inline/alertinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtube
Een weegschaal in evenwicht

Rechtsbijstand voor uw aankopen

Weet wat uw rechten zijn als consument.

    Rechtsbijstand Consument en Wonen

    U koopt een tv maar hij wordt met schade geleverd. U kocht via Marktplaats concertkaarten maar hebt niets ontvangen. Of u bent niet tevreden met de garagedeur die de klusjesman heeft geplaatst. U vindt dat de verkoper dit moet oplossen. Maar soms gaat dit niet vanzelf.

    Met Rechtsbijstand Consument en Wonen van Interpolis krijgt u juridische hulp bij geschillen over de aankoop van een product, de levering en wanneer u de aankoop wil terugdraaien.

    Rechtsbijstand bij verschillende situaties

    U krijgt juridische hulp bij onder andere de volgende situaties: 
    • U koopt een laptop en deze gaat stuk, net buiten de garantietermijn. 
    • U hebt een geschil met een klusjesman omdat de rekening hoger is dan afgesproken. 
    • U koopt tickets via Marktplaats maar hebt de tickets nog niet ontvangen.

    Wat kunt u verwachten van uw rechtsbijstandverzekering?

    600 ervaren juristen
    U krijgt een eigen jurist toegewezen die uw zaak behandelt en uw vragen beantwoordt.
    Duim
    Kans van slagen
    Bij een conflict zoekt de jurist eerst uit of uw zaak kans van slagen heeft. Dit voorkomt onnodige kosten.
    Bewijs verzamelen
    Soms moet u bewijzen dat de verkoper schuldig is. De jurist helpt u hierbij. Bijvoorbeeld met het opvragen van verklaringen van getuigen, rapporten van de politie of foto’s van de situatie.

    Wat kunt u zelf doen

    1. Maak duidelijke afspraken als u een product koopt. Bijvoorbeeld over de eigenschappen, de prijs en de levertijd. Bevestig deze afspraken in een brief of e-mail aan de verkoper. 
    2. Bent u niet tevreden over een product of dienst? Meld dit dan zo snel mogelijk bij de verkoper. 
    3. Geef aan: 
      a. Waarom u niet tevreden bent. 
      b. Of de verkoper garantie heeft verleend. 
      c. Of de verkoper informatie achter heeft gehouden.
      d. Of u zelf onderzoek hebt gedaan naar het product voordat u het product kocht.
    4. Vraag de verkoper schriftelijk om het probleem op te lossen. 
    5. Hebt u twijfels over de hoogte van de rekening, vraag dan een duidelijke specificatie op. 
    6. Bewaar alle belangrijke originele documenten, foto's en correspondentie tussen u en de verkoper. 
    7. Komt u er samen niet uit? Schakel dan uw rechtsbijstandverzekering in. 

    Premie berekenen en afsluiten

    Is de Interpolis Rechtsbijstandverzekering Consument en Wonen iets voor u? Op rabobank.nl kunt u uw premie berekenen. U ziet wat u per maand betaalt en u kunt de verzekering direct afsluiten.