Vergoedingen zorgverzekering

Hoortoestel vanaf 18 jaar

Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Bent u jonger dan 18? Kijk dan bij de vergoeding Hoortoestel tot 18 jaar.

< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
75%

75%

Basisverzekering 75%
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage
Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor:

  • losse oorstukjes
  • de reparatie van uw hoortoestel
  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde leverancier

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • een oplaadapparaat
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
  • een bezoek van uw audicien aan huis
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Reparatie, of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar mag u voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH), of Centrum voor Certificatie (CvC).


Vind een zorgverlener

ZonderMeer

incl. basisverzekering
75%

75%

Basisverzekering 75%
ZonderMeer geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage
Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor:

  • losse oorstukjes
  • de reparatie van uw hoortoestel
  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde leverancier

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • een oplaadapparaat
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
  • een bezoek van uw audicien aan huis
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Reparatie, of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar mag u voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH), of Centrum voor Certificatie (CvC).


Vind een zorgverlener

MeerZeker

incl. basisverzekering
75%

75%

Basisverzekering 75%
MeerZeker geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage
Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor:

  • losse oorstukjes
  • de reparatie van uw hoortoestel
  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde leverancier

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • een oplaadapparaat
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
  • een bezoek van uw audicien aan huis
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Reparatie, of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar mag u voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH), of Centrum voor Certificatie (CvC).


Vind een zorgverlener

ZonderZorgen

incl. basisverzekering
75%

75%

Basisverzekering 75%
ZonderZorgen geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage
Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor:

  • losse oorstukjes
  • de reparatie van uw hoortoestel
  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde leverancier

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • een oplaadapparaat
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
  • een bezoek van uw audicien aan huis
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Reparatie, of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar mag u voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH), of Centrum voor Certificatie (CvC).


Vind een zorgverlener

Inzicht in Mijn Zorggebruik

In Mijn Zorggebruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Telefonisch melden

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

WhatsApp

Stel uw vraag over uw zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens.