Conflict over een product of met een dienstverlener

Bekijk of wij je kunnen helpen met juridisch advies over jouw situatie.

Ik heb een conflict over een product of aankoop.

Heb je juridisch advies nodig over jouw conflict? Of heb je een vraag over jouw rechtspositie? In onderstaande situaties kan Interpolis Rechtshulp je daarbij helpen:
  • Ik ben niet tevreden met of heb spijt van mijn aankoop.
    Je kocht een product, maar dat voldoet niet aan jouw verwachtingen of is kapot. Of je kocht iets online of telefonisch en hebt achteraf spijt van de aankoop. Je wil een goede oplossing of de aankoop terugdraaien.
  • Ik heb een product besteld en betaald, maar heb dit niet ontvangen.
    Je wil dat je bestelling alsnog wordt geleverd. Of je wil je aankoop terugdraaien en je geld terugkrijgen.
  • Ik heb een product verkocht, maar de koper is niet tevreden.
    De koper​ wil de aankoop terugdraaien en zijn geld terugkrijgen. Wat kun je doen?
  • Ik ben opgelicht via Marktplaats.
    Je hebt bijvoorbeeld een product verkocht en verstuurd, maar geen betaling ontvangen. Je wil advies over wat je kunt doen.

Ik heb een conflict met een dienstverlener.

Heb je juridisch advies nodig over jouw conflict? Of heb je een vraag over jouw rechtspositie? In onderstaande situaties kan Interpolis Rechtshulp je daarbij helpen:
  • Ik heb een conflict met mijn aannemer.
    Bijvoorbeeld over een schade die de aannemer veroorzaakt of over een te hoge rekening. Of de aannemer haalt de afgesproken planning niet of levert slecht werk.
  • Ik heb een conflict met mijn telefoonprovider.
    Je bent bijvoorbeeld ontevreden over de kwaliteit van de internetverbinding. Of je hebt een conflict over de rekening of over het opzeggen van je abonnement.
  • Ik heb een conflict met mijn energiemaatschappij.
    Je meterstanden zijn onjuist ingeschat, waardoor je teveel betaalt. Of je hebt een stroomstoring gehad en wilt daarvoor een vergoeding. Ook kun je een conflict hebben over het opzeggen van je energiecontract.
  • Ik heb een conflict met mijn reisorganisatie.
    Je krijgt bijvoorbeeld voor vertrek te horen dat je reis wordt aangepast. Of de reis blijkt niet aan de verwachtingen te voldoen. Je wil weten wat je kunt doen. Ook kun je een conflict krijgen over een vergoeding bij vertraging of annulering van je vlucht.

Op zoek naar een oplossing voor jouw conflict.

Wij helpen je graag bij jouw juridisch probleem. Het is mogelijk om jouw zaak bij de rechtbank of geschillencommissie volledig over te dragen aan de ervaren juristen van LegalGuard. Wil je meer informatie? Maak dan een afspraak voor een vrijblijvende intake.

Samen werken aan een oplossing

Je kunt al veel zelf doen. Denk aan het verzamelen van contracten, brieven, e-mails en andere documenten die met jouw situatie te maken hebben. Om je op weg te helpen hebben wij voorbeeldbrieven voor veelvoorkomende juridische conflicten.

Juridisch advies on demand

Heb je direct juridisch advies nodig? En heb je geen rechtsbijstand­verzekering? Kies dan voor Interpolis Rechtshulp. Tijdens het gesprek krijg je advies over de oplossing die het beste bij jouw situatie past. Je betaalt niets voor dit gesprek.