Uw mening is belangrijk voor ons
Bent u ontevreden over ons? Dat vinden we natuurlijk heel vervelend. We zoeken graag samen met u naar een oplossing.
Hoe heeft u Interpolis ervaren? Of heeft u een compliment voor ons? We horen graag uw mening. Zo weten we wat belangrijk is voor u.
Zorgverzekering: u kunt een herbeoordeling aanvragen
Wij doen ons best om uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. Toch kan het voorkomen dat u het niet met ons eens bent. U vraagt een herbeoordeling schriftelijk aan. In de herbeoordeling geeft u duidelijk aan waarom u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht. Binnen 5 werkdagen sturen wij u een bevestiging van uw aanvraag voor een herbeoordeling. Wij geven binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.
Voldoet onze herbeoordeling niet aan uw verwachtingen?
Komt u er samen met ons niet meer uit? Wordt het verzoek om heroverweging afgewezen of reageren wij niet binnen de gestelde termijn? Dan kunt u uw klacht laten toetsen door de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). De SKGZ werkt onafhankelijk en onpartijdig met als doel het helpen oplossen van problemen tussen verzekerden en hun zorgverzekeraar.
U dient uw klacht schriftelijk in of via www.skgz.nl. Maar let op: de SKGZ helpt u niet meer als een rechterlijke instantie uw zaak in behandeling heeft of daar al een uitspraak over heeft gedaan. De SKGZ is het overkoepelende orgaan voor de Ombudsman Zorgverzekeringen en de Geschillencommissie Zorgverzekeringen. Met ingang van 1 januari 2008 brengt de Geschillencommissie niet alleen bindend advies uit voor de hoofdverzekering (basisverzekering) maar ook voor de aanvullende verzekeringen.
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
www.skgz.nl
Telefoon: 088 900 69 00
Fax: 088 900 69 06
E-mail: info@skgz.nl
Een klacht over Pensioenen kunt u ook laten toetsen door de ombudsman Pensioenen
Ons antwoord op klachten over de uitvoering van het pensioenreglement van een bedrijfstak- of ondernemingspensioenfonds kunt u laten toetsen bij de Ombudsman Pensioenen. Meer informatie hierover vindt u op de website van de Ombudsman Pensioenen.
Burgerlijk rechter
U mag altijd naar de burgerlijk rechter stappen. Ook nadat Kifid een bindend advies heeft uitgebracht. In dit laatste geval kijkt de rechter alleen procedureel naar de klacht. Meer informatie vindt u op de rechtspraak.nl. Ook kunt u hier nagaan bij welke rechtbank u terecht kunt. U kunt uw klacht ook melden bij het ODR Platform.