inline/alert inline/chevron-left inline/chevron-left-aqua inline/chevron-right inline/chevron-right-aqua inline/clear facebook flag hashtag linkedin inline/login logo_lab inline/logout inline/menu-close inline/menu-open inline/modal-close inline/modal-close-white inline/next-aqua inline/play-large inline/pointer-more inline/previous-aqua inline/search aanmelden inline/social-facebook inline/social-instagram inline/social-linkedin inline/social-twitter inline/social-youtube tag twitter whatsapp
Vergoedingen zorgverzekering

Hoortoestel vanaf 18 jaar

Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Bent u jonger dan 18? Kijk dan bij de vergoeding Hoortoestel tot 18 jaar.

< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
75%

75%

Basisverzekering 75%
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor de oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • nieuw hoortoestel in bruikleen
  • nieuwe oorstukjes in bruikleen

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft geen verwijzing nodig

U mag zonder verwijzing contact opnemen met een leverancier.

U heeft geen toestemming nodig voor gecontracteerde leveranciers

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming van ons nodig.

Voor vervanging gaat u naar uw leverancier

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.

Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013

Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.

Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013

Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Uw leverancier bepaalt of u voor vergoeding in aanmerking komt. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening declareert uw leverancier direct bij ons. Gaat u naar een leverancier zonder service-overeenkomst? Dan heeft u eerst toestemming van ons nodig. Geven wij akkoord? Dan vergoeden wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief voor de reparatie. De rekening voor de reparatie declareert u zelf bij ons. U vindt de zorgverleners met een service-overeenkomst in de Zorgzoeker.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr)

Gecontracteerde audiciens zijn alleen Beter Horen en Hans Anders.


Vind een zorgverlener

ZorgCompact Plus

incl. basisverzekering
75%

75%

Basisverzekering 75%
ZorgCompact Plus geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor de oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • nieuw hoortoestel in bruikleen
  • nieuwe oorstukjes in bruikleen

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft geen verwijzing nodig

U mag zonder verwijzing contact opnemen met een leverancier.

U heeft geen toestemming nodig voor gecontracteerde leveranciers

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming van ons nodig.

Voor vervanging gaat u naar uw leverancier

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.

Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013

Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.

Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013

Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Uw leverancier bepaalt of u voor vergoeding in aanmerking komt. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening declareert uw leverancier direct bij ons. Gaat u naar een leverancier zonder service-overeenkomst? Dan heeft u eerst toestemming van ons nodig. Geven wij akkoord? Dan vergoeden wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief voor de reparatie. De rekening voor de reparatie declareert u zelf bij ons. U vindt de zorgverleners met een service-overeenkomst in de Zorgzoeker.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr)

Gecontracteerde audiciens zijn alleen Beter Horen en Hans Anders.


Vind een zorgverlener

Inzicht in Mijn Zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

Online formulier

Geen haast? Vul het online formulier in.