Interpolis ThuisWacht is een huisbeveiligingssysteem met slimme camera, waarmee u altijd kunt zien wat er thuis gebeurt.

Interpolis ThuisWacht®

Alles over de installatie.

We hebben de veelgestelde vragen over de installatie van ThuisWacht voor u op een rij gezet. Komt u er toch niet aan uit? Neem dan contact op met de medewerkers van onze klantenservice. Dat kan via telefoon (013 462 20 20) of e-mail (slimthuis@interpolis.nl). De medewerkers van de klantenservice zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur.

Hoe werkt de installatie van ThuisWacht?

Hebt u een goede plek voor de slimme camera gekozen? Volg dan de volgende stappen om de camera te installeren:

  • Sluit de camera aan op stroom met de meegeleverde kabel en stekker.
  • De sluiter van de camera gaat open en bovenin knippert een blauw led-lampje.
  • De app genereert een QR-code die de camera kan lezen. Houd hiervoor het scherm van uw smartphone tegenover de camera en beweeg deze van 20 centimeter afstand tot 10 centimeter afstand langzaam heen en terug. Doe dit totdat u de pieptoon van de camera hoort. Dit betekent dat de camera de QR-code heeft gelezen.
  • Herkent de camera de QR-code niet?
  • Controleer of het wachtwoord voor uw wifi-netwerk klopte.
  • Zorg dat u binnen het bereik van uw modem bent.
  • Maak de lens van de camera schoon met een zachte, niet schurende, droge doek.
  • Zet de helderheid van uw smartphone iets lager.
  • Niet steeds niet gelukt? Maak een screenshot van de QR-code, stuur deze naar een ander scherm (bijvoorbeeld laptop of tablet) of print deze uit.
  • Opnieuw beginnen met de installatie? Steek de resetpen in de daarvoor bestemde opening en houd deze tien seconden ingedrukt, totdat u een pieptoon hoort. Laat dan los en klik in de app op 'Herstarten'.
  • Blijf in de buurt van de camera terwijl deze verbinding maakt met het wifi-netwerk. Houd uw smartphone bij de hand en haal de stekker van de camera niet uit het stopcontact.
  •  Zodra de camera is geïnstalleerd, kunt u deze een naam toekennen.
  • Knippert het lampje niet? Controleer of de kabel goed op het stopcontact én de camera is aangesloten en of het stopcontact stroom geeft.
  • Is de sluiter wel opengegaan, maar brandt het lampje continu? Dan heeft de camera een reset nodig. Steek de resetpen in de daarvoor bestemde opening en houd deze tien seconden ingedrukt, totdat u een pieptoon hoort. Laat dan los en klik in de app op 'Herstarten'.
Wat moet ik doen als ThuisWacht niet werkt?

Neem contact op met onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken op 013 462 20 20, op werkdagen tussen 9.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar slimthuis@interpolis.nl.

Wat moet ik doen om de gevoeligheid voor huisdieren in te stellen?

U kunt de bewegingsdetectie van ThuisWacht aanpassen op uw huishouden, door gevoeligheidsinstellingen. Hebt u bijvoorbeeld huisdieren? Geen probleem. U stelt de bewegingsdetectie dan zo in dat het alarm niet afgaat door beweging van uw huisdieren. Volg de volgende stappen om de bewegingsdetectie van de camera te configureren:

  • Open de Toon security-app en kies in het menu voor 'Instellingen'. Klik daarna op 'Mijn apparaten'.Kies de camera waarvan u de bewegingsdetectie wilt instellen.
  • Klik op 'Bewegingsdetectie'.
  • Kies eerst of u de bewegingsdetectie van de camera wilt activeren.
  • Daarna kunt u de gevoeligheid van de bewegingsdetectie instellen. Hoe minder risico u wilt lopen dat de camera beweging van uw huisdieren detecteert (bijvoorbeeld als u een goudvis hebt), hoe verder u het schuifje naar rechts zet.
  • Tot slot kunt u bepaalde delen van de kamer uitsluiten van bewegingsdetectie. Door op de rechthoeken te klikken, geeft u met de grijze velden aan welke delen van de kamer u wilt uitsluiten van bewegingsdetectie.
Hoe voeg ik mijn familie, vrienden en buren toe aan de app?

Om nieuwe gebruikers toe te voegen, doorloopt u de volgende stappen:

  • Ga in het menu van de app naar 'Gebruikers' of 'Mijn groep' en druk op de plus in de rechterbovenhoek.
  • Kies de groep waaraan u de nieuwe gebruiker toe wilt voegen.
  • Vul de naam en het e-mailadres van de gebruiker in om deze uit te nodigen. Optioneel: kies zijn of haar foto.
  • Kies 'Toevoegen'.
Wat is het verschil tussen de groepen gebruikers?

U kunt de bewoners (of heel frequente bezoekers) van uw huis opdelen in drie groepen: 'Eigenaren', 'Kinderen' en 'Gasten'. Verder zijn er nog twee groepen voor uw sociale kring buitenshuis: 'Familie en vrienden' en 'Buren'. Bij groepen horen bepaalde rechten. Kies op basis van deze rechten welke gebruikers u in welke groep toevoegt.

 

Eigenaren:

  • Hebben volledige toegang tot het huisbeveiligingssysteem.
  • Ontvangen meldingen op hun mobiele telefoon.

Kinderen:

  • Kunnen het huisbeveiligingssysteem alleen in- of uitschakelen
  • Ontvangen geen meldingen op hun mobiele telefoon.

Gasten:

  • Kunnen het huisbeveiligingssysteem alleen in- of uitschakelen.
  • Als ze dat willen, kunnen zij ook meldingen ontvangen.