Medische acceptatie Hypotheekbescherming

De Interpolis Hypotheekbescherming keert onder andere uit bij arbeidsongeschiktheid. Wij willen daarom meer weten over jouw gezondheid. Lees wat je kunt verwachten.

Vul online de gezondheidsverklaring in

Zodra wij je aanvraag ontvangen krijg je per e-mail een inlogcode en een invulinstructie. Houd alvast je polisnummer van de Hypotheekbescherming bij de hand.

Het polisnummer van je Hypotheekbescherming
Voordat je gaat inloggen is het van belang dat je het polisnummer van je Hypotheekbescherming bij de hand hebt. Dit nummer bestaat uit 11 cijfers waarvan de eerste cijfers nullen zijn. Je kunt dit nummer terugvinden op:
  1. Je aanvraagformulier (linksboven), of als daar geen polisnummer is gevuld;
  2. In het bedankbericht dat je van Rabobank kreeg. Dit bericht staat onder 'Berichten' en dit vind je terug in internetbankieren en de Rabo App.
  3. Heb je geen internetbankieren? Dan is dit bericht per e-mail of per post aan je verstuurd. Is het bericht per post naar je verstuurd? Dan kan het voorkomen dat de brief nog onderweg is.
Kun je het polisnummer toch niet terugvinden? Neem dan eerst contact op met Rabobank. Zij helpen je graag verder.

De gezondheidsverklaring bestaat uit 1 medische vraag

Je beantwoordt de vraag zelf. De vraag die je krijgt is:

Ben je op dit moment (geheel of gedeeltelijk) arbeidsongeschikt of ben je in de afgelopen 12 maanden door ziekte of ongeval (geheel of gedeeltelijk) arbeidsongeschikt geweest?

Beantwoord je de vraag met ja? Dan volgen nog enkele aanvullende vragen.

Het is belangrijk dat je alle vragen juist en volledig beantwoordt

Het heeft gevolgen als we vaststellen dat je ons niet alle informatie over jouw gezondheid hebt gegeven. En wij je met die informatie niet of op een andere manier verzekerd hadden. In dat geval kunnen wij de verzekering en een eventuele uitkering stoppen of aanpassen.

De medische dienst van Interpolis beoordeelt jouw medische gegevens

Als je de vraag met nee hebt beantwoord gaat de aangevraagde verzekering direct in. Heb je aanvullende vragen beantwoord? Dan beoordeelt de medische dienst jouw gezondheidsverklaring. Je krijgt dan binnen 7 werkdagen een bericht van de medische dienst.

Geef veranderingen in jouw gezondheid aan ons door

Verandert er na het invullen van de gezondheidsverklaring iets in je gezondheid en heb je nog geen (nieuw) verzekeringsbewijs? Dan beoordelen wij opnieuw je gezondheid. Je geeft de veranderingen door aan de medische dienst arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.

De medische dienst is bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur. Het telefoonnummer is: 013 462 14 46. Wil je het polisnummer bij de hand houden als je ons belt? Je kunt ons ook mailen op medischeacceptatie-aov@interpolis.nl.

Ontvang het advies van de medische dienst als eerste

Je kunt hiervoor kiezen bij het invullen van de gezondheidsverklaring. Zodra het medisch advies bekend is, ontvang je dit als eerste, en ontvangt de acceptatieadviseur het advies nog niet. Dit heet het 'Recht op eerste kennisneming' uit de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO). Hierna geef je aan of de medisch behandelaar het advies mag doorgeven aan de acceptatieadviseur. Als je geen toestemming geeft, stoppen wij de aanvraag van je verzekering. Je kunt je dan niet bij ons verzekeren.

Kan ik een aanvraag doen bij een andere verzekeraar?

Je kunt bij een andere verzekeraar een nieuwe aanvraag doen. Je hoeft daarbij niet te vermelden dat je al eerder een aanvraag bij een andere verzekeraar hebt gedaan.

Heb je vragen of ben je het niet eens met de beoordeling? 

Bel gerust met de medische dienst. De medische dienst is bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur. Het telefoonnummer is: 013 462 14 46. Wil je jouw polisnummer bij de hand houden als je ons belt? Je kunt ons ook mailen op medischeacceptatie-aov@interpolis.nl.