inline/alertinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearfacebookflaghashtaglinkedininline/loginlogo_labinline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchaanmeldeninline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtubetagtwitterwhatsapp

Ik of iemand uit mijn gezin heeft per ongeluk schade veroorzaakt aan een ander. Wat moet ik doen?

​We streven ernaar om uw zorgen snel uit handen te nemen. De afhandeling van uw schade bestaat uit 3 stappen.

1. U meldt uw schade bij Interpolis
U kunt bij Interpolis op 2 manieren uw schade melden. Online, via Mijn Interpolis, of telefonisch via telefoonnummer 013 580 12 34. De keuze is aan u. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Bij spoedgevallen buiten openingstijden kunt u ons ook bellen. U wordt dan automatisch doorgeschakeld naar onze alarmcentrale Interhelp. Zo staan wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor u klaar.

Is er schade veroorzaakt aan spullen van een ander?
  • Merk en type
  • Leeftijd
  • Prijs
  • Aankoopnota of aankoopbewijs
  • Eventuele herstelmogelijkheden en herstelkosten
  • Wat er gebeurde waardoor de schade is ontstaan
Is er schade veroorzaakt bij een ander persoon?
  • Wat er gebeurde waardoor de schade is ontstaan
Tip
Laat de ander eerst kijken of de schade gedekt is bij zijn of haar eigen verzekering. Dit kan namelijk voordeliger zijn voor de benadeelde partij . Dat heeft te maken met de hoogte van de vergoeding van verschillende verzekeringen. Een schadevergoeding vanuit de Aansprakelijkheidsverzekering vindt plaats op basis van dagwaarde. Een schadevergoeding vanuit de Inboedelverzekering van de benadeelde partij vindt meestal plaats op basis van nieuwwaarde. Dit bedrag is vaak hoger.

2. Wij informeren u zo snel mogelijk
Meestal laten we u meteen weten of uw schade verzekerd is. Helaas lukt dit niet altijd. In sommige gevallen kan het wat langer duren. Is uw schade verzekerd? Wij maken dan met u afspraken over het vervolg.

3. Wij handelen uw schade af
Wij helpen u verder en zorgen voor de hulp die nodig is. U kunt er op vertrouwen dat wij de schade met de tegenpartij voor u correct en snel afhandelen. Zo hoeft u niets te doen en nemen wij uw zorgen uit handen. Dat is wel zo gemakkelijk. Zodra wij de tegenpartij schadeloos hebben gesteld, ontvangt u daarvan bericht. Glashelder noemen wij dat.