Iemand machtigen regel je in 3 eenvoudige stappen.

Geef aan wie je wilt machtigen.

Log in op Mijn Interpolis en kies Persoonlijke gegevens. Ga naar ‘Ik wil iemand machtigen’. Vul de naam en het e-mailadres in van de persoon die je wilt machtigen, en je eigen e-mailadres.

Geef de code door.

Na het verzenden van je machtiging komt er een code. De gemachtigde krijgt van ons een e-mail met een link om de code in te vullen en de machtiging te bevestigen.

De machtiging is gelukt.

We sturen je een e-mail dat de code is doorgegeven en dat de gemachtigde toegang heeft tot je verzekeringen.

Wat kan een gemachtigde doen?

Het is goed om te weten dat je iemand toestemming geeft om zaken te regelen via Mijn Interpolis of via de Interpolis App.

Met een machtiging kan die persoon:

  • jouw schadeverzekeringen bekijken
  • namens jou een schade, diefstal of annulering van een reis melden
  • de status van een (eerder) gemelde schade bekijken

Met een machtiging kan die persoon niet:

  • jouw persoonsgegevens wijzigen, zoals je adres of rekeningnummer
  • andere verzekeringen dan schadeverzekeringen bekijken, zoals zorg- en levensverzekeringen
  • namens jou een verzekering afsluiten, wijzigen of opzeggen
  • namens jou de Veiligheidsmeter invullen in de app

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik opnieuw een koppelcode?
Vraag de code op bij de persoon die toestemming moet geven. Dit is de verzekeringnemer. Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad. Je vindt de koppelcode op de pagina 'persoonlijke gegevens' in Mijn Interpolis.
Wat als de koppelcode niet geldig is?
De verzekeringnemer kan eenvoudig een nieuwe koppelcode aanvragen op de pagina 'persoonlijke gegevens' in Mijn Interpolis. Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad.
Hoe lang blijft de machtiging actief?
De machtiging blijft actief tot de verzekeringnemer of de gemachtigde de machtiging stopzet. Om de machtiging te stoppen ga je naar de pagina ‘persoonlijke gegevens’ in Mijn Interpolis.
Waarom kan ik niet inloggen met mijn bank?
Je moet een rekening hebben bij één van de volgende banken om te kunnen inloggen met iDIN:
  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • ING
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS

Helaas kun je met een andere bank geen gebruikmaken van iDIN. Staat jouw bank niet in de lijst? Dan werkt jouw bank niet met iDIN. Wij hebben daarop geen invloed.

Wil je een schade melden?
Dit kan ook telefonisch via 013 580 12 34. Of stuur een e-mail naar info@interpolis.nl, met als onderwerp Schademelding. Zet in de mail altijd je naam, adres, polisnummer en contactgegevens. Weet je je polisnummer niet? Vermeld dan in ieder geval je naam, postcode, huisnummer en geboortedatum. Zo kunnen we je herkennen. Zonder deze informatie kunnen we jouw schademelding niet in behandeling nemen.

Wil je je polis bekijken?
Neem dan contact op met Rabobank. 

Heb je een andere vraag?
Bekijk onze veelgestelde vragen

Wie kan inloggen bij Mijn Interpolis?

Om privacy- en veiligheidsredenen kan alleen de verzekeringnemer of iemand die door de verzekeringnemer is gemachtigd inloggen. Een verzekering heeft altijd maar 1 verzekeringnemer. Ondanks dat je verzekeringen kunt afsluiten voor alle personen in je huishouden.


Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad. Wanneer je inlogt met iDIN, controleren we of de persoons- en adresgegevens overeenkomen met die van de verzekeringnemer. Een gemachtigde kan alleen inloggen als hij of zij op hetzelfde adres woont als de verzekeringnemer én 18 jaar of ouder is.


Waarom kan ik niet inloggen met iDIN?

Je logt in op Mijn Interpolis via iDIN. We vinden het belangrijk dat jouw gegevens veilig zijn bij ons. Maar ook dat je makkelijk kan inloggen, zonder e-mailadres en wachtwoord. iDIN is een manier om jou online te herkennen, met hulp van je bank. Meer over iDIN.


Lukt het inloggen niet via iDIN? Dit kan verschillende redenen hebben. Kijk of deze tips helpen:


1. Gebruik de bankpas van de persoon die de verzekering afsloot.
Soms komen jouw gegevens die we van de bank ontvingen, niet overeen met onze gegevens. Neem de volgende stappen en probeer dan opnieuw in te loggen.

Gebruik hiervoor de volgende stappen:

  • Log in met de bankpas van de verzekeringnemer. Wie dit is, vind je op je polisblad. Staat de verzekering op naam van je partner? Vraag dan je partner om in te loggen of om jou te machtigen.
  • Controleer op welke naam de verzekering staat. Weet je dit niet? Neem contact op met Rabobank.
  • Vergelijk jouw gegevens bij je bank met de gegevens op je polisblad. Zijn ze verschillend? Laat dan je gegevens wijzigen op je polisblad of bij je bank.

2. Gebruik je standaardbrowser
Op je computer, laptop of mobiele telefoon heb je altijd 1 browser ingesteld als standaardbrowser. Dat is het programma waarmee je websites opent, zoals Safari, Chrome, Edge of Firefox.

Log altijd in op Mijn Interpolis via jouw standaardbrowser. Je bank app gaat na het inloggen namelijk automatisch terug naar die browser.

Bijvoorbeeld: is Safari jouw standaardbrowser? Log dan in via Safari. Is Chrome jouw standaardbrowser? Log dan in via Chrome.

Hoe weet je wat jouw standaardbrowser is?

  • Android-telefoon: ga naar Instellingen - Apps - Standaardapps - Browserapp. Daar zie je welke standaardbrowser is ingesteld.
  • iPhone: ga naar Instellingen - Apps – Standaardapps – Browserapp. Daar zie je welke standaardbrowser is ingesteld.
  • Windows-computer: klik op Start (Windows-logo linksonder) - Instellingen (tandwiel-icoon) - Standaardbrowser.
  • Mac: klik op Apple-menu (linksboven) - Systeeminstellingen - Algemeen - Standaardwebbrowser.

3. Log niet 'incognito' in
Webbrowsers hebben een 'incognito'-functie. Deze functie zorgt ervoor dat je anoniem een website kan bezoeken. En dat de websites die je bezoekt niet worden bewaard.

Verschillende browsers noemen deze functie anders:

  • Chrome: Incognito
  • Microsoft Edge: InPrivate
  • Apple Safari: Privé
  • Mozilla Firefox: Privénavigatie

Inloggen met iDIN lukt helaas niet als je onze website in deze functie bezoekt. Gebruik deze functie daarom niet als je gaat inloggen.


Wat is een schadeverzekering?
Een schadeverzekering dekt ongevallen, diefstal of schade aan eigendommen. Zoals bijvoorbeeld een auto-, woon- en aansprakelijkheidsverzekering. Ook een reis- en rechtsbijstandverzekering vallen hieronder.