inline/alert inline/chevron-left inline/chevron-left-aqua inline/chevron-right inline/chevron-right-aqua inline/clear facebook flag hashtag linkedin inline/login logo_lab inline/logout inline/menu-close inline/menu-open inline/modal-close inline/modal-close-white inline/next-aqua inline/play-large inline/pointer-more inline/previous-aqua inline/search aanmelden inline/social-facebook inline/social-instagram inline/social-linkedin inline/social-twitter inline/social-youtube tag twitter whatsapp
Vergoedingen zorgverzekering

Hoortoestel vanaf 18 jaar

Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Bent u jonger dan 18? Kijk dan bij de vergoeding Hoortoestel tot 18 jaar.

< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
75%

75%

Basisverzekering 75%
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor de oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft geen verwijzing of toestemming nodig bij een gecontracteerde audicien

Voor een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien heeft u vooraf wel toestemming nodig. Voor een bezoek van uw audicien aan huis heeft u ook toestemming nodig. Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr)


Vind een zorgverlener

ZonderMeer

incl. basisverzekering
75%

75%

Basisverzekering 75%
ZonderMeer geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor de oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft geen verwijzing of toestemming nodig bij een gecontracteerde audicien

Voor een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien heeft u vooraf wel toestemming nodig. Voor een bezoek van uw audicien aan huis heeft u ook toestemming nodig. Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr)


Vind een zorgverlener

MeerZeker

incl. basisverzekering
75%

75%

Basisverzekering 75%
MeerZeker geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor de oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft geen verwijzing of toestemming nodig bij een gecontracteerde audicien

Voor een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien heeft u vooraf wel toestemming nodig. Voor een bezoek van uw audicien aan huis heeft u ook toestemming nodig. Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr)


Vind een zorgverlener

ZonderZorgen

incl. basisverzekering
75%

75%

Basisverzekering 75%
ZonderZorgen geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor de oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft geen verwijzing of toestemming nodig bij een gecontracteerde audicien

Voor een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien heeft u vooraf wel toestemming nodig. Voor een bezoek van uw audicien aan huis heeft u ook toestemming nodig. Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr)


Vind een zorgverlener

Inzicht in Mijn Zorggebruik

In Mijn Zorggebruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

Online formulier

Geen haast? Vul het online formulier in.