Lange tijd bestond het leven van John Boltendal uit niets anders dan werken. Totdat het spreekwoordelijke lampje uitging en hij niet eens meer in staat was om koffie te zetten. Een moeilijke periode volgde, maar inmiddels is John weer aan het werk. Hij vertelt waarom zijn burn-out het beste is dat hem kon overkomen.
‘Het voelde alsof mijn denkvermogen werd overgenomen door iemand anders’
John belde die dag meteen met Interpolis. ‘Ik kreeg het advies om rustig aan te doen. Binnen twee weken zouden ze weer contact opnemen. Het contact voelde direct heel prettig. Later kwam een medewerker van Interpolis bij mij thuis langs. Hij vertelde me direct dat dit iets is wat niet binnen een maand op te lossen is. Ik dacht altijd dat een verzekeraar je zo snel mogelijk weer aan het werk wil hebben en lastig doet over uitkeren. Achteraf gezien een hele naïeve gedachte.’
Toen John en zijn voormalige compagnon 15 jaar geleden hun
bedrijf opstartten, gingen ze naar de Rabobank om een lening af te sluiten. Ook
sloten ze toen meteen hun zakelijke verzekeringen af. John: ‘De medewerker van
de Rabobank die ons hielp, vertelde ons dat we verzekeringen moesten zien als een
soort voorziening. Dat heeft ons over de streep getrokken om ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering
af te sluiten. Voor mijn gevoel was dat eigenlijk helemaal niet nodig, maar ook
mijn situatie laat zien dat het iedereen kan overkomen. Ik kan elke
zelfstandige ondernemer adviseren om er echt goed over na te denken. Het heeft
mij zeker geholpen.’