Wat is het Lab?
Interpolis gelooft dat verzekeren anders kan. We willen meer veiligheid voor onze klanten maar weten nog niet altijd hoe we dat gaan realiseren. Het Lab is een initiatief waar we op zoek gaan naar innovatieve oplossingen en vervolgens samen kijken wat wel en niet werkt.
Wat is het Lab?

Onvoldoende slaap

  • Aanpak Interpolis jongvolwassenen beter laten ontspannen

  • Hoe ontstaat een burn-out en wat doe je eraan?

  • Waarom zijn er steeds meer jongvolwassenen burn-out?

  • Interpolis presenteert: Het geheim van succes met Edith Bosch

  • Doe je mee aan de digitale detox challenge?

  • Onvoldoende slapen in top 5 grootste stressveroorzakers

  • Samen met Interpolis en Best Doctors een burn-out voorkomen

Vrouw met hoofd op bureau vol papieren. Onvoldoende slaap in top 5 stress veroorzakers.

Onvoldoende slapen in top 5 grootste stressveroorzakers

3 juli 2018
Uit onderzoek van Interpolis en GfK blijkt dat 1 op de 5 millennials (leeftijd 18-35 jaar) last heeft burn-out gerelateerde klachten. Dit aantal vinden wij veel te hoog. Daarom zet Interpolis zich in om het aantal millennials dat last heeft van deze klachten sterk terug te brengen. In 2020 moet het aantal millennials dat hiermee kampt met 20% zijn teruggedrongen.

Onvoldoende slaap als stress veroorzaker
In 2015 zette GfK in 22 landen een vragenlijst uit over stress. Uit de resultaten hiervan blijkt dat 24% van de Nederlandse jongvolwassenen ‘niet voldoende slaap krijgen’ in de top 5 van grootste stress veroorzakers plaatst. Onvoldoende slaap leidt tot fysieke, cognitieve, sociale en emotionele problemen en hierdoor tot een slechter welbevinden. Om hierover meer te weten te komen voerde GfK in opdracht van Interpolis een slaaponderzoek uit. 

Resultaten slaaponderzoek
We ondervroegen een testpanel met 151 jongvolwassen van 18 tot en met 30 jaar. Uit het slaap-onderzoek blijkt dat ruim 1 op de 4 jongvolwassenen hun slaap beoordeelt met het cijfer 6 of lager. 50% wil iets aan zijn/haar slaappatroon veranderen. Eerder naar bed gaan, meer slapen, minder tot niet meer snoozen en geen schermen gebruiken vlak voor het slapen zijn hierbij de meest ge-noemde gewenste veranderingen.

Bijna de helft van de jongvolwassenen slaapt onvoldoende
Slaap is een soort onderhoudsbeurt. Het geeft je lichaam en geest de kans om bij te komen van de dag. Slaap je te weinig, dan herstel je lichamelijk en psychisch onvoldoende. Uit het slaaponderzoek blijkt dat 66% van de jongvolwassenen minimaal 8 uur slaap per nacht nodig heeft om normaal te functioneren. 47% van de jongvolwassenen haalt dit niet.


Interpolis ontwikkelde een slaapchallenge
Samen zoeken we naar slimme oplossingen die ervoor zorgen dat je voldoende slaapt. Tijdens de challenge nemen we 1 week lang de kwaliteit van jouw slaap onder de loep. We leren jou om beter te slapen dan ooit tevoren zodat je kunt blijven doen wat je écht wilt doen. Je krijgt tips en uitdagende opdrachten om bewustere keuzes te maken en je ontdekt waar voor jou winst te behalen valt. Na afloop van de challenge onderzoeken we de effecten hiervan. Doe je mee?

Registreer je via onze Facebookpagina
Dagelijks ontvang je de opdrachten van de slaapchallenge via Facebook Messenger. 
1. Meld je aan via Facebook Messenger.
2. Je krijgt direct bericht via Facebook Messenger.
3. Je krijgt 1 week lang om 11:00 uur een opdracht.
4. Via onze sociale media kanalen en website houden we je op de hoogte van vervolg-challenges.

Meedoen via Instagram
Het is ook mogelijk om via Instagram mee te doen aan de slaapchallenge. Kijk in de highlights van het Interpolis-profiel en doe mee. Je kunt dan zelf iedere dag een opdracht uitvoeren en de challenge op je eigen tempo volgen.