De WerkgelukScan: hoe gelukkig zijn jouw thuiswerkende medewerkers?
In maart 2020 riep het kabinet op tot zo veel mogelijk thuiswerken. Hier is op grote schaal gehoor aan gegeven. En thuiswerken blijft, zo blijkt uit de Interpolis Bedrijvenmonitor. Bijna 60% van het groot-mkb en 45% van het klein-mkb zegt thuiswerken ook na de pandemie te blijven stimuleren. Tegelijkertijd zijn er zorgen over de gezondheid en welzijn van personeel tijdens het thuiswerken. En over mogelijk verzuim, laten de ondernemers weten.
Thuiswerken heeft voordelen. Denk aan minder reistijd, meer privétijd en meer vrijheid in de werkzaamheden. Maar er is ook een keerzijde. Door minder contact, de vervaging van de scheiding tussen werk- en privéleven, veel beeldschermwerk én weinig pauzes is het mogelijk dat jouw medewerkers minder werkgeluk ervaren. Terwijl onderzoek aantoont dat gelukkige medewerkers productiever en creatiever zijn, beter samenwerken én minder verzuimen. Met gelukkige medewerkers kan jij dus het beste uit jouw bedrijf halen.
Werken aan werkgeluk met de WerkgelukScan
Door thuiswerken is het moeilijker geworden om zicht te houden op hoe het écht met je medewerkers gaat. Daarom ontwikkelden wij samen met de Behavior Change Group, de WerkgelukScan. Door de Werkgelukscan te delen met je medewerkers kunnen jouw medewerkers op basis van inzichten uit een wetenschappelijk gevalideerde scan aan de slag met hun werkgeluk. En stimuleer je ze om met jou in gesprek te gaan over ze precies nodig hebben om het beste uit hun zichzelf te halen.
Hoe werkt de WerkgelukScan?
En wat voor jouw medewerkers geldt, geldt natuurlijk ook voor jou
Je kan de scan ook zelf invullen. Ga direct aan de slag en krijg inzicht in waar voor jou winst te behalen valt.
Waarom doet Interpolis dit?
Interpolis ontwikkelt samen met ondernemers en experts oplossingen en diensten die daarvoor zorgen. Bijvoorbeeld om de mentale en fysieke weerbaarheid van jou en je medewerkers te vergroten. Dat leidt tot meer werkplezier, een hogere productiviteit en minder ziekteverzuim.