inline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/logininline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/play-largeinline/pointer-moreinline/searchinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtube

Samenwerking Interpolis en Rabobank

Wat betekenen de codes op afgewezen declaraties?
Het kan voorkomen dat u een declaratie bij ons indient en dat we deze afwijzen. Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn: 
 
Code 551
Geen machtiging aanwezig
Controleer met behulp van uw contract of er voor het artikel dat u declareert een machtiging is vereist. Voor  eventuele vragen kunt u contact opnemen met het Callcenter zorgaanbieder 071 751 00 99.
 
Code 71
Declaratie afgewezen
Dit kan voorkomen als u niet voor iedere declaratie een ander factuurnummer gebruikt. U moet het factuurnummer aanpassen en de declaratie opnieuw indienen. 
 
Code 300
Verzekerde nummer ontbreekt of is onjuist
U kunt op Lifeline controleren of u de juiste verzekerdengegevens [of, gegevens van de verzekerde]  hebt  meegegeven. En of het geen declaratie van 2005 betreft die u onder het UZOVI nummer van 2006 hebt indiend. 
 
Code 610 
Declaratiebedrag factuurbedrag ontbreekt of is onjuist
Controleert u of er een uiteindelijk  declaratiebedrag is gevuld. 
 
Generieke productcode Hulpmiddelen ontbreekt of is onjuist
Hebt  u de juiste GPH code , in combinatie met de juiste A-GPH code, gebruikt. Deze afwijzing krijgt u ook als u artikelen probeert te declareren die geen GPH code hebben. 
 
Datum bericht (dagtekening) is onjuist of ontbreekt 
Deze afwijzing geven we als de factuurdatum voor de einddatum declaratieperiode van de declaratie of behandeling ligt.