Glasverzekering

Verzeker het glas van uw woning met de Interpolis Woonverzekeringen

Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Door storm kan een tak bijvoorbeeld door het glas van het (dak)raam vallen. Uw kinderen schieten per ongeluk een bal door het glas in de schuurdeur. Of het glas van de douchecabine springt eruit, doordat er tijdens het schoonmaken iets tegenaan valt. Glasschade is in veel gevallen niet te voorkomen. Gelukkig kunt u deze schades wel verzekeren met de Interpolis Woonverzekeringen. Het afsluiten van een losse glasverzekering is dan bovendien niet nodig.

Glas verzekert u op de Interpolis Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering

Heeft u een huurhuis? Dan verzekert u glas met de Interpolis Inboedelverzekering. En als u de eigenaar bent van een koophuis, verzekert u glas met de Interpolis Woonhuisverzekering. In beide gevallen heeft u geen aanvullende glasverzekering nodig. Wij betalen in de volgende gevallen voor schade:
  • Als glas breekt.
  • Als dubbelglas lekslaat (als er water of stof tussen de glasplaten komt) en niet ouder is dan 10 jaar. Heeft u nog garantie van de leverancier of de fabrikant? Dan moet u aan hen vragen om de schade te betalen.

We betalen de volgende kosten:
  • De prijs van het nieuwe glas.
  • Wat het kost om het nieuwe glas te plaatsen en de glaslatten in de grondverf te zetten als dat nodig is.
  • De kosten voor tijdelijke maatregelen of voorzieningen als u schade hebt, bijvoorbeeld door een stuk glas over de breuk of het gat te lijmen.
  • Wat het kost om versieringen, letters en folie die op het glas stonden, opnieuw aan te brengen.
Glasschade is niet verzekerd als de woning langer dan een bepaalde tijd leegstaat.

Schade melden

Hebt u schade aan glas? Maak, als het kan, eerst foto’s van de situatie en ruim daarna pas op. Foto’s kunnen helpen bij het melden van schade. Meld uw schade telefonisch of online. We maken het geld binnen 48 uur over of regelen de schade met het schadeherstelbedrijf.