Hulp nodig bij inloggen op Mijn Interpolis zakelijk?

Bekijk de veelgestelde vragen en meest voorkomende problemen.

Log makkelijk en veilig in met e-mailadres en wachtwoord of met eHerkenning.

Heb je hulp nodig bij het inloggen? Of loop je tegen een probleem aan? We hebben de veelgestelde vragen over het inloggen voor jou op een rij gezet.

Veelgestelde vragen

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is een manier voor zakelijke gebruikers om in te loggen bij de overheid, belastingdienst en andere dienstverleners, zoals verzekeraars. Deze manier is ontwikkeld door de overheid en kun je alleen aanvragen bij 1 van de 6 aangewezen leveranciers.

 

Is eHerkenning veilig?
eHerkenning is veilig voor jou en voor ons. Het is persoonsgebonden en voldoet aan de modernste veiligheidseisen, zoals inloggen met sms-controle, pincode of QR-code. Hiermee is de kans dat jouw inloggegevens worden misbruikt zeer klein.

  

Hoe werkt eHerkenning?

Als eigenaar of bestuurder van het bedrijf vraag je eHerkenning aan bij de door jou gekozen leverancier. Alle leveranciers van eHerkenning voldoen aan dezelfde eisen, maar verschillen onder andere op type inlogmethode en prijs. Bekijk alle leveranciers

 

Tijdens het aanvraagproces vul je een formulier in en stuur je een aantal gevraagde documenten op. Daarna moet je je persoonlijk legitimeren, zodat zij zeker weten dat jij het bent. Als alles goedgekeurd is krijg jij toegang tot eHerkenning en kun je inloggen bij Mijn Interpolis zakelijk.

Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig binnen eHerkenning?

Om te kunnen inloggen bij Mijn Interpolis zakelijk heb je minimaal betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) nodig. EH4 is dus ook goed. Dit is nodig omdat je in Mijn Interpolis zakelijk gevoelige gegevens kunt bekijken.

 

Heb je al wel eHerkenning, maar nog niet betrouwbaarheidsniveau 3? Neem dan contact op met jouw leverancier om je betrouwbaarheidsniveau te verhogen. Dan krijg je toegang tot Mijn Interpolis zakelijk met eHerkenning.

 

Wat houdt betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) in?
Dit houdt in dat je altijd inlogt met e-mailadres, wachtwoord en een extra sms-controle, pincode, QR-code of authenticator app. Daarnaast moet je je bij de aanvraag van niveau EH3 jezelf persoonlijk legitimeren. Zo weten wij zeker dat jij, of je gemachtigde medewerker, het bent.

Wat heb ik nodig om eHerkenning te gebruiken?

Om eHerkenning aan te vragen heb je nodig:
  • De inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KVK) van je bedrijf.
  • Persoons- en contactgegevens van degene waarvoor je eHerkenning aanvraagt.
  • Kopie identiteitsbewijs van de wettelijke vertegenwoordigers van je bedrijf.

Heb je geen inschrijving bij de KVK? Dan kun je alleen inloggen met e-mailadres en wachtwoord.

 

Welke gegevens ontvangt Interpolis via eHerkenning van mij?
Tijdens het inloggen geeft eHerkenning alleen je KvK-nummer en vestigingsnummer aan ons door. Deze gegevens koppelen wij vervolgens aan onze gegevens om te kijken of je klant bij ons bent.

Hoe werkt inloggen met e-mailadres en wachtwoord?

Als je voor het eerst inlogt, maak je een account aan met je e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord. Nadat je je account hebt geactiveerd, passen we een extra controle toe. Hiervoor heb je een authenticator app nodig. Dit is een app die een wisselende, unieke 6-cijferige code aanmaakt. De app koppel je aan Mijn Interpolis, zodat je veilig inlogt met e-mailadres, wachtwoord én de 6-cijferige code.

 

Je kunt er ook voor kiezen om in te loggen met eHerkenning.

Moet ik kiezen voor 1 van de 2 inlogmethoden?

Nee, je kiest zelf welke inlogmethode je voorkeur heeft. Als je eHerkenning hebt, kun je ook altijd inloggen met e-mailadres en wachtwoord. Heb je (nog) geen eHerkenning? Je kunt dan inloggen met e-mailadres en wachtwoord. Kortom, jij kiest wat je fijn vindt.

Waarom moet ik voortaan inloggen met een authenticator app?

Voorheen kon je inloggen met alleen e-mailadres en wachtwoord. Dit is niet meer veilig genoeg. Als internetcriminelen je deze gegevens achterhalen kunnen ze gemakkelijk inloggen. Daarom voegde wij een extra stap toe om in te loggen, wel zo veilig. Criminelen hebben hiermee veel minder kans om in te breken op jouw account.

 

Welke gegevens ontvangt de authenticator app van mij?
Alleen de website waarvoor je inlogt (Interpolis) en je gebruikersnaam (e-mailadres).

Wat is een authenticator app?

Dit is een app die een wisselende, unieke 6-cijferige code aanmaakt. De app koppel je aan Mijn Interpolis, zodat je veilig inlogt met e-mailadres, wachtwoord én de 6-cijferige code.

Welke authenticator app kan ik het beste kiezen?

Het maakt niet uit welke authenticator app je gebruikt. Ze werken eigenlijk allemaal hetzelfde. Er zijn verschillende apps verkrijgbaar in de App Store of Google Play Store. Veel gebruikte apps zijn de Google Authenticator of Microsoft Authenticator.

Heb je al een authenticator op je telefoon? Dan kun je die gebruiken.

De authenticator code werkt niet, wat nu?

De code in de authenticator app is maar tijdelijk geldig. Vraag dan een nieuwe code op. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Mijn authenticator app staat op een oude/andere telefoon, wat nu?

Download een authenticator app op de telefoon die je nu gebruikt. Koppel je authenticator opnieuw koppelen aan Mijn Interpolis. Hierna zal de authenticator op je andere of oude telefoon niet meer werken om in te loggen.

Wie kan binnen mijn bedrijf inloggen bij Mijn Interpolis?

Je kiest zelf of je inlogt met e-mailadres en wachtwoord of met eHerkenning. Wees altijd voorzichtig met wie je je inloggegevens deelt.

 

Inloggen met e-mailadres en wachtwoord
1 persoon binnen je bedrijf kan inloggen. Dat komt omdat je voor het inloggen een authenticator app nodig hebt. En per account kun je maar 1 authenticator app koppelen.

Het is belangrijk dat die persoon toegang heeft tot het e-mailadres dat je gebruikt voor de inlog. En dat die persoon het polisnummer van je zakelijke verzekeringen heeft. 

 

Inloggen met eHerkenning
Met eHerkenning kun je medewerkers machtigen. Ze krijgen dan een eigen inlog bij de aanbieder van je keuze. Doe dit bijvoorbeeld als iemand anders je verzekeringszaken regelt.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen. Hoe doe ik dat?

Log in met je oude e-mailadres. In Mijn Interpolis kun je je e-mailadres wijzigen. Weet je het e-mailadres niet meer? Maak dan een nieuw account aan.

Ik ben mijn e-mailadres vergeten. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat je je e-mailadres bent vergeten. Maak een nieuw account aan om te kunnen inloggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat je je wachtwoord bent vergeten. Maak een nieuw wachtwoord aan voor Mijn Interpolis zakelijk.

Mijn Interpolis zakelijk: wat kan ik daar allemaal mee?

  • Meld eenvoudig je schade online. En altijd als het jou uitkomt.
  • Bekijk de contactgegevens van je tussenpersoon.
  • Heb je een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Meld jezelf ziek of beter.

Je zakelijke verzekeringen en je verzekeringsbewijs bekijken
Dit is mogelijk voor Interpolis ZekerVanJeZaak® en Interpolis ZekerVoorjePersoneel®.

Hoe log ik in als particuliere klant?

Voor je particuliere verzekeringen log je in met iDIN. In Mijn Interpolis kun je inloggen voor je:

  • Interpolis Alles in één Polis®, bijvoorbeeld auto- of inboedelverzekering
  • levensverzekering, bijvoorbeeld overlijdensrisicoverzekering
  • hypotheekbescherming
  • arbeidsongeschiktheidsverzekering
Wil je inloggen voor je Interpolis zorgverzekering? Ga dan naar Mijn Zorggebruik.

Staat je vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op.