In 3 stappen naar een oplossing

1. Verzamel alle informatie

Zoals aanschafdatum, aankoopbewijs, merk, type, kleur, aantal gigabytes, kosten van de reparatie en kosten van dezelfde of vergelijkbare telefoon nu. Zo kunnen wij uw melding snel en goed afhandelen. Is uw telefoon beschadigd? Maak dan ook foto’s van uw telefoon.

Icoontje vergrootglas

2. Meld de schade of diefstal

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het u uitkomt. Wij nemen daarna contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.

Icoontje  tafelbel

3. Samen kijken we naar een oplossing

Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan uw telefoon gerepareerd worden? Dan haalt de reparateur de telefoon bij u op, wanneer dat voor u uitkomt. Wilt u de reparatie zelf regelen? Dat kan natuurlijk ook. Meld uw schade dan eerst bij ons.

Icoontje duim omhoog

Wilt u weten of uw telefoon verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen u daarom uit wanneer uw telefoon wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico u heeft.

Kapotte telefoon en contant geld

Wat betaalt Interpolis bij schade of diefstal van mijn telefoon?

Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van uw telefoon als uw telefoon niet gerepareerd kan worden. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud uw telefoon is, waar de schade ontstaan is en welk eigen risico u heeft.

Bij reparatie van uw toestel betalen we maximaal de reparatiekosten. Zijn deze kosten hoger dan de dagwaarde? Dan betalen wij de dagwaarde: het bedrag dat de spullen vlak voor de schade waard waren.


Is het schadebedrag lager dan uw eigen risico? Dan betalen we niet.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Maak foto’s van uw beschadigde telefoon of doe aangifte bij de politie als uw telefoon gestolen is. Houd er rekening mee dat u een eigen risico heeft. Het eigen risico is het deel dat u zelf betaalt.

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Veelgestelde vragen

Wanneer betaalt Interpolis de nieuwwaarde van mijn telefoon?
De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor uw telefoon nu in een winkel te koop is. Is de schade of diefstal verzekerd op de Doorlopende Reisverzekering met dekking Bagage of BuitenDeDeur verzekering? Dan betalen we de nieuwwaarde als uw telefoon jonger is dan 1 jaar is. En u dit kunt aantonen met bijvoorbeeld een rekening. Mogelijk heeft u wel een eigen risico.

Is uw schade verzekerd op de inboedelverzekering? Dan betalen we de nieuwwaarde als de spullen vlak voor de schade of diefstal meer waard zijn dan 40% van de nieuwwaarde. Ook houden we hier rekening met het eigen risico.
Hoe bepaalt Interpolis de dagwaarde van mijn telefoon?
Bij de vergoeding van een schade houden wij rekening met afschrijving. Als toestellen ouder worden, worden ze minder waard. Hoe snel een telefoon in waarde daalt, verschilt per toestel. We gaan hierbij uit van een gemiddelde afschrijving bij normaal gebruik. Interpolis hanteert hierbij een waardevermindering per jaar. Een iPhone schrijft af in 4 jaar, elk jaar 25%. Een Samsung of andere telefoon schrijft af in 3 jaar, elk jaar 33%. We schrijven af op het bedrag waarvoor u de telefoon kocht.
Ik heb mijn telefoon al laten repareren. Wat nu?

Is uw telefoon al gerepareerd en heeft u de schade nog niet bij ons gemeld? Dan moet u de schade wel kunnen aantonen. Meld uw schade dan online. Wij zoeken uw verzekering erbij en helpen u stapsgewijs verder. Wij reageren meestal binnen 48 uur. Zorg dat u de benodigde gegevens bij de hand heeft. Hierdoor kunnen wij uw schade sneller behandelen. Dit heeft u nodig:

  • aankoopbewijs of telefoongegevens
  • foto’s van de schade, op afstand en in detail
  • rekening van de reparateur
Waarom werkt Interpolis met aangesloten telefoonreparateurs?
Wij werken met aangesloten reparateurs, omdat wij u dan het volgende kunnen aanbieden:
  • een professionele en betrouwbare reparateur
  • de reparateur maakt een afspraak met u en komt bij u thuis het toestel ophalen
  • u hoeft niets voor te schieten, wij betalen de rekening direct aan de reparateur
  • na reparatie ontvangt u een gratis screenprotector
Welke opties heb ik om schade aan mijn telefoon te repareren?

Is uw schade verzekerd? Dan heeft u 3 keuzes voor reparatie.

  • U laat uw schade repareren door een bij Interpolis aangesloten reparateur
    Interpolis wil u daarbij zoveel mogelijk ontzorgen. Daarom werken wij alleen met professionele, betrouwbare reparateurs die kwaliteit leveren. Uw telefoon is in goede handen en reparatie is vaak met behoud van garantie. De reparatie van uw toestel duurt bij Samsung ongeveer 2 tot 3 werkdagen en bij Apple 3 tot 5 werkdagen.
  • U laat uw schade herstellen bij een door u gekozen reparateur
    Meld uw schade eerst bij ons. Meldt u uw schade online? Dan reageren wij meestal binnen 48 uur. Let op: kies een betrouwbare reparateur die kwaliteit levert. Maak altijd eerst foto’s van de schade, zodat u de schade aan ons kunt aantonen. U betaalt dan eerst zelf voor het herstel van de schade. Bewaar de herstelnota, want wij kunnen deze bij u opvragen.
  • U koopt een nieuwe of vervangende telefoon
    U ontvangt van ons de dagwaarde van uw kapotte telefoon min het eventuele eigen risico.
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als u in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met u op. We maken dan een afspraak om bij u thuis de schade te bekijken en door te nemen.