Contact met Zorgvervoercentrale Nederland (ZCN)

Sinds 1 januari 2020 verzorgt ZCN het zittend ziekenvervoer voor verzekerden van Interpolis. Het overzetten van alle gegevens richting ZCN, volgens de richtlijnen van de privacywetgeving, heeft helaas langer geduurd dan verwacht. Hierdoor kan het voorkomen dat je langer moet wachten op een taxi. Dit vinden wij ontzettend vervelend. Samen met ZCN doen wij er alles aan om iedereen zo snel en goed mogelijk te helpen.

Bel alleen bij spoed of bel 's middags

Op dit moment bellen veel verzekerden met ZCN. De telefonische wachttijden lopen hierdoor vooral 's ochtends op. Wij raden je daarom aan om alleen te bellen met ZCN als er spoed is. Geen spoed, maar wil je toch graag bellen? Dan raden wij aan om pas ’s middags te bellen. Het telefoonnummer van ZCN is 088 579 88 88. In alle overige gevallen kun je beter gebruik maken van de volgende contactmogelijkheden:
  • Boek de terugrit direct bij de vervoerder
    De terugrit kun je ook rechtstreeks laten inboeken via de vervoerder, die je heeft weggebracht.

  • Regel zelf de rit
    Maak je door de problemen kosten voor niet-gecontracteerde taxivervoer of eigen vervoer? Bijvoorbeeld omdat je lang moet wachten en daarom zelf alternatief vervoer regelt? Dan krijg je hiervoor gewoon de vergoeding waar je recht op hebt. Wij vergoeden de kosten volledig uit je basisverzekering. Houd je hierbij wel rekening met het eigen risico en de wettelijke eigen bijdrage vervoer van € 105,- per kalenderjaar.

    Je kunt je bonnen insturen naar het e-mailadres klop.applicatie@achmea.nl. Bij niet-gecontracteerd taxivervoer hebben we nodig: relatienummer/ taxibon/ datum van vervoer/ postcode zorgverlener. Bij eigen vervoer hebben we nodig: relatienummer/datum van vervoer/ postcode en huisnummer woonadres verzekerde en postcode en huisnummer zorgverlener.
  • Reserveer ritten via de website van ZCN
    Zelf je ritten reserveren en beheren kan eenvoudig via je mijnomgeving op de website van ZCN. Op de website van ZCN vind je alle informatie over het online boeken van ritten.
  • Reserveer ritten via de ZCN-app
    Ook kun je zelf online ritten reserveren via je telefoon of tablet met de ZCN-app. Informatie over het gebruik van de app staat op de website van ZCN. Download de app kosteloos. Beschikbaar voor iOs en Android:

    App store icon
           Play store icon

     

  • Stel vragen per e-mail
    Per e-mail je vragen stellen aan ZCN is ook mogelijk. Dat kan via het speciale e-mailadres kcc-achmea@zcnvervoer.nl. Je krijgt zo snel mogelijk een reactie van ZCN.

Stel je vraag aan de Vervoerslijn

Heb je andere vragen? Bijvoorbeeld over een machtiging voor vervoer? Dan kun je contact opnemen met de Vervoerslijn op telefoonnummer 071 365 41 54.