inline/alert inline/chevron-left inline/chevron-left-aqua inline/chevron-right inline/chevron-right-aqua inline/clear facebook flag hashtag linkedin inline/login logo_lab inline/logout inline/menu-close inline/menu-open inline/modal-close inline/modal-close-white inline/next-aqua inline/play-large inline/pointer-more inline/previous-aqua inline/search aanmelden inline/social-facebook inline/social-instagram inline/social-linkedin inline/social-twitter inline/social-youtube tag twitter whatsapp
Vergoedingen zorgverzekering

Schedelbeschermingskap

Een schedelbeschermingskap is voor mensen met een schedeldefect of voor mensen die grote kans hebben om te vallen. Bij een schedeldefect heeft u breuken of gaten in de schedel.
< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
100%

100%

Basisverzekering 100%
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

De vergoeding is voor mensen met

  • een schedeldefect
  • een grote kans om te vallen, bijvoorbeeld door een stoornis aan het evenwichtsorgaan

Wat krijgt u vergoed?

  • een schedelbeschermingskap

U heeft een aanvraag en motivatie nodig

In een motivatie staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw medisch specialist. Met de aanvraag en motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag en motivatie.

U heeft vooraf geen toestemming van ons nodig

Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig.

Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 2 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 2 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U krijgt alleen een vergoeding als u naar een leverancier gaat die SEMH-gecertificeerd is. U vindt gecontracteerde en gecertificeerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

ZorgCompact Plus

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
ZorgCompas Plus geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

De vergoeding is voor mensen met

  • een schedeldefect
  • een grote kans om te vallen, bijvoorbeeld door een stoornis aan het evenwichtsorgaan

Wat krijgt u vergoed?

  • een schedelbeschermingskap

U heeft een aanvraag en motivatie nodig

In een motivatie staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw medisch specialist. Met de aanvraag en motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag en motivatie.

U heeft vooraf geen toestemming van ons nodig

Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig.

Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 2 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 2 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U krijgt alleen een vergoeding als u naar een leverancier gaat die SEMH-gecertificeerd is. U vindt gecontracteerde en gecertificeerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
zorg

Inzicht in Mijn Zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

telefonisch-melden

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

Online formulier

Geen haast? Vul het online formulier in.