inline/alert inline/chevron-left inline/chevron-left-aqua inline/chevron-right inline/chevron-right-aqua inline/clear facebook flag hashtag linkedin inline/login logo_lab inline/logout inline/menu-close inline/menu-open inline/modal-close inline/modal-close-white inline/next-aqua inline/play-large inline/pointer-more inline/previous-aqua inline/search aanmelden inline/social-facebook inline/social-instagram inline/social-linkedin inline/social-twitter inline/social-youtube tag twitter whatsapp
Vergoedingen zorgverzekering

Hoortoestel vanaf 18 jaar

Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Bent u jonger dan 18? Kijk dan bij de vergoeding Hoortoestel tot 18 jaar.

< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
75%

75%

Basisverzekering 75%
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor de oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Wat krijgt u vergoed?

  • nieuw hoortoestel in bruikleen
  • nieuwe oorstukjes in bruikleen
  • hoortoestel uit de categorie 1 tot en met 5
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U kunt terecht bij Beter Horen of Hans Anders

Beter Horen en Hans Anders hebben wij gecontracteerd. Met deze 2 audiciens hebben wij scherpe prijsafspraken gemaakt.

Wilt u naar een andere audicien?

U kunt ook naar een niet-gecontracteerde audicien. U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr). Bij een niet-gecontracteerde audicien krijgt u meestal minder vergoed

U heeft geen verwijzing of toestemming nodig bij Beter Horen of Hans Anders

Voor een hoortoestel via een niet-gecontracteerde audicien heeft u vooraf wel toestemming nodig. Voor een bezoek van uw audicien aan huis heeft u ook toestemming nodig. Uw audicien vraagt toestemming voor u aan.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar Beter Horen of Hans Anders

Heeft u een hoortoestel van Beter Horen of Hans Anders? Dan kunt u daar terecht voor reparatie. U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013

Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Als uw hoortoestel niet ouder is dan 5 jaar kost het repareren u niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.

Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013

Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Uw leverancier bepaalt of u voor vergoeding in aanmerking komt. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening declareert uw leverancier direct bij ons. Gaat u naar een leverancier zonder service-overeenkomst? Dan heeft u eerst toestemming van ons nodig. Geven wij akkoord? Dan vergoeden wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief voor de reparatie. De rekening voor de reparatie declareert u zelf bij ons. U vindt de zorgverleners met een service-overeenkomst in de Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

ZorgCompact Plus

incl. basisverzekering
75%

75%

Basisverzekering 75%
ZorgCompact Plus geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor de oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Wat krijgt u vergoed?

  • nieuw hoortoestel in bruikleen
  • nieuwe oorstukjes in bruikleen
  • hoortoestel uit de categorie 1 tot en met 5
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U kunt terecht bij Beter Horen of Hans Anders

Beter Horen en Hans Anders hebben wij gecontracteerd. Met deze 2 audiciens hebben wij scherpe prijsafspraken gemaakt.

Wilt u naar een andere audicien?

U kunt ook naar een niet-gecontracteerde audicien. U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr). Bij een niet-gecontracteerde audicien krijgt u meestal minder vergoed

U heeft geen verwijzing of toestemming nodig bij Beter Horen of Hans Anders

Voor een hoortoestel via een niet-gecontracteerde audicien heeft u vooraf wel toestemming nodig. Voor een bezoek van uw audicien aan huis heeft u ook toestemming nodig. Uw audicien vraagt toestemming voor u aan.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar Beter Horen of Hans Anders

Heeft u een hoortoestel van Beter Horen of Hans Anders? Dan kunt u daar terecht voor reparatie. U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013

Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Als uw hoortoestel niet ouder is dan 5 jaar kost het repareren u niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.

Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013

Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Uw leverancier bepaalt of u voor vergoeding in aanmerking komt. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening declareert uw leverancier direct bij ons. Gaat u naar een leverancier zonder service-overeenkomst? Dan heeft u eerst toestemming van ons nodig. Geven wij akkoord? Dan vergoeden wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief voor de reparatie. De rekening voor de reparatie declareert u zelf bij ons. U vindt de zorgverleners met een service-overeenkomst in de Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
zorg

Inzicht in Mijn Zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

telefonisch-melden

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

Online formulier

Geen haast? Vul het online formulier in.