Schade aan telefoon

Kapotte of gestolen telefoon, wat nu?

Een kapotte of gestolen telefoon is erg vervelend. Uw spullen, waaronder een iPhone, Samsung of andere smartphone, kunt u bij Interpolis verzekeren tegen diefstal, verlies en beschadiging.

Is uw telefoon beschadigd bij u in huis? Dan is dit verzekerd op uw Inboedelverzekering. Ook als u de telefoon zelf liet vallen. Mogelijk geldt er een eigen risico van € 100,-.

Is uw telefoon beschadigd in uw tuin of ergens anders in Nederland en u bent niet op vakantie? Dan is dit verzekerd op de BuitenDeDeur verzekering. Er geldt wel een eigen risico van € 100,-.

Schade aan uw telefoon die ontstaat tijdens uw vakantie is verzekerd op de Doorlopende Reisverzekering met dekking bagage. Er geldt wel een eigen risico van € 50,-.

Meld uw schade online

Dit kan 24/7. U meldt eenvoudig online uw schade. En wij nemen daarna contact met u op.

U mag ons ook bellen. Wij helpen u graag. Voor vragen over uw schade kunt u natuurlijk ook bij ons terecht. 

Wij regelen de reparatie of vervanging

Swoop is een herstelbedrijf waar Interpolis mee samenwerkt. Zij komen bij u langs waar en wanneer het u uitkomt en leveren kwaliteit.

Interpolis neemt eerst contact met u op. Daarna neemt Swoop binnen 2 uur contact met u op om een afspraak te maken.

U hoeft zelf niets meer te doen

Swoop repareert of vervangt uw mobiel als de schade aan uw mobiel verzekerd is. Mogelijk geldt er een eigen risico.

Alle kosten regelt Swoop direct met Interpolis. U merkt hier niets van.

Mijn schade melden

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En altijd als het u uitkomt. Wel zo fijn.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Mag ik zelf het herstelbedrijf kiezen waar ik mijn telefoon laat repareren?
Ja. Als u liever geen gebruik maakt van het herstelbedrijf Swoop, dan mag u ook een ander herstelbedrijf kiezen. Meld uw schade altijd eerst bij Interpolis. Wij beoordelen dan of de schade verzekerd is en wat de vervolgstappen zijn.
Welke schades zijn niet verzekerd?
  • krassen, deuken en vlekken
  • ouderdom en slijtage
  • zonder dat er iets gebeurde werkt de telefoon ineens niet meer
  • schade in huis door uw huisdier
  • kosten van uw abonnement
  • misbruik door een ander voor het gebruik van internet of bellen
  • diefstal, verlies en beschadiging als u niet zorgvuldig met uw telefoon omgaat
Wat bedoelt Interpolis met zorgvuldig met een telefoon omgaan?
  • Houd uw telefoon altijd vast, binnen handbereik en in het zicht of berg hem op in een afgesloten ruimte.
  • Laat uw telefoon niet in de auto liggen.
  • Neem uw telefoon in een boot, bus, taxi, trein of vliegtuig mee als handbagage.
Welke kosten krijg ik vergoed bij schade?

Is de schade aan uw telefoon verzekerd op uw Inboedelverzekering? 
Kan uw telefoon gerepareerd worden? Dan betalen wij de reparatiekosten. Kan uw telefoon niet gerepareerd worden, zijn de reparatiekosten hoger dan de dagwaarde of is uw telefoon gestolen? Dan betalen wij de dagwaarde of nieuwwaarde. Dit bepalen wij op basis van de waarde vlak voor de schade. Mogelijk geldt er een eigen risico van € 100,-.
Lees verder


Is de schade aan uw telefoon verzekerd op uw BuitenDeDeur verzekering of Reisverzekering met dekking bagage?
Kan uw telefoon gerepareerd worden? Dan betalen wij de reparatiekosten. Kan uw telefoon niet gerepareerd worden, zijn de reparatiekosten hoger dan de dagwaarde of is uw telefoon gestolen? Dan betalen wij de nieuwwaarde als uw telefoon jonger is dan 1 jaar. Anders betalen wij de dagwaarde. Op de BuitenDeDeur verzekering geldt een eigen risico van € 100,-. En op de dekking bagage van de reisverzekering geldt een eigen risico van € 50,-.