Waar is je telefoon beschadigd of gestolen?

Per situatie leggen we uit wat wel en niet verzekerd is. En op welke verzekering je de schade kunt melden.
Maak een keuze:

In mijn woning

Schade melden inboedelverzekering

Is de schade aan je telefoon ontstaan in je woning of is je telefoon gestolen uit je woning? Dan kun je de schade melden op je inboedelverzekering. 

Ben ik verzekerd?

Wil je voordat je de schade meldt weten of je verzekerd bent? We leggen je graag uit wanneer jouw telefoon wel of niet verzekerd is.

Wat is wel en niet verzekerd op de inboedelverzekering?

In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden.

Eigen risico inboedelverzekering All-Risk 
Heb je schade aan je telefoon doordat je deze bijvoorbeeld laat vallen of kapot stoot? Of omdat je er op gaat zitten? Dan geldt er een verplicht eigen risico van € 100,-. Heb je schade aan je telefoon door bijvoorbeeld brand, elektriciteit, water, blikseminslag, inbraak of diefstal? Dan heb je een eigen risico van € 0,-. Kijk voor de complete lijst in de voorwaarden.

Eigen risico inboedelverzekering Uitgebreid
Op de inboedelverzekering Uitgebreid heb je gekozen voor een eigen risico van € 0,-, € 100,- of € 200,-. Dit eigen risico geldt voor elke schade aan je telefoon. Je vindt je eigen risico terug op je polisblad.

Wel verzekerd

  • diefstal
  • brand, schroeien en smelten
  • blikseminslag en elektriciteit 
  • bij de All-Risk dekking is ook verzekerd: 
    vallen en (om)stoten

Niet verzekerd

  • verlies
  • schade door een huisdier
  • ouderdom, slijtage, uitval of lichte beschadiging
  • schade door een onbekende oorzaak
  • schade of diefstal ontstaan in je tuin, balkon, oprit of bijgebouwen

Buiten mijn woning

Schade melden BuitenDeDeur verzekering

Is schade, verlies of diefstal van je telefoon ontstaan buiten je woning in Nederland? Of in je tuin, op je balkon of oprit? Dan kun je de schade melden op je BuitenDeDeur verzekering.

Ben ik verzekerd?

Wil je voordat je de schade meldt weten of je verzekerd bent? We leggen je graag uit wanneer jouw telefoon wel of niet verzekerd is.

Wat is wel en niet verzekerd op de BuitenDeDeur verzekering?

In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden. Je hebt een eigen risico van € 100,- per gebeurtenis.

Wel verzekerd

  • diefstal
  • verlies
  • vallen en (om)stoten
  • schade door een huisdier

Niet verzekerd

  • ouderdom, slijtage, uitval of lichte beschadiging
  • onbekende oorzaak
  • schade, verlies of diefstal ontstaan in het buitenland, ook niet tijdens de heen- en terugreis
  • schade, verlies of diefstal ontstaan in een vakantiehuisje in Nederland dat je huurt

Let extra goed op je telefoon om diefstal te voorkomen.

Schade die ontstaat doordat je onvoorzichtig bent met je telefoon, is niet verzekerd. Zorg daarom voor het volgende:

  • Je houdt je telefoon vast of binnen direct handbereik en ziet je telefoon direct.
  • Je laat je telefoon niet langer dan 1 dag achter in een (gemeenschappelijke) ruimte die goed op slot is. De telefoon ligt in een afgesloten kleedkamer of een andere afgesloten gemeenschappelijke ruimte en er is zichtbare inbraakschade aan de buitenkant van de ruimte.
  • Je laat je telefoon niet langer dan 1 dag achter in een (gemeenschappelijke) ruimte die niet goed kan worden afgesloten. Dit is alleen verzekerd als de telefoon in een afgesloten kast wordt opgeborgen en er is zichtbare inbraakschade aan de kast.

Op reis

Schade melden reisverzekering

Is de schade, verlies of diefstal van je telefoon ontstaan terwijl je op reis was? Dan kun je de schade melden op je doorlopende reisverzekering met dekking bagage.

Ben ik verzekerd?

Wil je voordat je de schade meldt weten of je verzekerd bent? We leggen je graag uit wanneer jouw telefoon wel of niet verzekerd is.

Wat is wel en niet verzekerd op de doorlopende reisverzekering met dekking bagage?

In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden. Je hebt een eigen risico van € 50,- bij schade of diefstal van je telefoon.

Wel verzekerd

  • diefstal
  • verlies
  • vallen en (om)stoten
  • schade door een huisdier

Niet verzekerd

  • ouderdom, slijtage, uitval of lichte beschadiging
  • onbekende oorzaak
  • schade, verlies of diefstal ontstaan tijdens een vakantie in Nederland zonder geboekte overnachting

Let extra goed op je telefoon om diefstal te voorkomen.

Schade die ontstaat doordat je onvoorzichtig bent met je telefoon, is niet verzekerd. Zorg daarom voor het volgende:

  • Laat je telefoon niet zonder toezicht achter in een ruimte.
  • Houd je telefoon onderweg vast of binnen direct handbereik.
  • Stop je telefoon in een dichte koffer, dichte kast of afgesloten kluis als je je hotelkamer verlaat.

Ben ik verzekerd voor telefoonschade?

Schade aan je telefoon is vervelend. Of je verzekerd bent voor telefoonschade, hangt af van je verzekering en van hoe en wanneer de schade ontstond. In de video leggen we per verzekering uit hoe het zit.
Kapotte telefoon en contant geld

Wat betaalt Interpolis bij schade of diefstal van mijn telefoon?

Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van je telefoon als je telefoon niet gerepareerd kan worden. De dagwaarde is het bedrag dat je telefoon op het moment van schade waard was. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor je telefoon nu in een winkel te koop is.
Man die de Interpolis App downloadt op zijn smartphone

Bekijk jouw verzekeringen en voorwaarden online.

In onze app en in Mijn Interpolis vind je een overzicht van je verzekeringen en voorwaarden. Zo weet je precies waarvoor je verzekerd bent. Meld je online schade? Dan wordt je verzekering er automatisch bij gezocht. 

Voorbeelden van telefoonschades.

Wel verzekerd

  • Je telefoon is uit je broekzak gestolen toen je op vakantie was. Dit is verzekerd op de doorlopende reisverzekering met aanvullende dekking Bagage.
  • Je telefoon glipt uit je handen in je keuken. Dit is verzekerd op de inboedelverzekering All-Risk.
  • Je fietst naar je werk en je telefoon valt uit je zak. Dit is verzekerd op de BuitenDeDeur verzekering.

Niet verzekerd

  • Je telefoon werd gestolen toen je deze onbeheerd achterliet op het strand om even te gaan zwemmen.
  • Je telefoon lag op je nachtkastje in je hotelkamer en werd gestolen terwijl je aan het ontbijten was in het restaurant.
  • Zonder dat er iets gebeurde doet je telefoon het ineens niet meer.

In 3 stappen naar een oplossing:

Verzamel alle informatie.

Zoals aanschafdatum, aankoopbewijs, merk, type, kleur, aantal gigabytes, kosten van de reparatie als deze bekend zijn. Maak bij schade foto’s van je telefoon.

Meld de schade of diefstal.

Dit kan 24/7 via de Interpolis App of Mijn Interpolis. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. 

Samen kijken we naar een oplossing.

Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan je telefoon gerepareerd worden? Dan haalt de reparateur de telefoon bij je op, wanneer dat voor jou uitkomt. 

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt. 

Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken van schade, diefstal of annulering. Wanneer het jou uitkomt.
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Scan de QR-code via je smartphone camera.
Download de Interpolis app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
Bel ons
Morgen bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 

Veelgestelde vragen

Zijn de kosten van misbruik van mijn telefoonabonnement verzekerd?

Kosten door misbruik van jouw telefoon door een ander is bij Interpolis niet verzekerd. Vraag je provider naar de mogelijkheden.

Is schade of diefstal van mijn zakelijke telefoon, tablet of laptop verzekerd?

Heb je een telefoon, tablet of laptop van je werkgever? Dan is deze meestal verzekerd op de verzekering van je werkgever. Meld in dat geval de schade, het verlies of de diefstal bij je werkgever. Heb je een eigen zaak of ben je zzp'er? Dan is je telefoon, tablet en laptop verzekerd op je Inboedelverzekering.

Ik heb mijn telefoon, tablet of laptop al laten repareren. Wat nu?

Is jouw telefoon, tablet of laptop al gerepareerd en heb je de schade nog niet bij ons gemeld? Dan moet je de schade wel kunnen aantonen. Meld je schade dan online. Wij zoeken je verzekering erbij en helpen je stapsgewijs verder. Wij reageren meestal binnen 48 uur. Zorg dat je de benodigde gegevens bij de hand hebt. Hierdoor kunnen wij jouw schade sneller behandelen. Dit heb je nodig:

  • aankoopbewijs of gegevens van je telefoon, tablet of laptop
  • foto’s van de schade, op afstand en in detail
  • rekening van de reparateur

Waarom werkt Interpolis met aangesloten telefoonreparateurs?

Wij werken met aangesloten reparateurs, omdat wij jou dan het volgende kunnen aanbieden:
  • een professionele en betrouwbare reparateur
  • de reparateur maakt een afspraak met jou en komt bij jou thuis het toestel ophalen
  • je hoeft niets voor te schieten, wij betalen de rekening direct aan de reparateur
  • na reparatie ontvang je een gratis screenprotector

Welke opties heb ik om schade aan mijn telefoon, tablet of laptop te repareren?

Is je schade verzekerd? Dan heb je 3 keuzes voor reparatie.

Je laat je schade repareren door een bij Interpolis aangesloten reparateur.
Interpolis wil je daarbij zoveel mogelijk ontzorgen. Daarom werken wij alleen met professionele, betrouwbare reparateurs die kwaliteit leveren. Je telefoon, tablet of laptop is in goede handen en reparatie is vaak met behoud van garantie. De reparatie van je telefoon duurt bij Samsung ongeveer 2 tot 3 werkdagen en bij Apple 3 tot 5 werkdagen.

Je laat je schade herstellen bij een door jou gekozen reparateur.
Meld je schade eerst bij ons. Meld je jouw schade online? Dan reageren wij meestal binnen 48 uur. Let op: kies een betrouwbare reparateur die kwaliteit levert. Maak altijd eerst foto’s van de schade, zodat je de schade aan ons kunt aantonen. Je betaalt dan eerst zelf voor het herstel van de schade. Bewaar de herstelnota, want wij kunnen deze bij je opvragen.

Je koopt een nieuwe of vervangende telefoon, tablet of laptop.
Je ontvangt van ons de dagwaarde van je kapotte telefoon, tablet of laptop min het eventuele eigen risico.

Wat is een nacontrole bij schade?

Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als je in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met je op. We maken dan een afspraak om de schade door te nemen.