iDIN in 1,5 minuut
Veelgestelde vragen
iDIN is dé manier van online identificeren. Deze dienst is door de Nederlandse banken samen ontwikkeld. Door in te loggen bij je bank, ontvangen wij eenmalig jouw persoons- en adresgegevens. Hiervoor wordt om je toestemming gevraagd. We controleren daarna of de gegevens ook bij ons bekend zijn. Zo weten we zeker dat jij het bent.
Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens. Je bank ontvangt geen gegevens van Interpolis.
Hoe veilig is iDIN?
iDIN is ontwikkeld en beveiligd door banken. En net zo veilig als internetbankieren en online betalen met iDEAL. Als je klant wordt bij een bank, moet je je verplicht legitimeren. Op die manier geeft jouw bank ons zekerheid dat jij inlogt. Daarom kan alleen de persoon die de verzekering afsloot inloggen.
- Je ziet precies welke gegevens Interpolis van jouw bank ontvangt. Jouw bank ontvangt geen gegevens van Interpolis.
- Jouw bank stuurt je gegevens versleuteld naar Interpolis. Dat betekent dat een ander jouw gegevens niet kan onderscheppen en inzien.
Om privacy- en veiligheidsredenen kan alleen de persoon die op het polisblad staat inloggen. Deze persoon noemen we de ‘verzekeringnemer’. Een Interpolis Alles in één Polis heeft altijd maar 1 verzekeringnemer. Ondanks dat je verzekeringen kunt afsluiten voor alle personen in je huishouden.
Als je inlogt met iDIN controleren we of de persoons- en adresgegevens overeenkomen met de gegevens van de verzekeringnemer. Een partner of kind kan dus niet inloggen.
- Wil je inloggen en is je partner de verzekeringsnemer? Vraag dan je partner om in te loggen.
- Wil je de verzekeringnemer wijzigen? Neem dan contact op met Rabobank.
Nee. Inloggen op Mijn Interpolis kan alleen nog met iDIN.
Alleen zakelijke klanten loggen nog in met e-mailadres en wachtwoord op Mijn Interpolis Zakelijk.
- ABN AMRO
- ASN Bank
- Bunq
- ING
- Rabobank
- RegioBank
- SNS
- Interpolis Alles in één Polis®, bijvoorbeeld auto- of inboedelverzekering
- levensverzekering, bijvoorbeeld overlijdensrisicoverzekering
- hypotheekbescherming
- arbeidsongeschiktheidsverzekering
Wil je inloggen voor je Interpolis zorgverzekering? Ga dan naar Mijn Zorggebruik.
Je kunt niet inloggen met een polisnummer van een Kortlopende Reis- of Annuleringsverzekering. Wil je schade melden? Meld je schade dan telefonisch.
Ben je een zakelijke klant?
Log dan in op Mijn Interpolis Zakelijk.
Als je inlogt met iDIN ontvangen we deze gegevens van jouw bank:
- voorletters, voornaam en achternaam
- adresgegevens
- geboortedatum
- geslacht
- uniek identificatienummer van jouw bankpas
Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens.
In Mijn Interpolis vind je een helder overzicht van al jouw verzekeringen. Ook regel je alles rondom je schade eenvoudig online, waar en wanneer het jou uitkomt. Handig toch? We zetten de voordelen voor je op een rij:
- online je schade, diefstal of annulering melden
- de status van een gemelde schade bekijken
- je polisblad bekijken en printen
- je groene kaart bekijken en printen
- de contactgegevens van jouw Rabobank bekijken