In 3 stappen naar een oplossing

1. Verzamel alle informatie

Zoals aanschafdatum, aankoopbewijs, merk, type, kleur, aantal gigabytes, kosten van de reparatie en kosten van dezelfde of vergelijkbare telefoon nu. Zo kunnen wij uw melding snel en goed afhandelen. Is uw telefoon beschadigd? Maak dan ook foto’s van uw telefoon.

Icoontje vergrootglas

2. Meld de schade of diefstal

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het u uitkomt. Wij nemen daarna contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.

Icoontje  tafelbel

3. Samen kijken we naar een oplossing

Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan uw telefoon gerepareerd worden? Dan haalt de reparateur de telefoon bij u op, wanneer dat voor u uitkomt. Wilt u de reparatie zelf regelen? Dat kan natuurlijk ook. Meld uw schade dan eerst bij ons.

Icoontje duim omhoog

Wilt u weten of uw telefoon verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen u daarom uit wanneer uw telefoon wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico u heeft.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Maak foto’s van uw beschadigde telefoon of doe aangifte bij de politie als uw telefoon gestolen is. Houd er rekening mee dat u een eigen risico heeft. Het eigen risico is het deel dat u zelf betaalt.

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Kapotte telefoon en contant geld

Wat betaalt Interpolis bij schade of diefstal van mijn telefoon?

Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van uw telefoon als uw telefoon niet gerepareerd kan worden. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud uw telefoon is, waar de schade ontstaan is en welk eigen risico u heeft.

Bij reparatie van uw toestel betalen we maximaal de reparatiekosten. Zijn deze kosten hoger dan de dagwaarde? Dan betalen wij de dagwaarde: het bedrag dat de spullen vlak voor de schade waard waren.


Is het schadebedrag lager dan uw eigen risico? Dan betalen we niet.

Veelgestelde vragen

Mag ik de schade aan mijn telefoon melden na reparatie?
Kunt u de schade aantonen? Bijvoorbeeld door middel van een foto of reparatienota. Dan mag u de schade toch nog melden.
Waarom werkt Interpolis met aangesloten telefoonreparateurs?
Wij werken met aangesloten reparateurs, omdat wij u dan het volgende kunnen aanbieden:
  • een professionele en betrouwbare reparateur
  • de reparateur maakt een afspraak met u en komt bij u thuis het toestel ophalen
  • u hoeft niets voor te schieten, wij betalen de rekening direct aan de reparateur
  • na reparatie ontvangt u een gratis screenprotector
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als u in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met u op. We maken dan een afspraak om bij u thuis de schade te bekijken en door te nemen.