Niet tevreden over de telefoonprovider

Slecht bereik, langzame internetverbinding of geen verbinding. Kortom, u bent niet tevreden met uw provider. Wat kunt u doen?

Meld het probleem bij de provider

U hebt een abonnement bij een telefoonprovider. In dat geval hebt u een overeenkomst afgesloten. U betaalt voor het abonnement en het bedrijf zorgt ervoor dat uw telefoon werkt zoals is afgesproken in de overeenkomst. Meld uw probleem eerst bij provider. Misschien is er een tijdelijke storing of een eenvoudige oplossing.

Tip
Kijk ook eens op de website van de telefoonprovider. Misschien is er wel iets bekend over een storing.

Hebt u recht op een vergoeding?

Als een storing heel lang duurt, hebt u misschien recht op schadevergoeding. In de algemene voorwaarden van uw contract staan vaak situaties genoemd waarin u hier recht op hebt. Vaak wordt de vergoeding uitbetaald als korting op het abonnement.

Stuur een ingebrekestelling

Wordt het probleem niet (op tijd) opgelost? Of bent u niet tevreden over de oplossing? Stuur dan een ingebrekestelling. Dat is een brief met de volgende informatie:
  1. Het probleem. Wanneer kon u geen gebruik maken van uw telefoon of internet? En hoe lang is dat al het geval?
  2. Een termijn waar binnen het bedrijf uw probleem moet oplossen. 2 weken is hiervoor gebruikelijk. Als in de algemene voorwaarden een reactietermijn wordt genoemd, moet het bedrijf zich hieraan houden.
  3. U schrijft ook dat wanneer het bedrijf uw probleem niet oplost, u verdere stappen gaat ondernemen. Misschien kunt u uw overeenkomst opzeggen of een schadevergoeding eisen.
Bekijk de voorbeeldbrief

Stuur de brief aangetekend op en bewaar het verzendbewijs. Zo kunt u altijd bewijzen dat u de brief gestuurd hebt. Als u een e-mail stuurt, vraag dan om een ontvangstbevestiging.

Naar de Geschillencommissie

Komt er geen (goede) oplossing of reageert het telecombedrijf niet? Dan kunt u naar de Geschillencommissie telecommunicatiediensten stappen. Voorwaarde is dat het bedrijf is aangesloten bij deze commissie. Dat is bijna altijd zo. Aan het besluit van de Geschillencommissie moeten beiden partijen zich houden. Als de Geschillencommissie uw klacht niet behandeld, kunt u naar de rechter.

Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

Let op: de Geschillencommissie vraagt klachtengeld. De hoogte hiervan verschilt per commissie. U krijgt het klachtengeld (deels) terug van het telecombedrijf als u gelijk krijgt.

Onze dienstverlening

Met Interpolis Rechtshulp zijn wij er voor iedereen zonder een rechtsbijstandsverzekering en helpen u bij uw juridisch probleem. U krijgt juridisch advies voor een vast bedrag, zo voorkomt u verrassingen. Het is mogelijk om uw zaak bij de rechtbank of geschillencommissie volledig over te dragen aan ervaren juristen van LegalGuard. Voor Interpolis Rechtshulp werken we samen met LegalGuard.
Neem contact op voor een gratis intake | Interpolis Juridisch Advies

Advies over welke oplossing past bij uw situatie

Gratis

  • Vrijblijvend bellen met onze jurist.
  • Direct een jurist aan de telefoon.
  • Op werkdagen bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 (013 462 37 21).
Persoonlijk juridisch advies | Interpolis Juridisch Advies

Persoonlijk juridisch advies

€ 299,-

  • Een gratis vrijblijvend telefonisch intakegesprek.
  • Persoonlijk advies over uw rechten en plichten.
  • Jurist kijkt of alle regels goed zijn toegepast.
  • Advies over uw rechtspositie.
  • Advies over de vervolgstappen.
Onderhandelen door een jurist | Interpolis Juridisch Advies

Onderhandelen door een jurist

€ 699,-

  • Een jurist verdiept zich in uw situatie en stelt een strategie met u op.
  • Er wordt gekeken hoe het beste in onderhandeling kan worden gegaan.
  • Jurist onderhandelt met de andere partij.

Direct contact

 

Bellen

U kunt ons bellen voor hulp of vragen.

Intake

Een jurist belt u terug om u vrijblijvend te adviseren over de oplossing die het beste bij uw situatie past.

E-mail

Stuur ons een e-mail via info@legalguard.nl Voor Interpolis Rechtshulp werken we samen met LegalGuard.