inline/alert inline/chevron-left inline/chevron-left-aqua inline/chevron-right inline/chevron-right-aqua inline/clear facebook flag hashtag linkedin inline/login logo_lab inline/logout inline/menu-close inline/menu-open inline/modal-close inline/modal-close-white inline/next-aqua inline/play-large inline/pointer-more inline/previous-aqua inline/search aanmelden inline/social-facebook inline/social-instagram inline/social-linkedin inline/social-twitter inline/social-youtube tag twitter whatsapp
Vergoedingen zorgverzekering

Persoonlijke alarmeringsapparatuur

Met een personenalarm thuis schakelt u in een noodgeval snel hulp in. Bijvoorbeeld als u gevallen bent.
< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

ZorgCompact Plus

incl. basisverzekering
100% voor apparatuur

100% voor apparatuur

Basisverzekering 100% voor apparatuur
ZorgCompact Plus geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming (pdf) nodig.

Moet uw personenalarmering vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw alarmering. Is uw leverancier niet meer gecontracteerd bij ons? Neemt u dan contact op met een door ons gecontracteerde leverancier.

Basisverzekering

 
100% voor de apparatuur

100% voor de apparatuur

Basisverzekering 100% voor de apparatuur
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming (pdf) nodig.

Moet uw personenalarmering vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw alarmering. Is uw leverancier niet meer gecontracteerd bij ons? Neemt u dan contact op met een door ons gecontracteerde leverancier.

zorg

Inzicht in Mijn Zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

telefonisch-melden

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

Online formulier

Geen haast? Vul het online formulier in.