Veelgestelde vragen over inloggen met iDIN.

Je logt in met je eigen bank met iDIN. Zo weten we zeker dat jij het bent. Wel zo veilig.

Wil je meer informatie over iDIN? Bekijk dan de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij?
Neem contact met ons op. We helpen je graag verder. 

Veelgestelde vragen

Wat is iDIN?

iDIN is dé manier van online identificeren. Deze dienst is door de Nederlandse banken samen ontwikkeld. Door in te loggen bij je bank, ontvangen wij eenmalig jouw persoons- en adresgegevens. Hiervoor wordt om je toestemming gevraagd. We controleren daarna of de gegevens ook bij ons bekend zijn. Zo weten we zeker dat jij het bent.


Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens. Je bank ontvangt geen gegevens van Interpolis.

 

Hoe veilig is iDIN?

iDIN is ontwikkeld en beveiligd door banken. En net zo veilig als internetbankieren en online betalen met iDEAL. Als je klant wordt bij een bank, moet je je verplicht legitimeren. Op die manier geeft jouw bank ons zekerheid dat jij inlogt. Daarom kan alleen de persoon die de verzekering afsloot inloggen.

  • Je ziet precies welke gegevens Interpolis van jouw bank ontvangt. Jouw bank ontvangt geen gegevens van Interpolis.
  • Jouw bank stuurt je gegevens versleuteld naar Interpolis. Dat betekent dat een ander jouw gegevens niet kan onderscheppen en inzien.

Meer over veilig online bankieren

Wil je inloggen als partner of huisgenoot?
Vraag dan je partner of huisgenoot om jou te machtigen.
Wie kan inloggen bij Mijn Interpolis?

Om privacy- en veiligheidsredenen kan alleen de verzekeringnemer of iemand die door de verzekeringnemer is gemachtigd inloggen. Een verzekering heeft altijd maar 1 verzekeringnemer. Ondanks dat je verzekeringen kunt afsluiten voor alle personen in je huishouden.


Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad. Wanneer je inlogt met iDIN, controleren we of de persoons- en adresgegevens overeenkomen met die van de verzekeringnemer. Een gemachtigde kan alleen inloggen als hij of zij op hetzelfde adres woont als de verzekeringnemer én 18 jaar of ouder is.


Waarom kan ik niet inloggen met mijn bank?
Je moet een rekening hebben bij één van de volgende banken om te kunnen inloggen met iDIN:
  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • ING
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS

Helaas kun je met een andere bank geen gebruikmaken van iDIN. Staat jouw bank niet in de lijst? Dan werkt jouw bank niet met iDIN. Wij hebben daarop geen invloed.

Wil je een schade melden?
Dit kan ook telefonisch via 013 580 12 34. Of stuur een e-mail naar info@interpolis.nl, met als onderwerp Schademelding. Zet in de mail altijd je naam, adres, polisnummer en contactgegevens. Weet je je polisnummer niet? Vermeld dan in ieder geval je naam, postcode, huisnummer en geboortedatum. Zo kunnen we je herkennen. Zonder deze informatie kunnen we jouw schademelding niet in behandeling nemen.

Wil je je polis bekijken?
Neem dan contact op met Rabobank. 

Heb je een andere vraag?
Bekijk onze veelgestelde vragen

Met welke verzekeringen kan ik inloggen met iDIN?

Je kan inloggen met het polisnummer van jouw:

  • Interpolis Alles in één Polis®, bijvoorbeeld auto- of inboedelverzekering
  • AutoBewust autoverzekering
  • Kortlopende Reis- of Annuleringsverzekering
  • Levensverzekering, bijvoorbeeld overlijdensrisicoverzekering
  • Hypotheekbescherming
  • Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Wil je inloggen voor je Interpolis zorgverzekering?
Ga dan naar Mijn Zorggebruik.


Heb je een zakelijke verzekering?
Log dan in op Mijn Interpolis Zakelijk.


Welke gegevens ontvangt Interpolis van mijn bank?

Als je inlogt met iDIN ontvangen we deze gegevens van jouw bank:

  • voorletters, voornaam en achternaam
  • adresgegevens
  • geboortedatum
  • geslacht
  • uniek identificatienummer van jouw bankpas

Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens.

Op mijn polisblad staat een buitenlands adres. Kan ik inloggen met iDIN?
Helaas is het alleen mogelijk om met een Nederlands adres in te loggen op Mijn Interpolis. Ook bij jouw bank moet je een Nederlands adres hebben.