Veelgestelde vragen over het omzetten van je Interpolis Bedrijven Compact Polis® Agrarisch naar Interpolis ZekerInBedrijf® Agrarisch

Veelgestelde vragen

Waarom vernieuwt Interpolis de Interpolis Bedrijven Compact Polis® Agrarisch?

Agrarische bedrijven groeien en verbreden. Bijvoorbeeld door schaalvergroting, digitalisering en internationalisering. Interpolis past haar dienstverlening daarop aan. Door je Bedrijven Compact Polis Agrarisch te vernieuwen naar Interpolis ZekerInBedrijf® Agrarisch ontwikkelen je verzekeringen met je mee.

Waarom verlengt Interpolis mijn verzekeringen naar ZekerInBedrijf Agrarisch?
ZekerInBedrijf Agrarisch is de nieuwe naam voor de verbeterde versie van onze Bedrijven Compact Polis Agrarisch.
Welke gegevens gebruikt Interpolis voor ZekerInBedrijf Agrarisch?
De gegevens die bekend zijn van je Bedrijven Compact Polis Agrarisch. 
Wat levert ZekerInBedrijf Agrarisch mij op?

Jouw verzekeringen zijn vernieuwd, verbeterd en vereenvoudigd: 

  • De voorwaarden zijn begrijpelijk, kort en helder geschreven 
  • De uitgebreide dekkingen zijn logisch gerubriceerd en goed op elkaar afgestemd 
  • Er zijn minder clausules 
  • Bij termijnbetaling kent ZekerInBedrijf Agrarisch geen toeslag
  • De verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar
  • Een digitaal verzekeringsbewijs in je Berichten Inbox van de Rabobank
Ik wil geen verlenging van mijn verzekeringen naar ZekerInBedrijf Agrarisch. Wat kan ik doen?
Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Neem hiervoor contact op met je Rabobank. Het telefoonnummer is (088) 722 66 66. Of neem contact op via de Rabo Bankieren App.
De verzekering eindigt op een door jou gewenste datum in de toekomst. Je kunt voor maximaal 1 jaar terug naar je oude Bedrijven Compact Polis Agrarisch.
Wat betekent de clausule ‘Keuze bij schade’ op mijn verzekeringsbewijs?
ZekerInBedrijf Agrarisch biedt in bijna alle gevallen een ruimere dekking dan de Bedrijven Compact Polis Agrarisch. Om je zekerheid te bieden, heb je een keuze tot en met de in de clausule genoemde einddatum. Je kunt bij het behandelen van je schade kiezen om de afspraken van het verzekeringsbewijs van je Bedrijven Compact Polis Agrarisch te gebruiken of die van je ZekerInBedrijf Agrarisch.
Waarom staan er geen verzekerde bedragen op mijn verzekeringsbewijs?
ZekerInBedrijf Agrarisch kent geen verzekerde bedragen. Zo ben je altijd goed verzekerd. 
Waarom is mijn premie anders?
Jouw jaarpremie verandert door de jaarlijkse indexering, de aangepaste bonus-malus van je voertuigverzekering of door de verhoging van de premie voor aansprakelijkheid. De verandering van premie is geen gevolg van het verlengen van je Bedrijven Compact Polis Agrarisch naar ZekerInBedrijf Agrarisch.
Waarom verdwijnt de pakketkorting?
Iedere verzekerde krijgt een scherpe premie, passend bij het risico en de gekozen verzekeringen.
Waarom loopt mijn verzekeringsbewijs tot en met 31 december van dit jaar?

Alle ZekerInBedrijf Agrarisch verzekeringen lopen ieder jaar tot en met 31 december. Zo hebben alle klanten dezelfde voorwaarden. De premie voor een kortere periode dan een jaar wordt naar verhouding berekend.

Ontvang ik de groene kaart automatisch?

Ja. De groene kaart ontvang je automatisch. 

Hoe weet ik of mijn verzekeringen nog juist zijn?

Interpolis heeft voor je ZekerInBedrijf Agrarisch de gegevens van je Bedrijven Compact Polis Agrarisch gebruikt. Als je niets verandert blijft de dekking op ZekerInBedrijf Agrarisch tot en met 31 december 2025 minimaal gelijk aan de dekking op je oude Bedrijven Compact Polis. Dit is geregeld met de clausule ‘Tot en met 31-12-2025 keuze bij schade’ op je verzekeringsbewijs.


Is je situatie veranderd?
Neem dan contact op met Rabobank. Het telefoonnummer is (088) 722 66 66. Of neem contact op via de Rabo Bankieren App.

De clausules van mijn Bedrijven Compact Polis Agrarisch staan niet op mijn ZekerInBedrijf Agrarisch, wat nu?

Agrarische bedrijven veranderen. Interpolis past haar dienstverlening daarop aan, ook als het gaat over clausules. Clausules van je Bedrijven Compact Polis Agrarisch die je niet terugvindt op het verzekeringsbewijs van je ZekerInBedrijf Agrarisch zijn:

  • opgenomen in de voorwaarden van ZekerInBedrijf Agrarisch, of
  • vervallen. Je behoudt dan tijdelijk nog dekking onder de clausule 'Tot en met 31-12-2025 keuze bij schade'.
 
Heb je nog vragen?
Neem dan gerust contact op met Rabobank. Het telefoonnummer is (088) 722 66 66. Of neem contact op via de Rabo Bankieren App.