Medische acceptatie Hypotheekbescherming

De Interpolis Hypotheekbescherming keert onder andere uit bij arbeidsongeschiktheid. Wij willen daarom meer weten over uw gezondheid. Lees wat u kunt verwachten.

Vul online de gezondheidsverklaring in

Zodra wij uw aanvraag ontvangen krijgt u per e-mail een inlogcode en een invulinstructie. Houd alvast uw polisnummer van de Hypotheekbescherming bij de hand. Dit nummer staat op uw offerte.
Zo kunt u snel, eenvoudig en online uw gezondheidsverklaring invullen.

De gezondheidsverklaring bestaat uit één vraag

U beantwoordt de vraag zelf. De vraag die u krijgt is:

Bent u op dit moment (geheel of gedeeltelijk) arbeidsongeschikt of bent u in de afgelopen 12 maanden door ziekte of ongeval (geheel of gedeeltelijk) arbeidsongeschikt geweest?

Beantwoordt u de vraag met ja? Dan volgen nog enkele aanvullende vragen.

Het is belangrijk dat u alle vragen juist en volledig beantwoordt

Het heeft gevolgen als we vaststellen dat u ons niet alle informatie over uw gezondheid heeft gegeven. En wij u met die informatie niet of op een andere manier verzekerd hadden. In dat geval kunnen wij de verzekering en een eventuele uitkering stoppen of aanpassen.

Medische acceptatie, hoe werkt het?

Bekijk in deze video hoe het proces van medische acceptatie van de Hypotheekbescherming precies verloopt.

De medische dienst van Interpolis beoordeelt uw medische gegevens

Als u de vraag met nee heeft beantwoord gaat de aangevraagde verzekering direct in. Heeft u aanvullende vragen beantwoordt? Dan beoordeelt de medische dienst uw gezondheidsverklaring. U krijgt dan binnen 7 werkdagen een bericht van de medische dienst.

Geef veranderingen in uw gezondheid aan ons door

Verandert er na het invullen van de gezondheidsverklaring iets in uw gezondheid en heeft u nog geen (nieuw) verzekeringsbewijs? Dan beoordelen wij opnieuw uw gezondheid. U geeft de veranderingen door aan de medische dienst arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.

De medische dienst is bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur. Het telefoonnummer is: (013) 462 14 46. Wilt u uw polisnummer bij de hand houden als u ons belt? U kunt ons ook mailen op medischeacceptatie-aov@interpolis.nl.

Ontvang het advies van de medische dienst als eerste

U kunt hiervoor kiezen bij het invullen van de gezondheidsverklaring. Zodra het medisch advies bekend is, ontvangt u dit als eerste, en ontvangt de acceptatieadviseur het advies nog niet. Dit heet het 'Recht op eerste kennisneming' uit de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO). Hierna geeft u aan of de medisch behandelaar het advies mag doorgeven aan de acceptatieadviseur. Als u geen toestemming geeft, stoppen wij de aanvraag van uw verzekering. U kunt zich dan niet bij ons verzekeren.

Kan ik een aanvraag doen bij een andere verzekeraar?

U kunt bij een andere verzekeraar een nieuwe aanvraag doen. U hoeft daarbij niet te vermelden dat u al eerder een aanvraag bij een andere verzekeraar heeft gedaan.

Heeft u vragen of bent u het niet eens met de beoordeling? 

Bel gerust met de medische dienst. De medische dienst is bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur. Het telefoonnummer is: (013) 462 14 46. Wilt u uw polisnummer bij de hand houden als u ons belt? U kunt ons ook mailen op medischeacceptatie-aov@interpolis.nl.