inline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/play-largeinline/pointer-moreinline/searchinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtube


Ik heb schade aan mijn huis, inboedel of tuin. Wat moet ik doen?
U liep schade op aan uw woonhuis, tuin, of aan spullen in en rondom uw huis. Dat vinden wij erg vervelend voor u. Deze schade willen wij snel voor u laten herstellen. De beoordeling van uw schade bestaat uit 3 stappen.

1. U meldt uw schade bij Interpolis
 U kunt bij Interpolis op 2 manieren uw schade melden. Online, via Mijn Interpolis, of telefonisch via telefoonnummer 013 580 12 34. De keuze is aan u. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Bij spoedgevallen buiten openingstijden kunt u ons ook bellen. U wordt dan automatisch doorgeschakeld naar onze alarmcentrale Interhelp. Zo staan wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor u klaar.
 
Heeft u schade door diefstal of inbraak?
Ga dan eerst naar de politie om aangifte te doen. Bewaar het bewijs van uw melding.

Als u contact met ons opneemt, vragen we u om de volgende informatie. Het is handig als u deze informatie al bij de hand hebt. Zodat we u in één keer verder kunnen helpen. Zijn uw spullen beschadigd of gestolen?
  • Merk en type
  • Leeftijd
  • Prijs
  • Aankoopnota of aankoopbewijs
  • Eventuele herstelmogelijkheden en herstelkosten
  • Foto’s van de schade
2. Wij informeren u zo snel mogelijk
Meestal laten we u meteen weten of uw schade verzekerd is. Helaas lukt dit niet altijd. In sommige gevallen kan het wat langer duren. Is uw schade verzekerd? Wij maken dan met u afspraken over het vervolg. Wij werken samen met een uitgebreid netwerk van schadeherstelbedrijven. Als u de schade meldt, kunnen wij deze herstelbedrijven inschakelen. Er wordt een afspraak met u gemaakt om de schade op te nemen en te herstellen. U hoeft zo niet zelf op zoek te gaan naar een herstelbedrijf en geen geld voor te schieten.

3. Wij handelen uw schade af
 Wij helpen u verder en zorgen voor de hulp die nodig is. Wij houden u actief op de hoogte over de afhandeling van uw schade. U weet op ieder moment wat de status van uw schade is en wie er aan zet is. Zodra uw schade is afgehandeld, krijgt u daar bericht van. Glashelder noemen wij dat.