Overstappen naar Interpolis

Overstapservice

Wil je met jouw verzekering(en) overstappen naar de Interpolis Alles in één Polis®? Wij helpen je graag om je bestaande verzekeringen bij je huidige verzekeraar kosteloos op te zeggen. Zeg jouw bestaande verzekering pas op als je een nieuwe verzekering bij Interpolis hebt afgesloten.

Interpolis maakt hiervoor gebruik van de service van opzeggen.nl.

Contact over je opzegging

Heb je vragen over de status van je opzegging? Dan kun je direct contact opnemen met opzeggen.nl via support@opzeggen.nl.

Veelgestelde vragen over de overstapservice:

De verzekeraar waar ik wil opzeggen staat niet in de lijst. Kan ik toch gebruik maken van de opstapservice?
Ja. Je kunt dan gebruik maken van de algemene opzegbrief. In deze brief vul je je adresgegevens in en die van de verzekeraar waar je wilt opzeggen. Wij kunnen de brief niet voor je versturen. Print en verstuur de brief zelf.
Hoe werkt de overstapservice?
Bij de overstapservice kies je bij welke verzekeraar je de verzekering wilt opzeggen. Hierna vul je een aantal gevraagde gegevens in, zoals NAW-gegevens, opzegdatum en polisnummer. Op basis van deze gegevens maakt de tool een opzegbrief. Nadat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden, verzenden wij de opzegbrief kosteloos voor je. Je kunt de opzegbrief ook printen en zelf versturen.

Je krijgt een bevestiging van je opzegging. Opzeggen.nl geeft de opzegging binnen 48 uur door aan de verzekeraar bij wie je een verzekering wilt opzeggen. Uiteindelijk hoor je van de verzekeraar waar je opzegde of en per wanneer de opzegging is verwerkt.
Ik accepteer de voorwaarden van opzeggen.nl niet. Wat nu?
Je kunt dan geen gebruik maken van de service van opzeggen.nl. Je kunt de opzegbrief wel downloaden. Print en verstuur de brief zelf.
Ik heb de verkeerde datum gekozen voor het opzeggen van mijn verzekering. Wat nu?
Neem direct contact op met opzeggen.nl. Dat kan via support@opzeggen.nl. Als blijkt dat opzeggen.nl je aanvraag al heeft verwerkt, neem dan contact op met de verzekeraar waar je wilt opzeggen.
Ik heb vragen of een klacht over de opstapservice. Wat moet ik doen?
Je kunt vragen of klachten over de overstapservice direct melden bij opzeggen.nl. Stuur hiervoor een e-mail naar support@opzeggen.nl.
Ik wil de opzegbrief aanpassen, kan dat?
Ja. Je kunt de opzegbrief aanpassen. Download daarvoor de opzegbrief als word bestand. Daarna kun je de brief naar wens aanpassen. Wij kunnen de brief niet voor je versturen. Print de brief en verstuur deze zelf.
Is het invullen van een polisnummer noodzakelijk als ik de overstapservice gebruik?
Ja. Het polisnummer is nodig om zeker te weten dat we de juiste polis opzeggen. Heb je geen polisnummer bij de hand? Dan kan de verzekeraar waar je opzegt je polisnummer achterhalen op basis van je naam en adresgegevens.
Mijn opzegging is niet verwerkt door de verzekeraar en ik ben nu dubbel verzekerd. Wat nu?
De verzekeraar waarbij je verzekering het kortste loopt, moet de verzekering stoppen. Dat is Interpolis. Neem hiervoor contact op met Rabobank. Je betaalt dan niet onnodig dubbel premie. Neem ook contact op met de verzekeraar waar je weg wilt. Stem met die verzekeraar af op welke datum je weg kan. Sluit vervolgens opnieuw een Interpolis verzekering af.