Ik wil mijn telefoonabonnement opzeggen

U wilt uw telefoonabonnement opzeggen, maar de provider zegt dat dat niet kan. Wat kunt u doen?  

Loopt uw contract nog?

Mijn contract is verlopen
Als uw contract is verlopen, dan kunt u uw contract opzeggen. U hebt dan een opzegtermijn van maximaal één maand. Het moment van opzeggen bepaalt ook het moment van het beëindigen van uw contract. Dat hoeft dus niet het einde van de maand te zijn.

Mijn contract loopt nog
Als uw contract nog loopt, moet u wachten totdat uw contract afloopt. Eén maand voor het einde uw contract, kunt u opzeggen.

U kunt uw contract ook eerder beëindigen. Meestal wordt dan een boetebedrag in rekening gebracht. De boete is even hoog als de rekening van alle resterende maanden.

Stuur een opzegbrief

Bekijk uw contract en de algemene voorwaarden. Hierin staat de opzegtermijn en hoe u moet opzeggen. Een abonnement moet u vaak schriftelijk opzeggen. Vermeld in uw brief duidelijk wanneer u uw abonnement wil opzeggen. Stuur de opzegbrief aangetekend op en bewaar het verzendbewijs. Zo kunt u altijd bewijzen dat u de brief gestuurd hebt.

Zoek samen naar een oplossing

Hebt u op tijd en op de juiste manier opgezegd? Dan zal de telefoonprovider het contract beëindigen. Is het telecombedrijf het niet eens met de opzegging, probeer dan samen met het bedrijf een oplossing te vinden.

Stuur een ingebrekestelling

Komt u er niet uit met de telefoonprovider? Stuur dan een ingebrekestelling. Dat is een brief met de volgende informatie:
  1. Uw klacht. Waarom vindt u dat de telefoonprovider uw opzegging moet accepteren?
  2. Een termijn waar binnen het bedrijf uw probleem moet oplossen. 2 weken is hiervoor gebruikelijk. Als in de algemene voorwaarden een reactietermijn wordt genoemd, moet het bedrijf zich hieraan houden.
  3. U vermeldt ook dat wanneer het bedrijf uw probleem niet oplost, u verdere stappen gaat ondernemen. Misschien moet de telefoonprovider uw abonnementskosten terugbetalen.
Bekijk de voorbeeldbrief

Stuur de brief aangetekend op en bewaar het verzendbewijs. Zo kunt u altijd bewijzen dat u de brief gestuurd hebt. Als u een e-mail stuurt, vraag dan om een ontvangstbevestiging.

Naar de Geschillencommissie

Komt er geen (goede) oplossing of reageert het telecombedrijf niet? Dan kunt u naar de Geschillencommissie telecommunicatiediensten stappen. Voorwaarde is dat het bedrijf is aangesloten bij deze commissie. Dat is bijna altijd zo. Aan het besluit van de Geschillencommissie moeten beiden partijen zich houden. Als de Geschillencommissie uw klacht niet behandelt, kunt u naar de rechter.

Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

Onze dienstverlening

Met Interpolis Rechtshulp zijn wij er voor iedereen zonder een rechtsbijstandsverzekering en helpen u bij uw juridisch probleem. U krijgt juridisch advies voor een vast bedrag, zo voorkomt u verrassingen. Het is mogelijk om uw zaak bij de rechtbank of geschillencommissie volledig over te dragen aan ervaren juristen van LegalGuard. Voor Interpolis Rechtshulp werken we samen met LegalGuard.
Neem contact op voor een gratis intake | Interpolis Juridisch Advies

Advies over welke oplossing past bij uw situatie

Gratis

  • Vrijblijvend bellen met onze jurist.
  • Direct een jurist aan de telefoon.
  • Op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 (013 462 37 21).
Persoonlijk juridisch advies | Interpolis Juridisch Advies

Persoonlijk juridisch advies

€ 299,-

  • Een gratis vrijblijvend telefonisch intakegesprek.
  • Persoonlijk advies over uw rechten en plichten.
  • Jurist kijkt of alle regels goed zijn toegepast.
  • Advies over uw rechtspositie.
  • Advies over de vervolgstappen.
Onderhandelen door een jurist | Interpolis Juridisch Advies

Onderhandelen door een jurist

€ 699,-

  • Een jurist verdiept zich in uw situatie en stelt een strategie met u op.
  • Er wordt gekeken hoe het beste in onderhandeling kan worden gegaan.
  • Jurist onderhandelt met de andere partij.

Direct contact

 

Bellen

U kunt ons bellen voor hulp of vragen.

Intake

Een jurist belt u terug om u vrijblijvend te adviseren over de oplossing die het beste bij uw situatie past.

E-mail

Stuur ons een e-mail via info@legalguard.nl Voor Interpolis Rechtshulp werken we samen met LegalGuard.