inline/alert inline/chevron-left inline/chevron-left-aqua inline/chevron-right inline/chevron-right-aqua inline/clear facebook flag hashtag linkedin inline/login logo_lab inline/logout inline/menu-close inline/menu-open inline/modal-close inline/modal-close-white inline/next-aqua inline/play-large inline/pointer-more inline/previous-aqua inline/search aanmelden inline/social-facebook inline/social-instagram inline/social-linkedin inline/social-twitter inline/social-youtube tag twitter whatsapp
Vergoedingen zorgverzekering

Prothesen voor armen en benen

Deze hulpmiddelen nemen de werking van uw armen of benen helemaal of gedeeltelijk over.
< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

ZorgCompact Plus

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
ZorgCompact Plus geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

De vergoeding is voor mensen met

  • problemen aan armen of benen

Wat krijgt u vergoed?

  • een prothese voor schouder, arm, hand, been of voet
  • opladers en batterijen
  • hulp- en aanzetstukken
  • een stompkous, liner en sleeve
Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw revalidatiearts of medisch specialist.

U heeft soms vooraf toestemming van ons nodig

U heeft toestemming nodig voor

  • een elektronische prothese
  • een prothese bij een niet-gecontracteerde leverancier

Voor een niet-elektronische prothese bij een gecontracteerde leverancier heeft u geen toestemming nodig. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw prothese. Na 5 jaar kunt u een nieuwe elektronische prothese aanvragen. Bij een niet-elektronische prothese kan dat na 3 jaar. Moet uw prothese binnen deze termijn vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van prothesen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

Basisverzekering

 
100%

100%

Basisverzekering 100%
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

De vergoeding is voor mensen met

  • problemen aan armen of benen

Wat krijgt u vergoed?

  • een prothese voor schouder, arm, hand, been of voet
  • opladers en batterijen
  • hulp- en aanzetstukken
  • een stompkous, liner en sleeve
Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw revalidatiearts of medisch specialist.

U heeft soms vooraf toestemming van ons nodig

U heeft toestemming nodig voor

  • een elektronische prothese
  • een prothese bij een niet-gecontracteerde leverancier

Voor een niet-elektronische prothese bij een gecontracteerde leverancier heeft u geen toestemming nodig. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw prothese. Na 5 jaar kunt u een nieuwe elektronische prothese aanvragen. Bij een niet-elektronische prothese kan dat na 3 jaar. Moet uw prothese binnen deze termijn vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van prothesen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
zorg

Inzicht in Mijn Zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

telefonisch-melden

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

Online formulier

Geen haast? Vul het online formulier in.