Inloggen bij Mijn Interpolis

Je logt in via je eigen bank met iDIN. Zo weten we zeker dat jij het bent. Wel zo veilig.

Kies je bank
Tip: Download eerst de Rabo App.

Hiermee log je eenvoudiger in met iDIN.

iDIN in 1,5 minuut

In deze video leggen we uit hoe inloggen met iDIN werkt.

Veelgestelde vragen

Wat is iDIN?

iDIN is dé manier van online identificeren. Deze dienst is door de Nederlandse banken samen ontwikkeld. Door in te loggen bij je bank, ontvangen wij eenmalig jouw persoons- en adresgegevens. Hiervoor wordt om je toestemming gevraagd. We controleren daarna of de gegevens ook bij ons bekend zijn. Zo weten we zeker dat jij het bent.


Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens. Je bank ontvangt geen gegevens van Interpolis.

 

Hoe veilig is iDIN?

iDIN is ontwikkeld en beveiligd door banken. En net zo veilig als internetbankieren en online betalen met iDEAL. Als je klant wordt bij een bank, moet je je verplicht legitimeren. Op die manier geeft jouw bank ons zekerheid dat jij inlogt. Daarom kan alleen de persoon die de verzekering afsloot inloggen.

  • Je ziet precies welke gegevens Interpolis van jouw bank ontvangt. Jouw bank ontvangt geen gegevens van Interpolis.
  • Jouw bank stuurt je gegevens versleuteld naar Interpolis. Dat betekent dat een ander jouw gegevens niet kan onderscheppen en inzien.

Meer over veilig online bankieren

Wil je inloggen als partner of huisgenoot?
Vraag dan je partner of huisgenoot om jou te machtigen.
Wie kan inloggen bij Mijn Interpolis?

Om privacy- en veiligheidsredenen kan alleen de verzekeringnemer of iemand die door de verzekeringnemer is gemachtigd inloggen. Een verzekering heeft altijd maar 1 verzekeringnemer. Ondanks dat je verzekeringen kunt afsluiten voor alle personen in je huishouden.


Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad. Wanneer je inlogt met iDIN, controleren we of de persoons- en adresgegevens overeenkomen met die van de verzekeringnemer. Een gemachtigde kan alleen inloggen als hij of zij op hetzelfde adres woont als de verzekeringnemer én 18 jaar of ouder is.


Waarom kan ik niet inloggen met iDIN?

Je logt in op Mijn Interpolis via iDIN. We vinden het belangrijk dat jouw gegevens veilig zijn bij ons. Maar ook dat je makkelijk kan inloggen, zonder e-mailadres en wachtwoord. iDIN is een manier om jou online te herkennen, met hulp van je bank. Meer over iDIN.

Lukt het inloggen niet via iDIN? Dit kan verschillende redenen hebben. Kijk of deze tips helpen: 


  1. Gebruik de bankpas van de persoon die de verzekering afsloot.
    Soms komen jouw gegevens die we van de bank ontvingen, niet overeen met onze gegevens. Neem de volgende stappen en probeer dan opnieuw in te loggen.   
    Gebruik hiervoor de volgende stappen:

    • Log in met de bankpas van de verzekeringnemer. Wie dit is, vind je op je polisblad. Staat de verzekering op naam van je partner? Vraag dan je partner om in te loggen of om jou te machtigen.
    • Controleer op welke naam de verzekering staat. Weet je dit niet? Neem contact op met Rabobank.
    • Vergelijk jouw gegevens bij je bank met de gegevens op je polisblad. Zijn ze verschillend? Laat dan je gegevens wijzigen op je polisblad of bij je bank.

  2. Gebruik je standaardbrowser
    Op je computer, laptop of mobiele telefoon heb je altijd 1 browser ingesteld als standaardbrowser. Dat is het programma waarmee je websites opent, zoals Safari, Chrome, Edge of Firefox.
    Log altijd in op Mijn Interpolis via jouw standaardbrowser.

    Je bank app gaat na het inloggen namelijk automatisch terug naar die browser.
    Bijvoorbeeld: is Safari jouw standaardbrowser? Log dan in via Safari. Is Chrome jouw standaardbrowser? Log dan in via Chrome.

    Hoe weet je wat jouw standaardbrowser is?

    • Android-telefoon: ga naar Instellingen - Apps - Standaardapps - Browserapp. Daar zie je welke standaardbrowser is ingesteld.
    • iPhone: ga naar Instellingen - Apps – Standaardapps – Browserapp. Daar zie je welke standaardbrowser is ingesteld.
    • Windows-computer: klik op Start (Windows-logo linksonder) - Instellingen (tandwiel-icoon) - Standaardbrowser.
    • Mac: klik op Apple-menu (linksboven) - Systeeminstellingen - Algemeen - Standaardwebbrowser.

  3. Log niet 'incognito' in
    Webbrowsers hebben een 'incognito'-functie. Deze functie zorgt ervoor dat je anoniem een website kan bezoeken. En dat de websites die je bezoekt niet worden bewaard.

    Verschillende browsers noemen deze functie anders:

    • Chrome: Incognito
    • Microsoft Edge: InPrivate
    • Apple Safari: Privé
    • Mozilla Firefox: Privénavigatie

    Inloggen met iDIN lukt helaas niet als je onze website in deze functie bezoekt. Gebruik deze functie daarom niet als je gaat inloggen.

Kan ik nog inloggen met e-mailadres en wachtwoord?

Nee. Inloggen op Mijn Interpolis kan alleen nog met iDIN.


Alleen zakelijke klanten loggen nog in met e-mailadres en wachtwoord op Mijn Interpolis Zakelijk.

Waarom kan ik niet inloggen met DigiD?
Alleen overheden en organisaties die een overheidstaak uitvoeren (bijvoorbeeld ziekenhuizen en zorgverzekeraars) maken gebruik van DigiD. Wij kunnen daarom alleen voor onze zorgverzekering gebruikmaken van DigiD en niet voor Mijn Interpolis.
Waarom kan ik niet inloggen met mijn bank?
Je moet een rekening hebben bij één van de volgende banken om te kunnen inloggen met iDIN:
  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • ING
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS

Helaas kun je met een andere bank geen gebruikmaken van iDIN. Staat jouw bank niet in de lijst? Dan werkt jouw bank niet met iDIN. Wij hebben daarop geen invloed.

Wil je een schade melden?
Dit kan ook telefonisch via 013 580 12 34. Of stuur een e-mail naar info@interpolis.nl, met als onderwerp Schademelding. Zet in de mail altijd je naam, adres, polisnummer en contactgegevens. Weet je je polisnummer niet? Vermeld dan in ieder geval je naam, postcode, huisnummer en geboortedatum. Zo kunnen we je herkennen. Zonder deze informatie kunnen we jouw schademelding niet in behandeling nemen.

Wil je je polis bekijken?
Neem dan contact op met Rabobank. 

Heb je een andere vraag?
Bekijk onze veelgestelde vragen

Met welke verzekeringen kan ik inloggen met iDIN?

Je kan inloggen met het polisnummer van jouw:

  • Interpolis Alles in één Polis®, bijvoorbeeld auto- of inboedelverzekering
  • AutoBewust autoverzekering
  • Kortlopende Reis- of Annuleringsverzekering
  • Levensverzekering, bijvoorbeeld overlijdensrisicoverzekering
  • Hypotheekbescherming
  • Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Wil je inloggen voor je Interpolis zorgverzekering?
Ga dan naar Mijn Zorggebruik.


Heb je een zakelijke verzekering?
Log dan in op Mijn Interpolis Zakelijk.


Welke gegevens ontvangt Interpolis van mijn bank?

Als je inlogt met iDIN ontvangen we deze gegevens van jouw bank:

  • voorletters, voornaam en achternaam
  • adresgegevens
  • geboortedatum
  • geslacht
  • uniek identificatienummer van jouw bankpas

Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens.

Mijn Interpolis: wat kan ik daar allemaal mee?

In Mijn Interpolis vind je een helder overzicht van al jouw verzekeringen. Ook regel je alles rondom je schade eenvoudig online, waar en wanneer het jou uitkomt. Handig toch? We zetten de voordelen voor je op een rij:

  • online je schade, diefstal of annulering melden
  • de status van een gemelde schade bekijken
  • je polisblad bekijken en printen
  • je groene kaart bekijken en printen
  • de contactgegevens van jouw Rabobank bekijken
Hoe log ik in als zakelijke klant?
Voor je arbeidsongeschiktheidsverzekering log je in met iDIN. Voor alle andere zakelijke verzekeringen log je in met e-mailadres en wachtwoord, op Mijn Interpolis Zakelijk.
Op mijn polisblad staat een buitenlands adres. Kan ik inloggen met iDIN?
Helaas is het alleen mogelijk om met een Nederlands adres in te loggen op Mijn Interpolis. Ook bij jouw bank moet je een Nederlands adres hebben.