Nieuwwaarde of dagwaarde?

Bij schade aan uw inboedel vergoedt de Interpolis Inboedelverzekering de nieuwwaarde of dagwaarde

Er wordt bij u ingebroken en er zijn veel persoonlijke spullen gestolen. Door een storm waait uw nieuwe tuinset weg. Of door brand of een lekkage zijn uw spullen beschadigd. Dit zijn vervelende situaties. Met de Interpolis Inboedelverzekering bent u hiervoor verzekerd. Wij proberen uw spullen te repareren of vergoeden de kosten van de reparatie. Lukt repareren niet? Dan krijgt u meestal de nieuwwaarde en soms de dagwaarde terug.  

Wat is het verschil tussen nieuwwaarde en dagwaarde?

  • De nieuwwaarde is het bedrag dat u nodig heeft als u hetzelfde product nieuw koopt. Om de nieuwwaarde vast te stellen, is een aankoopbon of ander bewijs van aankoop nodig. Bewaar dit daarom goed.
  • De dagwaarde is de waarde van uw bezittingen op het moment dat de schade ontstond.
Welk bedrag u terugkrijgt, hangt van het soort product en de snelheid waarmee de waarde van het product door gebruik of veroudering afneemt.

Interpolis bepaalt via de 40%-regel of u de nieuwwaarde of dagwaarde terugkrijgt

De 40%-regel werkt als volgt:
  • Zijn uw spullen voor de schade meer waard zijn dan 40% van de nieuwprijs? Dan betaalt Interpolis de nieuwwaarde aan u uit.
  • Zijn uw spullen voor de schade minder waard zijn dan 40% van de nieuwprijs? Dan betaalt Interpolis de dagwaarde aan u uit.

Schade melden

Heeft u schade aan uw spullen of heeft u hulp nodig? Meld uw schade online of telefonisch bij Interpolis. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Maak foto’s van de schade als dat mogelijk is en stuur deze mee. Wij maken het geld binnen 48 uur over of zorgen voor iemand die de schade herstelt.