Iemand machtigen regel je in 3 eenvoudige stappen.

Geef aan wie je wilt machtigen.

Log in op Mijn Interpolis en kies Persoonlijke gegevens. Ga naar ‘Ik wil iemand machtigen’. Vul de naam en het e-mailadres in van de persoon die je wilt machtigen, en je eigen e-mailadres.

Geef de code door.

Na het verzenden van je machtiging komt er een code. De gemachtigde krijgt van ons een e-mail met een link om de code in te vullen en de machtiging te bevestigen.

De machtiging is gelukt.

We sturen je een e-mail dat de code is doorgegeven en dat de gemachtigde toegang heeft tot je verzekeringen.

Wat kan een gemachtigde doen?

Het is goed om te weten dat je iemand toestemming geeft om zaken te regelen via Mijn Interpolis of via de Interpolis App.

Met een machtiging kan die persoon:

  • jouw schadeverzekeringen bekijken
  • namens jou een schade, diefstal of annulering van een reis melden
  • de status van een (eerder) gemelde schade bekijken

Met een machtiging kan die persoon niet:

  • jouw persoonsgegevens wijzigen, zoals je adres of rekeningnummer
  • andere verzekeringen dan schadeverzekeringen bekijken, zoals zorg- en levensverzekeringen
  • namens jou een verzekering afsluiten, wijzigen of opzeggen

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik opnieuw een koppelcode?

Vraag de code op bij de persoon die toestemming moet geven. Dit is de verzekeringnemer. Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad. Je vindt de koppelcode op de pagina 'persoonlijke gegevens' in Mijn Interpolis.

Wat als de koppelcode niet geldig is?

De verzekeringnemer kan eenvoudig een nieuwe koppelcode aanvragen op de pagina 'persoonlijke gegevens' in Mijn Interpolis. Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad.

Hoe lang blijft de machtiging actief?

De machtiging blijft actief tot de verzekeringnemer of de gemachtigde de machtiging stopzet. Om de machtiging te stoppen ga je naar de pagina ‘persoonlijke gegevens’ in Mijn Interpolis.

Met welke bank kan ik gebruik maken van iDIN?

Je moet een rekening hebben bij één van de volgende banken om te kunnen inloggen met iDIN:

  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • Bunq
  • ING
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS

Helaas is het niet mogelijk om je via een andere bank, zoals Triodos of Knab, te identificeren met iDIN. En dus ook niet inloggen bij Interpolis. Misschien maken deze banken het in de toekomst wel mogelijk.

Wie kan inloggen bij Mijn Interpolis?

Om privacy- en veiligheidsredenen kan alleen de verzekeringnemer of iemand die door de verzekeringnemer is gemachtigd inloggen. Een verzekering heeft altijd maar 1 verzekeringnemer. Ondanks dat je verzekeringen kunt afsluiten voor alle personen in je huishouden.


Wie de verzekeringnemer is, staat op het polisblad. Wanneer je inlogt met iDIN, controleren we of de persoons- en adresgegevens overeenkomen met die van de verzekeringnemer. Een gemachtigde kan alleen inloggen als hij of zij op hetzelfde adres woont als de verzekeringnemer én 18 jaar of ouder is.


Inloggen met iDIN lukt niet, wat nu?

Vervelend dat inloggen met iDIN niet lukt. Hier vind je de belangrijkste tips om het wel te laten werken.


Gebruik de bankpas van de persoon die de verzekering afsloot.
Is je partner degene die de verzekering afsloot? Vraag dan je partner om jou te machtigen.

Log niet ‘incognito’ in.
Je bezoekt de website in een browser. Bijvoorbeeld Chrome, Edge, Internet Explorer of Safari. Deze browsers hebben een 'incognito'-functie. Deze functie zorgt ervoor dat je anoniem een website kan bezoeken. En dat je de website die je bezoekt niet worden bewaard. Verschillende browsers noemen deze functie anders:

  • Chrome: Incognito
  • Microsoft Edge: InPrivate
  • Apple Safari: Privé
  • Mozilla Firefox: Privénavigatie

Inloggen met iDIN lukt niet als je onze website in deze functie bezoekt. Gebruik deze functie daarom niet als je gaat inloggen.

 

Gebruik je standaardbrowser op mobiel.

Op je mobiele telefoon kun je zelf een standaardbrowser instellen. Je telefoon gebruikt deze browser dan als eerste. Bijvoorbeeld als een app automatisch een internetscherm opent.

Gebruik je standaardbrowser als je wilt inloggen met iDIN. Want na het inloggen of activeren verwijst je bankieren app je automatisch naar je standaardbrowser. Lukt het niet om met je mobiele telefoon in te loggen? Probeer het dan met een computer of laptop.

 

Werken deze tips niet?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag. Binnen 5 werkdagen ontvang je reactie.

Wat is een schadeverzekering?

Een schadeverzekering dekt ongevallen, diefstal of schade aan eigendommen. Zoals bijvoorbeeld een auto-, woon- en aansprakelijkheidsverzekering. Ook een reis- en rechtsbijstandverzekering vallen hieronder.