In 3 stappen naar een oplossing

Verzamel alle informatie

Met gegevens zoals afmetingen, type glas (enkel-, dubbel- of veiligheidsglas), de plaats van de ruit en hoe het raam opengaat maken we een goede inschatting van de schade.

Icoontje vergrootglas

Maak een afspraak voor reparatie

U mag rechtstreeks een afspraak maken met 1 van onze glasherstellers. De schade hoeft u niet bij ons te melden. Dat doet het herstelbedrijf.

Icoontje  tafelbel

U hoeft zelf niets meer te doen

De glashersteller repareert of vervangt uw glas. Alle kosten regelt het bedrijf direct met Interpolis als de schade verzekerd is. U merkt hier niets van.

Icoontje duim omhoog

Wilt u weten of uw schade verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen u daarom uit wanneer schade aan glas wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico u heeft.

Hoe kan ik de glasschade van mijn woning herstellen?

Aangesloten glashersteller

Door onze samenwerking bieden we u een betrouwbare en goede glashersteller aan. De glashersteller neemt contact met u op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het u uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de glashersteller zodat u daar geen omkijken naar heeft. U hoeft zelf niets re regelen.

Zelf gekozen glashersteller

U kiest zelf door wie u de ruiten laat repareren. Maak duidelijke foto’s van de schade. Ook willen we graag voordat de reparatie plaatsvindt, een offerte met daarop kosten voor arbeid, uren, soort glas, het BTW-tarief en de gebruikte materialen. We bekijken of op de offerte normale tarieven en prijzen staan. Bij akkoord ontvangt u het bedrag van de offerte zodat u de glashersteller kan betalen.

U herstelt zelf de schade

Bent u handig? Dan mag u de ruiten aan uw woning ook zelf herstellen of vervangen. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het glas en het materiaal op basis van een nota. En we betalen € 15,- per gewerkt uur.

Wat betaalt Interpolis bij schade aan mijn ruiten?

Wij betalen de kosten van nieuw glas. We betalen ook de kosten om het glas te plaatsen en zetten we de glaslatten in de grondverf als dat nodig is. Ook de kosten van versieringen, letters of folie betalen wij. Deze laten we weer aanbrengen op het nieuwe glas.

Moet er een noodreparatie komen om de woning snel tegen water en wind te beschermen? Dan betalen we deze kosten ook. We lijmen dan bijvoorbeeld een stuk glas over een beschadigd deel.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Spoed?

Neem contact op voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech. onderweg.

Veelgestelde vragen

Door schade moet mijn enkelglas vervangen worden. Mag ik dit laten vervangen door dubbelglas?
Wanneer u na een schade enkelglas moet laten vervangen, begrijpen we dat u ervoor kiest om dubbelglas terug te plaatsen. Dat mag. De totale kosten van dubbel glas wordt niet vergoed, maar we vergoeden wel het herstel van het enkel glas. De extra kosten voor het dubbel glas zijn voor uw eigen rekening.
Ik heb schade aan mijn ruit, maar ik heb meerdere ruiten in 1 kozijn, wat nu?
Wij betalen alleen de beschadigde ruit. De andere ruiten betalen we niet. We doen er alles aan om het (kleur)verschil met andere ruiten zo minimaal mogelijk te houden.

 

Wat heb ik nodig om mijn glasschade te melden?
Om uw glasschade zo snel en goed mogelijk af te kunnen handelen hebben wij een aantal gegevens nodig. Graag horen we de afmeting van de ruit, het type ruit (enkel of dubbel glas, veiligheidsglas), de plaats van de ruit en hoe het raam eventueel open kan.
Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na uw schademelding om foto's of documenten? Of heeft u een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan uw schademelding via Mijn Interpolis.

Stuurt u liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.

Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld uw schadenummer.