Contact met Zorgvervoercentrale Nederland (ZCN)

Sinds 1 januari 2020 verzorgt ZCN het zittend ziekenvervoer voor verzekerden van Interpolis. Het overzetten van alle gegevens richting ZCN, volgens de richtlijnen van de privacywetgeving, heeft helaas langer geduurd dan verwacht. Hierdoor kan het voorkomen dat u langer moet wachten op een taxi. Dit vinden wij ontzettend vervelend. Samen met ZCN doen wij er alles aan om iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.

Bel alleen bij spoed of bel 's middags

Op dit moment bellen veel verzekerden met ZCN. De telefonische wachttijden lopen hierdoor vooral 's ochtends op. Wij raden u daarom aan om alleen te bellen met ZCN als er spoed is. Geen spoed, maar wilt u toch graag bellen? Dan raden wij aan om pas ’s middags te bellen. Het telefoonnummer van ZCN is 088 579 88 88. In alle overige gevallen kunt u beter gebruik maken van de volgende contactmogelijkheden:
  • Boek de terugrit direct bij de vervoerder
    De terugrit kunt u ook rechtstreeks laten inboeken via de vervoerder, die u heeft weggebracht.

  • Regel zelf de rit
    Maakt u door de problemen kosten voor niet-gecontracteerde taxivervoer of eigen vervoer? Bijvoorbeeld omdat u lang moet wachten en daarom zelf alternatief vervoer regelt? Dan krijgt u hiervoor gewoon de vergoeding waar u recht op heeft. Wij vergoeden de kosten volledig uit uw basisverzekering. Houdt u hierbij wel rekening met het eigen risico en de wettelijke eigen bijdrage vervoer van € 105,- per kalenderjaar.

    U kunt uw bonnen insturen naar het e-mailadres klop.applicatie@achmea.nl. Bij niet-gecontracteerd taxivervoer hebben we nodig: relatienummer/ taxibon/ datum van vervoer/ postcode zorgverlener. Bij eigen vervoer hebben we nodig: relatienummer/datum van vervoer/ postcode en huisnummer woonadres verzekerde en postcode en huisnummer zorgverlener.
  • Reserveer ritten via de website van ZCN
    Zelf uw ritten reserveren en beheren kan eenvoudig via uw mijnomgeving op de website van ZCN. Op de website van ZCN vindt u alle informatie over het online boeken van ritten.
  • Reserveer ritten via de ZCN-app
    Ook kunt u zelf online ritten reserveren via uw telefoon of tablet met de ZCN-app. Informatie over het gebruik van de app staat op de website van ZCN. Download de app kosteloos. Beschikbaar voor iOs en Android:

    App store icon
           Play store icon

     

  • Stel vragen per e-mail
    Per e-mail uw vragen stellen aan ZCN is ook mogelijk. Dat kan via het speciale e-mailadres kcc-achmea@zcnvervoer.nl. U krijgt zo snel mogelijk een reactie van ZCN.

Stel uw vraag aan de Vervoerslijn

Heeft u andere vragen? Bijvoorbeeld over een machtiging voor vervoer? Dan kunt u contact opnemen met de Vervoerslijn op telefoonnummer 071 365 41 54.