In 3 stappen naar een oplossing

Verzamel alle informatie

Met gegevens zoals afmetingen, type glas (enkel-, dubbel- of veiligheidsglas), de plaats van de ruit en hoe het raam opengaat maken we een goede inschatting van de schade.

Icoontje vergrootglas

Maak een afspraak voor reparatie

Je mag rechtstreeks een afspraak maken met 1 van onze glasherstellers. De schade hoef je niet bij ons te melden. Dat doet het herstelbedrijf.

Icoontje  tafelbel

Je hoeft zelf niets meer te doen

De glashersteller repareert of vervangt jouw glas. Alle kosten regelt het bedrijf direct met Interpolis als de schade verzekerd is. Je merkt hier niets van.

Icoontje duim omhoog
Wil je weten of je schade verzekerd is?
Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer schade aan glas wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico je hebt.

Hoe kan ik de glasschade van mijn woning herstellen?

Aangesloten glashersteller

Door onze samenwerking bieden we jou een betrouwbare en goede glashersteller aan. De glashersteller neemt contact met je op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het jou uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de glashersteller zodat je daar geen omkijken naar hebt. Je hoeft zelf niets regelen.

Zelf gekozen glashersteller

Je kiest zelf door wie je de ruiten laat repareren. Maak duidelijke foto’s van de schade. Ook willen we graag voordat de reparatie plaatsvindt, een offerte met daarop kosten voor arbeid, uren, soort glas, het BTW-tarief en de gebruikte materialen. We bekijken of op de offerte normale tarieven en prijzen staan. Bij akkoord ontvang je het bedrag van de offerte zodat je de glashersteller kan betalen.

Je herstelt zelf de schade

Ben je handig? Dan mag je de ruiten aan jouw woning ook zelf herstellen of vervangen. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het glas en het materiaal op basis van een nota. En we betalen € 15,- per gewerkt uur.

Man meldt schade achter laptop | Schade aan je woning, wat nu? | Interpolis

Wat betaalt Interpolis bij schade aan mijn ruiten?

Wij betalen de kosten van nieuw glas. We betalen ook de kosten om het glas te plaatsen en zetten we de glaslatten in de grondverf als dat nodig is. Ook de kosten van versieringen, letters of folie betalen wij. Deze laten we weer aanbrengen op het nieuwe glas.

Moet er een noodreparatie komen om de woning snel tegen water en wind te beschermen? Dan betalen we deze kosten ook. We lijmen dan bijvoorbeeld een stuk glas over een beschadigd deel.

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
maandag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.

Veelgestelde vragen

Door schade moet mijn enkelglas vervangen worden. Mag ik dit laten vervangen door dubbelglas?
Wanneer je na een schade enkelglas moet laten vervangen, begrijpen we dat je ervoor kiest om dubbelglas terug te plaatsen. Dat mag. De totale kosten van dubbel glas wordt niet vergoed, maar we vergoeden wel het herstel van het enkel glas. De extra kosten voor het dubbel glas zijn voor jouw eigen rekening.
Ik heb schade aan mijn ruit, maar ik heb meerdere ruiten in 1 kozijn, wat nu?
Wij betalen alleen de beschadigde ruit. De andere ruiten betalen we niet. We doen er alles aan om het (kleur)verschil met andere ruiten zo minimaal mogelijk te houden.
Wat heb ik nodig om mijn glasschade te melden?
Om jouw glasschade zo snel en goed mogelijk af te kunnen handelen hebben wij een aantal gegevens nodig. Graag horen we de afmeting van de ruit, het type ruit (enkel of dubbel glas, veiligheidsglas), de plaats van de ruit en hoe het raam eventueel open kan.
Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.

Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.

Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld je schadenummer.

 

Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot een uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via mail of per post? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.