Hypotheekbescherming

Zelf regelen en bekijken

Veel gestelde vragen

Hoe kom ik aan een kopie van mijn verzekeringsbewijs?
Dit kan alleen telefonisch via Rabobank. Bel hiervoor 088 722 66 00.
Hoe snel meld ik arbeidsongeschiktheid of werkloosheid?

Zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 4 maanden nadat u arbeidsongeschikt of werkloos werd.

 

Werkloosheid
U heeft alleen recht op een uitkering als u daarvoor minimaal 26 weken, 16 uur per dag, werkte.

 

Arbeidsongeschiktheid

  • Bent u in loondienst? Meldt u eerst ziek bij uw werkgever. Of het UWV als u bijvoorbeeld uitzend- of oproepkracht bent. Wacht dus niet tot de WIA-beoordeling, die vindt pas na 2 jaar ziekte plaats.
  • Bent u ondernemer? Meldt u dan ziek bij ons.
Wat doet Interpolis nadat ik arbeidsongeschiktheid of werkloosheid meldde?
Na uw melding krijg u van ons een brief met een formulier. Op het formulier leest u welke informatie wij nog van u nodig hebben. Stuur deze informatie zo snel mogelijk per post naar ons terug. U krijgt daarna binnen 10 werkdagen een reactie van ons.
Ik ben arbeidsongeschikt of werkloos. Welke veranderingen moet ik doorgeven?

Heeft u al een melding gedaan op uw Hypotheekbescherming? Dan moet u ons bij deze veranderingen informeren:

  • U heeft een nieuwe baan.
  • U bent (gedeeltelijk) hersteld.
  • Het UWV heeft een besluit genomen over de Ziektewetuitkering, Werkloosheidsuitkering of WIA-uitkering.
  • U bent gestart als zelfstandig ondernemer.
Kan ik de verzekering stopzetten als ik (tijdelijk) geen hypotheek heb?
U kunt maximaal 3 jaar verzekerd blijven zonder dat u een hypotheek heeft. Dit noemen we onze ‘overbruggingsregeling’. Heeft u uw hypotheek gestopt of afbetaald en neemt u geen nieuwe? Beëindig dan uw Hypotheekbescherming via Rabobank.
Moet ik een uitkering opgeven als inkomen aan de belastingdienst?
Nee, omdat de premie niet van de belasting aftrekbaar is ontvangt u het verzekerd bedrag als een netto uitkering. Daarom ontvangt u ook geen jaaropgave.

Contact over je hypotheekbescherming

Rabobank helpt je graag verder.
Vragen over de verzekering
Bel met Rabobank. Zij helpen je graag.
Rabobank helpt je graag met alle vragen rondom jouw verzekering. Ook voor vragen over het wijzigen van je verzekering.
Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.
Arbeidsongeschiktheid of werkloosheid doorgeven
Bel ons. Wij helpen je graag.
Raak je arbeidsongeschikt of werkloos? Meld dit dan telefonisch bij ons. Wij helpen je verder.
Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur (lokaal tarief).