Interpolis ThuisWacht®

Met een gerust hart van huis.

Uw huis is uw thuis. Daar ontstaan dromen en worden herinneringen geboren. Logisch dat u deze plek wilt beschermen. ThuisWacht houdt een oogje in het zeil als u er niet bent. En informeert u als dat nodig is. Zo gaat u met een gerust hart van huis.

Maak kennis met ThuisWacht

Interpolis ThuisWacht® - Connected by Toon let op uw huis als u er niet bent. De huisbeveiliging bevat het Toon security pack, bestaande uit een slimme camera en sensoren die beweging en poging tot inbraak detecteren. Bij een verdachte situatie krijgt u meteen een bericht op uw mobiele telefoon. Zo kunt u tijdens uw vakantie of dagje uit focussen op wat echt belangrijk is.

Het complete pakket

Abonnement
Interpolis ThuisWacht®
Duur

24 maanden

Ingangsdatum

Op datum van activeren, maar uiterlijk 1 maand na de besteldatum

Maandbedrag

€ 14,95 inclusief BTW

Betaalwijze

Automatische incasso

Voor wie?
U hoeft geen verzekering bij Interpolis te hebben om een ThuisWacht-abonnement af te kunnen sluiten.
Levering

Uw ThuisWacht-pakket wordt gratis en binnen 5 werkdagen geleverd binnen Nederland.

Inhoud

Toon security pack bevat: 
 – Een slimme camera met bewegingssensor, privacystand en sirene
 – 2 sensoren, geschikt voor ramen en deuren
 – 2 speciale sleutelhangers (badges), waarmee u het systeem aan- en uitzet
 – Toegang tot de Toon security-app
 – Opslag van video- en geluidsopnamen (tot 7 dagen terug te kijken)
 – De optie om via de app tegen betaling een professionele beveiliger in te schakelen
 – De optie om via de app uw eigen netwerk voor hulp in te schakelen
 – Service bij vragen en problemen bij installatie of gebruik

 

Lees de volledige productbeschrijving

Voorwaarden

De Voorwaarden Interpolis ThuisWacht® zijn van toepassing.

Gegevens
Wij vinden het belangrijk dat u weet wat wij met uw gegevens doen. Daarover leest u meer in de Privacyverklaring Interpolis ThuisWacht®.
Bedenktijd

U hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag dat u het ThuisWacht-pakket ontvangt. Binnen de 14 dagen kunt u de overeenkomst opzeggen zonder dat u een reden hoeft op te geven en zonder dat u kosten betaalt. Meer informatie hierover leest u in de voorwaarden.

Kracht van samenwerking

Interpolis wil slim, veilig en comfortabel wonen voor iedereen bereikbaar maken. Dat is nodig, want veel Nederlanders trekken de deur niet met een gerust gevoel achter zich dicht. Interpolis en Toon introduceren daarom ThuisWacht. Dit huisbeveiligingssysteem maakt gebruik van de slimme technologie van Toon. Ooit begonnen als slimme thermostaat, ontwikkelt Toon zich nu tot de slimme technologie die apparaten, sensoren en andere data in huis met elkaar laat praten.

Contact

Hebt u een vraag, opmerking of klacht over ThuisWacht? Of wilt u uw abonnement opzeggen? Neem contact met ons op. U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op uw vraag, opmerking of klacht.

 

Contactgegevens

Telefoon: 013 462 20 20

E-mail: slimthuis@interpolis.nl

WhatsApp: 06 57 49 25 25

 

De medewerkers van de klantenservice zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur.

Waaruit bestaat het ThuisWacht-pakket?

Interpolis ThuisWacht® bestaat uit:

  • Een slimme camera met bewegingssensor, privacystand en sirene
  • 2 sensoren, geschikt voor ramen en deuren
  • 2 speciale sleutelhangers (badges), waarmee u het systeem aan- en uitzet
  • Toegang tot de Toon security-app
  • Opslag van video- en geluidsopnamen (tot 7 dagen terug te kijken)
  • De optie om via de app tegen betaling een professionele beveiliger in te schakelen
  • De optie om via de app uw eigen netwerk voor hulp in te schakelen
  • Service bij vragen en problemen bij installatie of gebruik

Lees de volledige productbeschrijving

Waar vind ik meer specificaties van ThuisWacht en de Toon Security-app?
Op de servicepagina van Toon vindt u meer technische specificaties van het ThuisWacht security pack en de Toon security-app. Ook kunt u de gratis app hier downloaden.
Kan ik losse accessoires bijkopen?

Extra accessoires, zoals sleutelhangers of sensoren, kunt u op dit moment helaas nog niet bij ons kopen. Deze komen binnenkort beschikbaar. Wilt u op de hoogte worden gesteld wanneer deze extra accessoires verkrijgbaar zijn? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice: slimthuis@interpolis.nl.

Moet ik klant zijn bij Interpolis om een ThuisWacht-abonnement af te sluiten?

Nee, u hoeft geen verzekering bij Interpolis te hebben om een ThuisWacht-abonnement af te kunnen sluiten.

Is de slimme thermostaat van Toon nodig om ThuisWacht te gebruiken?
Nee, u hebt geen slimme thermostaat van Toon nodig. U kent Toon misschien als het systeem dat waakt over uw energieverbruik. Maak nu kennis met een andere kant van Toon. Niet de slimme thermostaat, maar het slimme beveiligingssysteem.
Wat kost ThuisWacht? En hoe lang loopt het abonnement?

ThuisWacht kost € 14,95 per maand, inclusief BTW. Het abonnement heeft een looptijd van 24 maanden.

Ik wil van mijn bestelling afzien. Wat moet ik doen?

U kunt binnen 14 dagen nadat u het ThuisWacht-pakket hebt ontvangen, de bestelling kosteloos herroepen. Hiervoor neemt u contact op met onze klantenservice. De medewerkers van onze klantenservice geven u de informatie die u nodig hebt om het ThuisWacht-pakket terug te sturen. De klantenservice is te bereiken op 013 462 20 20, op werkdagen tussen 9.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar slimthuis@interpolis.nl. Binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring tot ontbinding betalen wij het bedrag aan u terug. Uw klantgegevens verwijderen wij.

Hoe werkt de installatie van ThuisWacht?

Hebt u een goede plek voor de slimme camera gekozen? Volg dan de volgende stappen om de camera te installeren:

  • Sluit de camera aan op stroom met de meegeleverde kabel en stekker.
  • De sluiter van de camera gaat open en bovenin knippert een blauw led-lampje.
  • De app genereert een QR-code die de camera kan lezen. Houd hiervoor het scherm van uw smartphone tegenover de camera en beweeg deze van 20 centimeter afstand tot 10 centimeter afstand langzaam heen en terug. Doe dit totdat u de pieptoon van de camera hoort. Dit betekent dat de camera de QR-code heeft gelezen.
  • Herkent de camera de QR-code niet?
  • Controleer of het wachtwoord voor uw wifi-netwerk klopte.
  • Zorg dat u binnen het bereik van uw modem bent.
  • Maak de lens van de camera schoon met een zachte, niet schurende, droge doek.
  • Zet de helderheid van uw smartphone iets lager.
  • Niet steeds niet gelukt? Maak een screenshot van de QR-code, stuur deze naar een ander scherm (bijvoorbeeld laptop of tablet) of print deze uit.
  • Opnieuw beginnen met de installatie? Steek de resetpen in de daarvoor bestemde opening en houd deze tien seconden ingedrukt, totdat u een pieptoon hoort. Laat dan los en klik in de app op 'Herstarten'.
  • Blijf in de buurt van de camera terwijl deze verbinding maakt met het wifi-netwerk. Houd uw smartphone bij de hand en haal de stekker van de camera niet uit het stopcontact.
  •  Zodra de camera is geïnstalleerd, kunt u deze een naam toekennen.
  • Knippert het lampje niet? Controleer of de kabel goed op het stopcontact én de camera is aangesloten en of het stopcontact stroom geeft.
  • Is de sluiter wel opengegaan, maar brandt het lampje continu? Dan heeft de camera een reset nodig. Steek de resetpen in de daarvoor bestemde opening en houd deze tien seconden ingedrukt, totdat u een pieptoon hoort. Laat dan los en klik in de app op 'Herstarten'.
Wat moet ik doen als ThuisWacht niet werkt?

Neem contact op met onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken op 013 462 20 20, op werkdagen tussen 9.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar slimthuis@interpolis.nl.

Wat moet ik doen om de gevoeligheid voor huisdieren in te stellen?

U kunt de bewegingsdetectie van ThuisWacht aanpassen op uw huishouden, door gevoeligheidsinstellingen. Hebt u bijvoorbeeld huisdieren? Geen probleem. U stelt de bewegingsdetectie dan zo in dat het alarm niet afgaat door beweging van uw huisdieren. Volg de volgende stappen om de bewegingsdetectie van de camera te configureren:

  • Open de Toon security-app en kies in het menu voor 'Instellingen'. Klik daarna op 'Mijn apparaten'.Kies de camera waarvan u de bewegingsdetectie wilt instellen.
  • Klik op 'Bewegingsdetectie'.
  • Kies eerst of u de bewegingsdetectie van de camera wilt activeren.
  • Daarna kunt u de gevoeligheid van de bewegingsdetectie instellen. Hoe minder risico u wilt lopen dat de camera beweging van uw huisdieren detecteert (bijvoorbeeld als u een goudvis hebt), hoe verder u het schuifje naar rechts zet.
  • Tot slot kunt u bepaalde delen van de kamer uitsluiten van bewegingsdetectie. Door op de rechthoeken te klikken, geeft u met de grijze velden aan welke delen van de kamer u wilt uitsluiten van bewegingsdetectie.
Hoe voeg ik mijn familie, vrienden en buren toe aan de app?

Om nieuwe gebruikers toe te voegen, doorloopt u de volgende stappen:

  • Ga in het menu van de app naar 'Gebruikers' of 'Mijn groep' en druk op de plus in de rechterbovenhoek.
  • Kies de groep waaraan u de nieuwe gebruiker toe wilt voegen.
  • Vul de naam en het e-mailadres van de gebruiker in om deze uit te nodigen. Optioneel: kies zijn of haar foto.
  • Kies 'Toevoegen'.
Wat is het verschil tussen de groepen gebruikers?

U kunt de bewoners (of heel frequente bezoekers) van uw huis opdelen in drie groepen: 'Eigenaren', 'Kinderen' en 'Gasten'. Verder zijn er nog twee groepen voor uw sociale kring buitenshuis: 'Familie en vrienden' en 'Buren'. Bij groepen horen bepaalde rechten. Kies op basis van deze rechten welke gebruikers u in welke groep toevoegt.

 

Eigenaren:

  • Hebben volledige toegang tot het huisbeveiligingssysteem.
  • Ontvangen meldingen op hun mobiele telefoon.

Kinderen:

  • Kunnen het huisbeveiligingssysteem alleen in- of uitschakelen
  • Ontvangen geen meldingen op hun mobiele telefoon.

Gasten:

  • Kunnen het huisbeveiligingssysteem alleen in- of uitschakelen.
  • Als ze dat willen, kunnen zij ook meldingen ontvangen.
Hoe zit het met mijn privacy als ThuisWacht opnames maakt en bewaart?

ThuisWacht voldoet aan de meest strenge eisen op het gebied van privacy en cybersecurity. Uw data zijn dus veilig en uw privacy is gewaarborgd. Daarnaast heeft de slimme camera een shutter die dichtgaat als het systeem is uitgeschakeld. Zo weet u zeker dat er niemand meekijkt als u thuis bent. Om de shutter te bedienen, drukt u in de Toon Security app op het privacyicoon. Het sluiten van de shutter kunt u automatiseren als de bewegingsdetectie van ThuisWacht wordt geactiveerd. Dit doet u via 'Instellingen', 'Privacy' en 'Automatische afsluiter'.