In 3 stappen naar een oplossing

1. Verzamel alle informatie

Zoals aanschafdatum, aankoopbewijs, merk, type, kleur, aantal gigabytes, kosten van de reparatie en kosten van dezelfde of vergelijkbare telefoon nu. Zo kunnen wij jouw melding snel en goed afhandelen. Is je telefoon beschadigd? Maak dan ook foto’s van je telefoon.

Icoontje vergrootglas

2. Meld de schade of diefstal

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het jou uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

3. Samen kijken we naar een oplossing

Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan je telefoon gerepareerd worden? Dan haalt de reparateur de telefoon bij je op, wanneer dat voor jou uitkomt. Wil je de reparatie zelf regelen? Dat kan natuurlijk ook. Meld je schade dan eerst bij ons.

Icoontje duim omhoog

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Maak foto’s van je beschadigde telefoon of doe aangifte bij de politie als je telefoon gestolen is. Hou er rekening mee dat je een eigen risico hebt. Het eigen risico is het deel dat je zelf betaalt.
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Scan de QR-code via je smartphone camera.
Download de Interpolis app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
Bel ons
Vandaag bereikbaar tot 18.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Kapotte telefoon en contant geld

Wat betaalt Interpolis bij schade of diefstal van mijn telefoon?

Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van je telefoon als je telefoon niet gerepareerd kan worden. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud je telefoon is, waar de schade ontstaan is en welk eigen risico je hebt.

Bij reparatie van je toestel betalen we maximaal de reparatiekosten. Zijn deze kosten hoger dan de dagwaarde? Dan betalen wij de dagwaarde: het bedrag dat de spullen vlak voor de schade waard waren.


Is het schadebedrag lager dan je eigen risico? Dan betalen we niet.

Wil je weten of jouw telefoon verzekerd is?
Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer jouw telefoon wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico je hebt.

Veelgestelde vragen

Wanneer betaalt Interpolis de nieuwwaarde van mijn telefoon?
De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor jouw telefoon nu in een winkel te koop is. Is de schade of diefstal verzekerd op de Doorlopende Reisverzekering met dekking Bagage of BuitenDeDeur verzekering? Dan betalen we de nieuwwaarde als je telefoon jonger is dan 1 jaar is. En je dit kunt aantonen met bijvoorbeeld een rekening. Mogelijk heb je wel een eigen risico.

Is je schade verzekerd op de inboedelverzekering? Dan betalen we de nieuwwaarde als de spullen vlak voor de schade of diefstal meer waard zijn dan 40% van de nieuwwaarde. Ook houden we hier rekening met het eigen risico.
Hoe bepaalt Interpolis de dagwaarde van mijn telefoon?
Bij de vergoeding van een schade houden wij rekening met afschrijving. Als toestellen ouder worden, worden ze minder waard. Hoe snel een telefoon in waarde daalt, verschilt per toestel. We gaan hierbij uit van een gemiddelde afschrijving bij normaal gebruik. Interpolis hanteert hierbij een waardevermindering per jaar. Een iPhone schrijft af in 4 jaar, elk jaar 25%. Een Samsung of andere telefoon schrijft af in 3 jaar, elk jaar 33%. We schrijven af op het bedrag waarvoor je de telefoon nu kunt kopen.
Ik heb mijn telefoon al laten repareren. Wat nu?

Is jouw telefoon al gerepareerd en heb je de schade nog niet bij ons gemeld? Dan moet je de schade wel kunnen aantonen. Meld je schade dan online. Wij zoeken je verzekering erbij en helpen je stapsgewijs verder. Wij reageren meestal binnen 48 uur. Zorg dat je de benodigde gegevens bij de hand hebt. Hierdoor kunnen wij jouw schade sneller behandelen. Dit heb je nodig:

  • aankoopbewijs of telefoongegevens
  • foto’s van de schade, op afstand en in detail
  • rekening van de reparateur
Waarom werkt Interpolis met aangesloten telefoonreparateurs?
Wij werken met aangesloten reparateurs, omdat wij jou dan het volgende kunnen aanbieden:
  • een professionele en betrouwbare reparateur
  • de reparateur maakt een afspraak met jou en komt bij jou thuis het toestel ophalen
  • je hoeft niets voor te schieten, wij betalen de rekening direct aan de reparateur
  • na reparatie ontvang je een gratis screenprotector
Welke opties heb ik om schade aan mijn telefoon te repareren?

Is je schade verzekerd? Dan heb je 3 keuzes voor reparatie.

  • Je laat je schade repareren door een bij Interpolis aangesloten reparateur
    Interpolis wil je daarbij zoveel mogelijk ontzorgen. Daarom werken wij alleen met professionele, betrouwbare reparateurs die kwaliteit leveren. Je telefoon is in goede handen en reparatie is vaak met behoud van garantie. De reparatie van je toestel duurt bij Samsung ongeveer 2 tot 3 werkdagen en bij Apple 3 tot 5 werkdagen.
  • Je laat je schade herstellen bij een door jou gekozen reparateur
    Meld je schade eerst bij ons. Meld je jouw schade online? Dan reageren wij meestal binnen 48 uur. Let op: kies een betrouwbare reparateur die kwaliteit levert. Maak altijd eerst foto’s van de schade, zodat je de schade aan ons kunt aantonen. Je betaalt dan eerst zelf voor het herstel van de schade. Bewaar de herstelnota, want wij kunnen deze bij je opvragen.
  • Je koopt een nieuwe of vervangende telefoon
    Je ontvangt van ons de dagwaarde van je kapotte telefoon min het eventuele eigen risico.
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als je in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met je op. We maken dan een afspraak om de schade door te nemen.