Wat is er aan de hand?

Mijn schade heeft spoed.

Een schade heeft spoed als je niet meer in je bedrijf kunt werken of als het onveilig is voor je personeel of klanten. Of als je grote (water)overlast hebt.

Mijn schade heeft geen spoed.

Kun je de schade beperken? Doe dat dan meteen en op een veilige manier. Meld je schade makkelijk online. Samen kijken we naar de beste oplossing.

Ben ik verzekerd?

Wil je voordat je de stormschade meldt weten of je verzekerd bent? We leggen je graag uit wanneer stormschade wel of niet verzekerd is.

Welke stormschades aan je bedrijfspand of clubgebouw zijn verzekerd?

In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden.
  • Naast het bedrijfspand of clubgebouw zelf is ook stormschade aan schuttingen, hekken, slagbomen, lichtmasten, zonnepanelen, warmtepomp of airco-unit verzekerd.
  • Bij windkracht 7 of meer spreken we van een storm. Schade door wind, dus bij windkracht 6 of minder, is alleen verzekerd op ZekerVanJeZaak.
  • Bij ZekerVanJeZaak en ZekerInBedrijf geldt minimaal een eigen risico van € 250,-.
  • Bij BedrijvenCompactPolis MKB geldt een eigen risico van 2 promille van de schade met een minimum van € 250,- en maximum van € 1.250,-.
  • Op je verzekeringsbewijs staan de dekkingen die je hebt verzekerd en welk eigen risico je precies hebt.

Wel verzekerd

  • schade aan dak of gevel
  • schade aan hekwerken, erfafscheidingen of slagbomen
  • schade aan zonnepanelen
  • breuk van ruiten, dakramen of lichtkoepels
  • schade aan de tuin of bestrating tot maximaal € 5.000,- (bij ZekerInBedrijf MKB € 15.000,-)
  • schade aan sportondergronden bij verenigingen tot maximaal € 50.000,- (alleen ZekerVanJeZaak)
  • kosten om schade te beperken
  • opruimkosten tot maximaal 10% van het verzekerd bedrag

Niet verzekerd

  • zonweringen, antennes, rolluiken en lichtreclames zijn verzekerd op je inventaris- of voorraadverzekering
  • schade door slijtage, ouderdom, ongedierte verrotting en roest
  • schade aan losse spullen buiten het gebouw zijn verzekerd op je inventaris- of voorraadverzekering
  • kosten om asbest op te ruimen bij ZekerVanJeZaak en BedrijvenCompactPolis (valt onder milieuschadeverzekering)
  • schade door hagel, sneeuw en water als je alleen brand/storm hebt verzekerd

Welke stormschades aan je inventaris of voorraad zijn verzekerd?

In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden.
  • Bij windkracht 7 of meer spreken we van een storm. Schade door wind, dus bij windkracht 6 of minder, is alleen verzekerd op ZekerVanJeZaak.
  • Bij stormschade geldt minimaal een eigen risico van € 250,-. 
  • Op je verzekeringsbewijs staan de dekkingen die je hebt verzekerd en welk eigen risico je precies hebt. 

Wel verzekerd

  • schade aan inventaris en voorraad in het bedrijfspand of clubgebouw
  • schade aan zonweringen, antennes en rolluiken
  • schade aan lichtreclames door breuk
  • schade aan inventaris of voorraad in een ander gebouw in Nederland
  • schade aan inventaris of voorraad van een ander in het gebouw als dit niet ergens anders is verzekerd
  • kosten om schade te beperken
  • opruimkosten tot maximaal 10% van het verzekerd bedrag
  • maximaal € 5.000,- om de administratie of boekhouding te herstellen

Niet verzekerd

  • schade aan motorrijtuigen, vaartuigen, caravans, paarden, vee, geld en waardepapieren
  • schade aan lichtreclames, behalve door breuk
  • kosten om asbest op te ruimen
  • schade door slijtage, ouderdom, ongedierte verrotting en roest
  • schade aan spullen buiten het gebouw
  • schade door hagel, sneeuw en water als je alleen brand/storm hebt verzekerd
Bladeren op de vooruit. Stormschade, is dit verzekerd?

Stormschade aan mijn bedrijfsauto.

Op de dekking WA + Beperkt Casco en WA + Volledig Casco is stormschade aan je auto verzekerd. Je hebt een eigen risico van minimaal € 250,- per auto. Of kijk op je verzekeringsbewijs als je een andere keuze maakte. Je auto is verzekerd als deze omwaait door de storm en als er iets tegen je auto aanwaait door de storm. Met alleen een WA-dekking ben je niet verzekerd voor stormschade.
Hevige regenval. Stormschade, is dit verzekerd?

Stormschade aan mijn schutting of hekwerk.

Stormschade aan je schutting of hekwerk is verzekerd. Je schutting moet wel stevig gebouwd en in een goede staat zijn. Als dat in orde is, plaatsen we dezelfde of een vergelijkbare schutting of vergelijkbaar hekwerk terug. We kunnen ook het bedrag betalen van dezelfde of een vergelijkbare schutting. Dan bepaal je zelf wat je daarvoor terugzet. Er geldt wel een eigen risico. Deze vind je op je verzekeringsbewijs.
Man die de Interpolis App downloadt op zijn smartphone

Bekijk jouw verzekeringen en voorwaarden online.

In de Rabo App en Rabo Online Bankieren vind je een overzicht van je verzekeringen en voorwaarden. Zo weet je precies waarvoor je verzekerd bent.

In 3 stappen naar een oplossing:

Verzamel alle informatie.

Denk aan gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken. Ook foto's helpen ons enorm.

Meld de schade.

Dit kan 24/7 makkelijk online. Bellen mag natuurlijk ook. Meld je schade zo snel mogelijk bij ons. Wij helpen je graag.

Wij regelen het verder voor je.

Samen kijken we naar de beste oplossing voor duurzaam herstel van je schade. Jij kiest hoe je de schade laat herstellen.

Hoe kan ik de schade aan mijn pand herstellen?

Aanbevolen

Aangesloten reparateur

We werken samen met betrouwbare reparateurs die gebruik maken van duurzame materialen. De reparateur belt binnen 2 uur om een afspraak te maken en komt langs wanneer het jou uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat je daar geen omkijken naar hebt. Je betaalt ons je eigen risico.

Zelf gekozen reparateur

We vragen je om voordat de reparatie plaatsvindt een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan. Je eigen risico trekken we van de betaling af.

Zelf repareren

Ben je handig? Dan mag je de schade aan je bedrijfspand of clubgebouw of inventaris ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En betalen € 20,- per gewerkt uur. Je eigen risico trekken we van de betaling af.

Zo herstelt onze aangesloten reparateur jouw schade.

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt.

Online melden

24/7 beschikbaar.
Je kunt eenvoudig je schade online melden. En altijd als het jou uitkomt. Wel zo fijn.

Bel ons

Wij helpen jou graag.
Wij zitten klaar voor je. Ook als je vragen hebt over je schade.

De schade aan mijn pand heeft spoed, wat nu?

Een schade heeft spoed als je niet meer in je bedrijf kan werken of als het onveilig is voor je personeel of klanten. Of als je grote (water)overlast hebt. Breng je personeel, je klanten en jezelf eerst in veiligheid.

Bel ons en wij zorgen dat een schadeherstelbedrijf binnen een half uur contact met je opneemt. Zij zijn binnen 2 uur bij je om te helpen. Bij een grote storm kan dit langer duren. Uiteraard mag je ook zelf een reparateur inschakelen.

Spoedreparatie
Een spoedreparatie mag je ook zelf uitvoeren. Kijk goed of jij of je personeel dit veilig kan. Als werkgever blijf je ook in noodsituaties verantwoordelijk voor de veiligheid van je personeel en klanten. Je hoeft niet te wachten tot je ons gesproken hebt. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat je met herstel bezig bent en bewaar de nota’s van de kosten. Alle kosten van de noodvoorziening zijn verzekerd.

Alarmcentrale

24/7 bereikbaar.
Voor advies of hulp in het buitenland.

Veelgestelde vragen

Wat te doen bij stormschade aan mijn dak?

Heb je door storm schade aan je dak? Probeer het dak dan zo snel mogelijk dicht te maken. We begrijpen dat het dichtmaken tijdens de storm niet gemakkelijk te regelen is. Kun je veilig je dak op gaan? Dek dan als noodoplossing de schade af met een afdekzeil.\

Waait het nog steeds en hebben de herstellers het druk? En kan je hierdoor het dak niet op tijd waterdicht maken? Dan bieden we toch dekking voor de eventuele waterschade aan je pand en spullen.

We behandelen je storm- en waterschade als 1 schade. We brengen ook maximaal 1 keer het eigen risico in mindering op het schadebedrag.

Is schade doordat mijn bedrijf stilligt na een storm verzekerd?
Heb je een bedrijfsschadeverzekering? Dan ben je hiervoor verzekerd. Met de bedrijfsschadeverzekering verzeker je inkomsten die je misloopt, omdat je na een schade niet verder kunt met je bedrijf. Bijvoorbeeld na een stormschade aan je pand, inventaris of voorraad. Heb je schade aan bijvoorbeeld je bestelbus, vrachtauto, aanhanger of handelsvoorraad auto’s, dan is bedrijfsschade niet verzekerd.
Mag ik ook kiezen voor een eigen reparateur?
Ja, dat mag altijd. Meld dan wel eerst je schade. De offerte kun je toevoegen aan je online schademelding, of mailen naar schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan. Houd er wel rekening mee dat we je eigen risico van de betaling aftrekken.
Kan ik zelf iets doen om (meer) schade te voorkomen?
Jazeker, haal bijvoorbeeld je voorraad van de grond om waterschade te voorkomen. Dek spullen af met plastic als dat mogelijk is. Of berg waardevolle spullen zolang thuis op. De kosten die je moet maken om extra schade te voorkomen zijn verzekerd.
Zijn door mezelf gemaakte kosten voor een (nood)reparatie verzekerd?
Kun je jouw schade zelf repareren dan hoef je daarmee niet te wachten tot je ons gesproken hebt. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat je met herstel bezig bent en bewaar de rekeningen van de kosten. Alle kosten van de (nood)reparatie zijn verzekerd. Houd er wel rekening mee dat we je eigen risico van de betaling aftrekken.
Hoe lang duurt het voordat ik een reactie krijg op mijn schademelding?

Onze reparateurs nemen binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak. Na een storm zijn al onze herstelbedrijven bezig om de spoedgevallen op te lossen.

Ook bij ons nemen de wachttijden aan de telefoon en onze reactietermijnen na een storm flink toe. Het betalen van nota’s en behandelen van offertes heeft, naast het herstellen van schades door onze reparateurs, onze hoogste prioriteit. Door de grote drukte kan de reactietermijn oplopen.

We hopen op jouw begrip en doen er alles aan om iedereen met schade zo goed en snel mogelijk te helpen.

Hoe lang duurt het voordat een reparateur van Interpolis contact met mij opneemt?

Onze reparateurs nemen binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak. Ook ontvang je binnen 5 werkdagen een e-mail van ons met informatie over de reparateur die ingeschakeld is. 
Heb je deze e-mail niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Dan ging er bij ons iets mis. Onze excuses daarvoor. Je hebt nu 2 keuzes:

  1. Schakel alsnog een eigen reparateur in en laat de schade herstellen of;
  2. Neem opnieuw contact met ons op en geef aan dat je gebruik wilt maken van een reparateur van Interpolis. 

De herstelbedrijven zijn extreem druk met alle stormschades. De meest urgente schades hebben bij hen voorrang. Een dakschade heeft bijvoorbeeld altijd voorrang op een beschadigde schutting. Daarnaast zijn sommige materialen op dit moment moeilijk te verkrijgen. Het herstel kan daardoor soms een aantal maanden duren.

Is stormschade aan mijn bomen, struiken en planten verzekerd?

Je ontvangt de reparatiekosten van een boomchirurg of hovenier om de boom weer toonbaar te maken of we betalen de kosten van een nieuwe boom, struik of plant. We betalen de kosten van aanplanten niet. De maximale betaling voor schade aan bomen, struiken en planten is € 5.000,-.

Een boom dreigt om te waaien tijdens een storm
Wij betalen de kosten om een boom om te zagen voordat hij tegen je pand waait. De kosten om de boom daarna klein te maken of af te voeren, betalen we niet. Er geldt geen eigen risico.

Afvoer van bomen en struiken of planten
Afvoerkosten betalen we alleen als afvoer noodzakelijk is om de schade aan je pand te herstellen. We betalen maximaal € 5.000,-. Is de afvoer niet noodzakelijk, dan betalen we de kosten niet.

Is stormschade aan mijn slagboom verzekerd?
We betalen de kosten van herstel of vervanging als reparatie niet mogelijk is. Houd er wel rekening mee dat we je eigen risico van de betaling aftrekken.
Is stormschade aan mijn lichtreclame verzekerd?
Dit is alleen verzekerd als er schade door breuk is. Een kapotte stroomaansluiting is bijvoorbeeld niet verzekerd. We betalen de kosten van herstel of vervanging als reparatie niet mogelijk is.
Ik heb alleen de dekking brand/storm. Is schade door water, sneeuw en hagel dan ook verzekerd?
Nee, dit risico is niet verzekerd.
Wat te doen bij stormschade aan mijn huurpand?
Neem contact op met de verhuurder voor het nemen van noodmaatregelen en herstel. De kosten die je maakt voor noodvoorzieningen kun je verhalen op de verhuurder. Zijn er aanpassingen in het pand gedaan door de vroegere huurders of door jezelf? Dit risico verzeker je met een huurdersbelangverzekering. De verhuurder is hiervoor niet verantwoordelijk. Soms staat in de huurovereenkomst dat je als huurder verantwoordelijk bent voor herstel van beschadigde ruiten, dakramen of lichtkoepels. Ook dit risico verzeker je met een huurdersbelangverzekering.
Welke gegevens heb ik nodig om de schade aan mijn pand, inventaris of voorraad te melden?
Verzamel zoveel mogelijk informatie over je schade. We kunnen je sneller en beter helpen als je ons een goed beeld geeft van de schade:
  • Wat is er precies beschadigd?
  • Maak duidelijke foto’s van de schade.
  • Hoe groot zijn de beschadigde oppervlakken?
  • Van welke materialen zijn de oppervlakken gemaakt?
  • Hoe oud is het materiaal en hoeveel heb je ervoor betaald? Dit staat op je aankoopnota of rekeningafschrift.
  • Wat moet er gebeuren om de schade te herstellen?
Waar stuur ik foto's of documenten van mijn schade naartoe?
Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp het schadenummer.

Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld het schadenummer.