,4

Gemiddeld uit 168.685 beoordelingen
Er werd snel gereageerd op mijn online melding. Het telefoongesprek verliep heel prettig en ik werd goed geholpen. De afhandeling verliep sneller als ik had verwacht.
R.C. Niessen - Groningen
Schade op zondag online gemeld. Maandag meteen gebeld en afgehandeld. Supersnelle service en klantvriendelijk 👍
S.G.T. Alexander Herben - Helmond
Zeer vriendelijke en duidelijke afhandeling van problemen. Ook gemakkelijk met de tegemoetkoming van geleden, schade, nu weer en ook in het verleden. Nooit geen gezeur gehad.
P.J.E. Claassen
Zeer vriendelijke telefoniste. Mijn zonnebril was kapot gevallen maar kreeg helaas geen schadevergoeding i.v.m. aanschafwaarde < eigen risico. De telefoniste gaf een tip om losse glazen te bestellen. Mooi dat er werd meegedacht naar een oplossing en niet alleen te woord gestaan werd. Klein beetje extra moeite, heel veel extra waardering!
L.H.B. Dresen
De reden van het contact was een omgeslagen zeilboot. Dat was voor ons heel naar. Het was voor ons heel fijn dat we bij het melden van de schade alle begrip kregen. Dat de volgende dag al een deel van de geleden schade op onze rekening stond, was helemaal geweldig. Dat maakt onze schrik en nare gedachten een beetje dragelijker.
J. van den Berg
Goede service, kennis van medewerkers is zeer goed. Heel klantvriendelijk en er wordt goed geluisterd naar de situatie van de klant. Ben al meer dan 20 jaar bij Interpolis en nooit iets slechts meegemaakt met Interpolis.
E.W.C. Lacrum
Hoe meld ik schade of diefstal op mijn kortlopende reisverzekering?

Je mag ons bellen op +31 13 580 12 34 (lokaal tarief). Wij helpen je graag.


Op de kortlopende reisverzekering kunt je jouw schade niet online melden.

Wat moet ik doen als mijn vlucht geannuleerd is?

Extra kosten die je hierdoor maakt kun je bij je luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie indienen.


Geeft de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie aan dat het overmacht was en vergoeden ze jouw kosten niet? Neem dan contact met ons op via +31 13 580 12 34. Wij ontvangen graag de schriftelijke afwijzing van de luchtvaartmaatschappij en een overzicht van de extra gemaakte kosten. Zo kunnen wij de situatie beoordelen.

Wat moet ik doen als ik medische kosten op reis maak?

Controleer altijd eerst of de kosten verzekerd zijn op je zorgverzekering. Is dat niet het geval? Dan zijn de kosten mogelijk verzekerd op je reisverzekering met aanvullende dekking geneeskundige kosten.

 

Neem voor spoed direct contact op. Of bekijk hoe je de medische kosten kunt declareren.

Waarvoor ben ik verzekerd?

Dit hangt af van de aanvullende dekkingen die je wel of niet verzekerd hebt. Op de doorlopende reisverzekering ben je verzekerd voor schade en hulpverlening tijdens je reis.


Je kunt dit uitbreiden met:

Bekijk het overzicht met dekkingen van de Doorlopende reisverzekering.

Bekijk het overzicht met dekkingen van de Kortlopende reisverzekering.

Wat moet ik doen als mijn bagage gestolen of kwijt is?
  • Doe bij diefstal direct aangifte bij de plaatselijke politie. Kan dit niet? Informeer dan de gemeente- of luchthavenautoriteiten, je conducteur, stationschef, buschauffeur, campinghouder of reisleider. Vraag altijd om een schriftelijke bevestiging van je melding. Achteraf aangifte doen in Nederland van zaken in het buitenland is niet mogelijk.
  • Raakt je bagage beschadigd of vermist op een luchthaven? Laat het luchthavenpersoneel dan altijd een PIR (Property Irregularity Report) opmaken.
  • Zijn er getuigen die zagen dat je bagage werd gestolen? Noteer dan hun namen en adressen.
  • Moet je tijdens je vakantie vervangende aankopen doen? Bewaar dan de bonnetjes.
Je bagage is alleen verzekerd als je de aanvullende dekking Bagage hebt verzekerd.
Wij geven je graag tips voordat je op reis gaat

Deze tips geven wij je om verlies en diefstal tijdens je vakantie te voorkomen. En om je te helpen als er iets misgaat.

Bekijk onze tips