Per 1 juli 2017 wijzigde de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet)
De nieuwe Arbowet richt zich nadrukkelijk op (betere) preventie. De regering wil beroepsziekten en arbeidsgerelateerde gezondheidsklachten zoveel mogelijk voorkomen. Vooral het vermijden van een te hoge werkdruk is erg belangrijk. De positie van de bedrijfsarts en de randvoorwaarden voor zijn handelen zijn ook verbeterd.
Wat veranderde er per 1 juli 2017?
Wat veranderde er voor jou?
Wat doen wij verder nog?
We passen de tekst op de polis en in de voorwaarden aan. Dit doen we bij de verlenging van je polis per 1 januari 2018. Ruim op tijd. Want op 1 juli 2018 moet dit voor alle klanten geregeld zijn. In praktijk merkte je na 1 juli 2017 geen verschil in je verzekering.
Wat moet je zelf nog doen?
De nieuwe wet richt zich nadrukkelijker op preventie. Het hebben van een preventiemedewerker binnen de onderneming is al langere tijd verplicht. Heb je nog geen preventiemedewerker binnen je onderneming? Dan moet je deze zo snel mogelijk aanstellen. Heeft de onderneming 25 of minder medewerkers? Dan mag je als werkgever zelf de rol van preventiemedewerker op je nemen.
Wat veranderde er voor nieuwe klanten?