iDIN is dé manier van online identificeren. Deze dienst is door de Nederlandse banken samen ontwikkeld. Door in te loggen bij je bank, ontvangen wij eenmalig jouw persoons- en adresgegevens. Hiervoor wordt om je toestemming gevraagd. We controleren daarna of de gegevens ook bij ons bekend zijn. Zo weten we zeker dat jij het bent.
Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens. Je bank ontvangt geen gegevens van Interpolis.
Hoe veilig is iDIN?
iDIN is ontwikkeld en beveiligd door banken. En net zo veilig als internetbankieren en online betalen met iDEAL. Als je klant wordt bij een bank, moet je je verplicht legitimeren. Op die manier geeft jouw bank ons zekerheid dat jij inlogt. Daarom kan alleen de persoon die de verzekering afsloot inloggen.
Om privacy- en veiligheidsredenen kan alleen de verzekeringnemer of iemand die door de verzekeringnemer is gemachtigd inloggen. Een verzekering heeft altijd maar 1 verzekeringnemer. Ondanks dat je verzekeringen kunt afsluiten voor alle personen in je huishouden.
Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad. Wanneer je inlogt met iDIN, controleren we of de persoons- en adresgegevens overeenkomen met die van de verzekeringnemer. Een gemachtigde kan alleen inloggen als hij of zij op hetzelfde adres woont als de verzekeringnemer én 18 jaar of ouder is.
Je logt in op Mijn Interpolis via iDIN. We vinden het belangrijk dat jouw gegevens veilig zijn bij ons. Maar ook dat je makkelijk kan inloggen, zonder e-mailadres en wachtwoord. iDIN is een manier om jou online te herkennen, met hulp van je bank. Meer over iDIN.
Lukt het inloggen niet via iDIN? Dit kan verschillende redenen hebben. Kijk of deze tips helpen:
Inloggen met iDIN lukt helaas niet als je onze website in deze functie bezoekt. Gebruik deze functie daarom niet als je gaat inloggen.
Nee. Inloggen op Mijn Interpolis kan alleen nog met iDIN.
Alleen zakelijke klanten loggen nog in met e-mailadres en wachtwoord op Mijn Interpolis Zakelijk.
Helaas kun je met een andere bank geen gebruikmaken van iDIN. Staat jouw bank niet in de lijst? Dan werkt jouw bank niet met iDIN. Wij hebben daarop geen invloed.
Wil je een schade melden?
Dit kan ook telefonisch via 013 580 12 34. Of stuur een e-mail naar info@interpolis.nl, met als onderwerp Schademelding. Zet in de mail altijd je naam, adres, polisnummer en contactgegevens. Weet je je polisnummer niet? Vermeld dan in ieder geval je naam, postcode, huisnummer en geboortedatum. Zo kunnen we je herkennen. Zonder deze informatie kunnen we jouw schademelding niet in behandeling nemen.
Wil je je polis bekijken?
Neem dan contact op met Rabobank.
Heb je een andere vraag?
Bekijk onze veelgestelde vragen.
Je kan inloggen met het polisnummer van jouw:
Wil je inloggen voor je Interpolis zorgverzekering?
Ga dan naar Mijn Zorggebruik.
Heb je een zakelijke verzekering?
Log dan in op Mijn Interpolis Zakelijk.
Als je inlogt met iDIN ontvangen we deze gegevens van jouw bank:
Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens.
In Mijn Interpolis vind je een helder overzicht van al jouw verzekeringen. Ook regel je alles rondom je schade eenvoudig online, waar en wanneer het jou uitkomt. Handig toch? We zetten de voordelen voor je op een rij: