inline/alertinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearfacebookflaghashtaglinkedininline/loginlogo_labinline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchaanmeldeninline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtubetagtwitterwhatsapp

Ik heb een zorgverzekering. Het aanmelden lukt niet. Wat kan ik doen?

Bij zorgverzekeringen maken we onderscheid tussen de verzekeringsnemer en de verzekerde. Dit is niet altijd dezelfde persoon. Verzekeringsnemer zijn dan bijvoorbeeld de ouders. Verzekerde is het kind dat op een ander adres woont. Wij registreren 2 verschillende adressen. 


Voor post die u ontvangt van uw zorgverzekeraar maakt de zorgverzekeraar gebruik van de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). De verzekeraar gebruikt het adres van de verzekerde zoals dat bekend is bij de gemeente waar de verzekerde woont. Daarom ontvangt u altijd uw polisstukken op het juiste adres. Het adres van de verzekeringsnemer staat in de database van de verzekeraar, en komt niet van de gemeente.


Voor het aanmaken van een Mijn Interpolis-account zijn de adresgegevens van de verzekeringsnemer nodig, omdat Mijn Interpolis gekoppeld is aan de database van de verzekeraar, en niet aan de GBA. Deze gegevens wijken af van uw eigen adresgegevens. Daarom worden uw adresgegevens niet herkend.