Reis je met de trein, bus, boot of met het vliegtuig? En wordt de vertraging veroorzaakt door een natuurgeweld of door een stakings-, stiptheids-, protest- of solidariteitsactie? En kunnen de vervoersorganisatie en reisorganisatie niets aan de vertraging doen? En heb je een annuleringsverzekering bij Interpolis? Dan heb je recht op een vergoeding op van je gemiste vakantiedagen als de vertraging meer dan 8 uur bedraagt. Denk bijvoorbeeld aan vertraging van je vliegtuig door slecht weer of door stakingen van personen buiten je reisorganisatie of vervoersmaatschappij.
Heb je vertraging omdat je jouw vlucht miste, bijvoorbeeld doordat je in een file terecht kwam? Of heb je vertraging door een technisch mankement van het vliegtuig? Dan is dit niet verzekerd op de annuleringsverzekering.
Is je reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor je vertraging? Dan kun je het beste met hen contact opnemen. Meer informatie hierover vind je op www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl.
Op de Alles in één Polis autoverzekering kun je kiezen voor een vrijwillig eigen risico van € 150,- of € 300,-. Je hebt geen verplicht eigen risico. Heb je een AutoBewust autoverzekering? Dan kun je kiezen voor een vrijwillig eigen risico van € 300,- of € 500,-. Je hebt een verplicht eigen risico van € 150,-.
Het eigen risico is het bedrag dat je bij een schade zelf betaalt. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie.
Is de auto WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco verzekerd? Dan zijn je persoonlijke bezittingen tot € 250,- per gebeurtenis verzekerd op je autoverzekering. Zorg er wel voor dat de auto op slot is en je bezittingen uit het zicht liggen. Anders zijn ze niet verzekerd.
Diefstal van diefstalgevoelige bezittingen zijn niet verzekerd. Zoals geld, telefoon, laptop, fototoestel, dvd-speler, tablet, paspoort, horloge en sieraden.
Binnen Nederland kun je je spullen ook verzekeren op de BuitenDeDeur verzekering, zolang je niet op vakantie bent. Of op je reisverzekering met de aanvullende dekking Bagage als je wel op vakantie bent.
Het aantal schadevrije jaren geeft aan hoeveel jaar je een autoverzekering hebt zonder een terugvalschade te melden. Een terugvalschade is schade aan anderen door jouw auto en schade aan je eigen auto door botsingen, slippartijen of vandalisme. Elk verzekeringsjaar komt er 1 schadevrij jaar bij als er in het afgelopen jaar geen terugvalschade is gemeld. Schadevrije jaren hebben invloed op je premie.
Heb je een Alles in één Polis autoverzekering? Dan bouw je no-claimkorting op. Ook wel BM-korting of bonus-maluskorting genoemd. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe hoger de no-claimkorting. Om te bepalen hoeveel korting je krijgt, gebruiken wij de bonus-malusladder. Heb je een AutoBewust autoverzekering? Dan heeft het aantal schadevrije jaren ook invloed op je premie. Maar je hebt geen BM-trede met bijbehorende no-claimkorting.
Op de Alles in één Polis autoverzekering kun je kiezen voor een vrijwillig eigen risico van € 150,- of € 300,-. Je hebt geen verplicht eigen risico. Heb je een AutoBewust autoverzekering? Dan kun je kiezen voor een vrijwillig eigen risico van € 300,- of € 500,-. Je hebt een verplicht eigen risico van € 150,-.
Het eigen risico is het bedrag dat je bij een schade zelf betaalt. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie.
Aangesloten reparateur
Het is voor jou het makkelijkst als je de schade laat herstellen door een bij ons aangesloten schadehersteller. Bij een aangesloten reparateur heb je deze voordelen:
Ga je naar een aangesloten merkdealer? Dan heb je ook nog een garantiebewijs van de merkdealer voor het herstel en je auto wordt gewassen en gereinigd. Bekijk onze herstellers >
Zelf gekozen reparateur
Maak je liever gebruik van je eigen reparateur? Dat kan ook. Geef dit aan bij je schademelding. Je hoort dan of het nodig is dat 1 van onze experts de schade beoordeelt. En hoe we de door jou gemaakte kosten vergoeden.
Heb je een AutoBewust autoverzekering en koos je bij de dekking voor alleen aangesloten herstellers? Dan betaal je een extra eigen risico van € 600,- als je de schade toch laat repareren door een hersteller waar wij geen afspraken mee maakten.
Het aantal schadevrije jaren geeft aan hoeveel jaar je een autoverzekering hebt zonder een terugvalschade te melden. Een terugvalschade is schade aan anderen door jouw auto en schade aan je eigen auto door botsingen, slippartijen of vandalisme. Elk verzekeringsjaar komt er 1 schadevrij jaar bij als er in het afgelopen jaar geen terugvalschade is gemeld. Schadevrije jaren hebben invloed op je premie.
Heb je een Alles in één Polis autoverzekering? Dan bouw je no-claimkorting op. Ook wel BM-korting of bonus-maluskorting genoemd. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe hoger de no-claimkorting. Om te bepalen hoeveel korting je krijgt, gebruiken wij de bonus-malusladder. Heb je een AutoBewust autoverzekering? Dan heeft het aantal schadevrije jaren ook invloed op je premie. Maar je hebt geen BM-trede met bijbehorende no-claimkorting.
Wil je geen afspraak maken bij Autotaalglas, KwikFit of 123ruit.nl? Dan mag je ook zelf een herstelbedrijf kiezen dat aangesloten is bij BOVAG. Laat je ruit herstellen en meld daarna je schade bij ons. Laat je de ruit herstellen door een herstelbedrijf dat niet is aangesloten bij BOVAG? Dan vergoeden wij de schade niet.
Heb je een AutoBewust autoverzekering? En heb je bij de dekking gekozen voor alleen aangesloten herstellers? Dan kun je een afspraak maken bij Autotaalglas, KwikFit, 123ruit.nl of een ander herstelbedrijf waar wij afspraken mee maakten. Kies je een hersteller waar wij geen afspraken mee maakten? Dan betalen wij niet.
Bij het afsluiten van de verzekering geef je je gezinssamenstelling door. De gezinssamenstelling die jij verzekerd hebt vind je in Mijn Interpolis, onze app en op je polisblad. Je hoeft de namen van je gezin niet aan ons door te geven.
1-persoonshuishouden
Jij, de verzekeringnemer.
2-persoonshuishouden
Jij, de verzekeringnemer en 1 gezinslid.
Dit gezinslid is iemand met wie jij samenwoont of een kind dat bij een ex-partner of in een tehuis woont. Ook een uitwonend kind dat voltijd studeert en op kamers woont.
Meerpersoonshuishouden
Jij, de verzekeringnemer en meerdere gezinsleden.
Deze gezinsleden zijn alle personen met wie jij samenwoont. Ook kinderen die bij een ex-partner of in een tehuis wonen. En uitwonende kinderen die voltijd studeren en op kamers wonen.
Logés zonder aansprakelijkheidsverzekering en huispersoneel zijn bij elke gezinssamenstelling verzekerd.
Ik heb zelf een reis samengesteld, wat hebben jullie nodig als ik deze reis annuleer?
Naast de basisinformatie zoals de boekingsdatum, reisperiode en reisbestemming is in dit geval met name de reissom belangrijk. Graag willen we weten uit welke onderdelen de reis bestaat en wat de kosten hiervoor zijn. Van elk geboekte onderdeel ontvang je van de reisorganisatie een annuleringsbevestiging waar op staat wat de overgebleven kosten zijn.
Ik kan de reis misschien omboeken in plaats van annuleren, wat hebben jullie nodig?
Ook hier geldt dat we de basis informatie nodig hebben zoals de boekingsdatum, reisperiode, reisbestemming en reissom. Wij betalen de kosten die op het omboekingsbewijs staan dat je ontvangt van je reisorganisatie.
Weet je zeker dat je geen gebruik gaat maken van je boeking? Dan vragen we je om zo snel mogelijk te annuleren. Daarmee voorkom je (onnodig) hoge annuleringskosten voor jou of ons.
Twijfel je of de reden van je annulering verzekerd is? En wil je eerst zeker weten dat je de kosten terugkrijgt? Wacht dan met annuleren tot je de schade online bij ons hebt gemeld of contact met ons hebt gehad.
Aangesloten reparateur
We werken samen met betrouwbare reparateurs die gebruik maken van duurzame materialen. De reparateur belt binnen 2 uur om een afspraak te maken en komt langs wanneer het jou uitkomt. Tijdens en na slecht weer kan dit langer duren. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat je daar geen omkijken naar hebt. Heb je een eigen risico? Dan betaal je dat bedrag aan ons.
Zelf gekozen reparateur
We vragen je voordat de reparatie plaatsvindt om een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan. Heb je een eigen risico? Dan wordt dat bedrag van de betaling afgetrokken.
Zelf repareren
Ben je handig? Dan mag je de schade aan je woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En betalen € 15,- per gewerkt uur. Heb je een eigen risico? Dan wordt dat bedrag van de betaling afgetrokken.
Aangesloten reparateur
We werken samen met betrouwbare reparateurs die gebruik maken van duurzame materialen. De reparateur belt binnen 2 uur om een afspraak te maken en komt langs wanneer het jou uitkomt. Tijdens en na slecht weer kan dit langer duren. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat je daar geen omkijken naar hebt. Heb je een eigen risico? Dan betaal je dat bedrag aan ons.
Zelf gekozen reparateur
We vragen je voordat de reparatie plaatsvindt om een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan. Heb je een eigen risico? Dan wordt dat bedrag van de betaling afgetrokken.
Zelf repareren
Ben je handig? Dan mag je de schade aan je woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En betalen € 15,- per gewerkt uur. Heb je een eigen risico? Dan wordt dat bedrag van de betaling afgetrokken.
Aangesloten reparateur
We werken samen met betrouwbare reparateurs die gebruik maken van duurzame materialen. De reparateur belt binnen 2 uur om een afspraak te maken en komt langs wanneer het jou uitkomt. Tijdens en na slecht weer kan dit langer duren. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat je daar geen omkijken naar hebt. Heb je een eigen risico? Dan betaal je dat bedrag aan ons.
Zelf gekozen reparateur
We vragen je voordat de reparatie plaatsvindt om een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan. Heb je een eigen risico? Dan wordt dat bedrag van de betaling afgetrokken.
Zelf repareren
Ben je handig? Dan mag je de schade aan je woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En betalen € 15,- per gewerkt uur. Heb je een eigen risico? Dan wordt dat bedrag van de betaling afgetrokken.
Soms moet je onverwachts extra kosten maken tijdens je vakantie. Bijvoorbeeld omdat je hulp nodig hebt. Of omdat jij en je gezinsleden langer moeten blijven op de vakantiebestemming. Veel van deze kosten zijn verzekerd op je reisverzekering. Je maakt deze kosten in overleg met onze alarmcentrale. Krijg je te maken met extra reis- en verblijfskosten? Dit is wat wij vergoeden:
Als je te maken krijgt met extra reis- of verblijfskosten is het belangrijk dat je eerst belt met onze alarmcentrale. Alle kosten die je daarna maakt, kun je bij ons melden. Deze gegevens heb je nodig om je kosten te melden:
Daarnaast hebben we gegevens nodig over de medische kosten:
Bij het afsluiten van de verzekering geef je je gezinssamenstelling door. De gezinssamenstelling die jij verzekerd hebt vind je in Mijn Interpolis, onze app en op je polisblad. Je hoeft de namen van je gezin niet aan ons door te geven.
1-persoonshuishouden
Jij, de verzekeringnemer.
2-persoonshuishouden
Jij, de verzekeringnemer en 1 gezinslid.
Dit gezinslid is iemand met wie jij samenwoont of een kind dat bij een ex-partner of in een tehuis woont. Ook een uitwonend kind dat voltijd studeert en op kamers woont.
Meerpersoonshuishouden
Jij, de verzekeringnemer en meerdere gezinsleden.
Deze gezinsleden zijn alle personen met wie jij samenwoont. Ook kinderen die bij een ex-partner of in een tehuis wonen. En uitwonende kinderen die voltijd studeren en op kamers wonen.
Aangesloten reparateur
Het is voor jou het makkelijkst als je de schade laat herstellen door een bij ons aangesloten schadehersteller. Bij een aangesloten reparateur heb je deze voordelen:
Ga je naar een aangesloten merkdealer? Dan heb je ook nog een garantiebewijs van de merkdealer voor het herstel en je auto wordt gewassen en gereinigd. Bekijk onze herstellers >
Zelf gekozen reparateur
Maak je liever gebruik van je eigen reparateur? Dat kan ook. Geef dit aan bij je schademelding. Je hoort dan of het nodig is dat 1 van onze experts de schade beoordeelt. En hoe we de door jou gemaakte kosten vergoeden.
Heb je een AutoBewust autoverzekering en koos je bij de dekking voor alleen aangesloten herstellers? Dan betaal je een extra eigen risico van € 600,- als je de schade toch laat repareren door een hersteller waar wij geen afspraken mee maakten.
Het aantal schadevrije jaren geeft aan hoeveel jaar je een autoverzekering hebt zonder een terugvalschade te melden. Een terugvalschade is schade aan anderen door jouw auto en schade aan je eigen auto door botsingen, slippartijen of vandalisme. Elk verzekeringsjaar komt er 1 schadevrij jaar bij als er in het afgelopen jaar geen terugvalschade is gemeld. Schadevrije jaren hebben invloed op je premie.
Heb je een Alles in één Polis autoverzekering? Dan bouw je no-claimkorting op. Ook wel BM-korting of bonus-maluskorting genoemd. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe hoger de no-claimkorting. Om te bepalen hoeveel korting je krijgt, gebruiken wij de bonus-malusladder. Heb je een AutoBewust autoverzekering? Dan heeft het aantal schadevrije jaren ook invloed op je premie. Maar je hebt geen BM-trede met bijbehorende no-claimkorting.