Digitale toegankelijkheid

We vinden het belangrijk dat onze site en apps digitaal toegankelijk zijn en dat iedereen ze makkelijk kan gebruiken. Ook als je een visuele beperking hebt, moeite hebt met lezen of liever met je toetsenbord werkt. Je moet eenvoudig informatie kunnen vinden, een verzekering of financieel product kunnen afsluiten of iets regelen. 

Hoe maken we onze informatie digitaal toegankelijk?

We letten op veel dingen om onze site en apps toegankelijk te maken. Denk aan:

  • Kleurgebruik om contrast te vergroten
  • Goed leesbare lettertypes
  • Toelichtende teksten bij informatieve afbeeldingen
  • Formulieren met heldere uitleg
  • Video’s met ondertiteling
  • De mogelijkheid om de site te gebruiken zonder muis
  • De mogelijkheid om spraaksoftware te gebruiken
  • Begrijpelijke taal en korte zinnen
  • Duidelijke koppen en tussenkoppen

We testen onze site en apps regelmatig

Onze site en apps zijn in 2025 getest door een onafhankelijke partij. Daarbij is gekeken naar de Europese toegankelijkheidsnorm EN 301 549 en de internationale richtlijnen voor digitale toegankelijkheid: de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 AA. Wij voldoen voor het grootste deel aan de richtlijnen. Dat betekent dat onze site en apps voor de meeste mensen goed te gebruiken zijn. Daar zijn we trots op.

We blijven werken aan digitale toegankelijkheid

Om ervoor te zorgen dat onze site en apps nu én in de toekomst goed te gebruiken zijn voor iedereen, blijven we verbeteren:

  • Elk jaar testen we onze site en app op toegankelijkheid en pakken we verbeteringen op.
  • Bij alles wat wij nieuw ontwikkelen, houden we rekening met de richtlijnen.
  • Onze medewerkers zijn getraind in digitale toegankelijkheid en houden nieuwe ontwikkelingen bij.

Neem gerust contact op bij problemen of vragen

Ervaar je problemen met het gebruik van onze site of app of heb je vragen? Laat het ons weten via ons contactformulier voor digitale toegankelijkheid.

De laatste versie van deze informatie is van 16 juni 2025.