inline/alertinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearfacebookflaghashtaglinkedininline/loginlogo_labinline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchaanmeldeninline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtubetagtwitterwhatsapp

Ik liep schade op tijdens mijn reis of werd ziek. Wat moet ik doen?

U liep schade op tijdens uw reis. Dat vinden wij erg vervelend voor u. We streven ernaar om uw zorgen snel uit handen te nemen. De afhandeling van uw schade bestaat uit 3 stappen.

1. U meldt uw schade bij Interpolis
U kunt bij Interpolis op 2 manieren uw schade melden. Online, via Mijn Interpolis, of telefonisch via telefoonnummer 013 580 12 34. De keuze is aan u. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Bij spoedgevallen buiten openingstijden kunt u ons ook bellen. U wordt dan automatisch doorgeschakeld naar onze alarmcentrale Interhelp. Zo staan wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor u klaar. Wilt u schade melden op uw Kortlopende Reisverzekering? Dan is het niet mogelijk om deze schade online te melden. Meld uw schade in dat geval telefonisch.

Over uw reis
  • De bestemming en reisperiode
Zijn uw spullen beschadigd, gestolen of verloren?
  • Een omschrijving hoe de schade ontstaan is
  • Merk en type
  • Leeftijd
  • Prijs
  • Aankoopnota of aankoopbewijs
  • Eventuele herstelmogelijkheden en herstelkosten
Bij diefstal en verlies hebt u een aangiftebewijs nodig.

Hebt u extra kosten op reis gemaakt?
  • Waarom hebt u deze kosten moeten maken?
  • Welke kosten hebt u gemaakt en hoe hoog zijn deze kosten?
  • Betaalbewijzen en/of nota’s
Hebt u ziektekosten gemaakt? (De kosten van uw eigen risico kunt u niet declareren op uw Reisverzekering)
  • Dient u deze dan eerst in bij uw zorgverzekering, voordat u contact met ons opneemt
  • Waarom hebt u medische kosten moeten maken?
  • Welke medische kosten hebt u gemaakt en hoe hoog zijn deze kosten?
  • Betaalbewijzen en/of nota’s
2. Wij informeren u zo snel mogelijk
Meestal laten we u meteen weten of uw schade verzekerd is. Helaas lukt dit niet altijd. In sommige gevallen kan het wat langer duren. Is uw schade verzekerd? Wij maken dan met u afspraken over het vervolg.

3. Wij handelen uw schade af
Wij helpen u verder en zorgen voor de hulp die nodig is. Wij houden u actief op de hoogte over de afhandeling van uw schade. Zo weet u op ieder moment wat de status van uw schade is en wie er aan zet is. Zodra uw schade is afgehandeld krijgt u daar uiteraard bericht van. Glashelder noemen wij dat.