
Schade melden & contact
8,6
Mijn gegevens inzien
Ga. In AutoModus.
Afleiding door je telefoon brengt niet alleen jezelf in gevaar, maar ook anderen.
Rijd mobielvrij en maak het verkeer in Nederland veiliger.
Samen gaan we voor 25% minder schade.
Heeft uw schade geen spoed? Meld uw schade online via Mijn Interpolis.
We doen ons best om uw schademelding binnen 3 werkdagen te verwerken. Maar altijd binnen 10 werkdagen. Bij schade aan uw woning door storm of hagel weet u direct wat u van ons kan verwachten.
Verzekeren via Rabobank
Rabobank geeft u advies bij het afsluiten en wijzigen van uw verzekering.
Uw verzekering inzien of wijzigen
De meeste Interpolis verzekeringen kunt u online inzien of wijzigen via Rabo Internetbankieren. Ook kunt u de wijziging telefonisch of bij uw Rabobank doorgeven.
Zorgkosten declareren
Via Mijn Zorggebruik kunt u online declareren. U kunt daar uw nota's uploaden en online naar ons toesturen. Inloggen in Mijn Zorggebruik kan met uw DigiD en extra (sms-)controle. De extra controle is bij alle zorgverzekeraars verplicht.
Hebt u ZorgActief? Dan kan het ook per post. Stuur de originele nota naar ons toe. Maak voor uzelf een kopie van uw nota.
Vermeld:
Uw naam, adres en woonplaats
Uw geboortedatum
Uw relatienummer (u noteert dit in de rechterbovenhoek op de nota.)
Als u uw nota op de juiste manier hebt ingediend, dan krijgt u binnen twee weken een bericht van ons. Binnen 6 weken ontvangt u van Interpolis een declaratieoverzicht.
U kunt een melding instellen zodat u direct op de hoogte bent als u een bericht ontvangt in de Berichteninbox. De persoon die de verzekering afsluit ontvangt de polissen van alle gezinsleden in 1 bericht, met aparte PDF’s met de bestandsnaam “Zorgpolis - Jaartal - Geboortedatum”.
Alleen als u minderjarig bent of de verzekering afsluit via een collectiviteit dan ontvangt u de polis op papier en is het niet mogelijk deze digitaal te ontvangen.
Ontvangt u de polis op papier terwijl u deze digitaal verwachtte? Neem dan contact op met uw Rabobank.
Wijzigingen van uw persoonlijke gegevens in uw zorgverzekering geeft u online telefonisch aan ons door. Belt u hiervoor met de Interpolis Zorglijn.
Lees hier meer informatie over het wijzigen van uw zorgverzekering
Opzeggen per 1 januari
De basisverzekering is voor iedereen in Nederland verplicht. Wisselen van zorgverzekering kan 1 keer per jaar, op 1 januari. Opzeggen bij de oude verzekeraar kan tot en met 31 december. U kunt de basisverzekering en/of aanvullende verzekeringen per post, fax of per email opzeggen. Opzeggen via telefoon of internet is niet mogelijk. Bij een opzegging per post hebben wij uw handtekening nodig.
U kunt schrijven naar:
Interpolis Zorg Polisservice
Postbus 444
2300 AK Leiden
U kunt contact opnemen via het online formulier
Zorg ervoor dat uw opzegging voor het nieuwe jaar, uiterlijk 31 december bij ons binnen is. Noem in uw opzegbrief de volgende gegevens:
Lees meer over (tussentijds) opzeggen van uw zorgverzekering
Maandbetaling gaat alleen met automatische incasso. Met een ZorgActief zorgverzekering is jaarbetaling ook mogelijk. Naast automatische incasso kunt u ook betalen per acceptgiro. De betaalwijze kunt u aanpassen in Mijn Zorggebruik.
Hebt u problemen met het betalen van uw premie of het verplichte eigen risico? U kunt contact met ons opnemen om een betalingsregeling treffen.
Neem hiervoor contact op met de Interpolis Zorglijn. Of log in en vraag het aan via Mijn Zorggebruik.
Het verplicht eigen risico blijft € 385,-. Voor veel mensen best een hoog bedrag om in 1 keer te betalen. Verwacht u dat u het verplicht eigen risico volledig moet betalen? Dan kunt u vooraf gespreid betalen aanvragen. Doe dit uiterlijk voor 1 februari via Mijn Zorggebruik. Of neem contact op met de Interpolis Zorglijn.
8,6